akarno Skrevet 28. desember 2004 Del Skrevet 28. desember 2004 Har spillt AO i ja... 2 år, med gjevne mellomrom. Utifra det jeg har sett av filmer og screenshots til WoW ser det helt ut som et annet spill. Greit nok at grafikken kanskje ligner, men det er vel ikke det som skaper et spill? På den tiden jeg har spillt AO har jeg nesten ikke drevet med PvP. Spillet dreiet seg til slutt bare om å bli høyest lvl syntes jeg... Det gikk slik: Ny char, hunte der til lvl 20, upgrade/shoppe, hunte der til lvl 80, upgrade/shoppe, hunte der til lvl 100, upgrade/shoppe osv... AO ble vanvittig ensformig, og jeg fikk intrykk av at allt dreide seg om å være mest ûber og skade mest. Som noen andre har sagt her gikk det etterhvert i bare hecklers (noen mobs som gir syk xp), mange levde på det. Dette var da hunting, missions gjorde jeg nesten aldri, syntes det var så ekstemt kjedelig! Gjorde det samme ut og inn i hver eneste mission. PvP systemet i AO syntes jeg virker veldig kjedelig. Jeg har prøvd, men finner ikke noe glede i dette. Det jeg har set av WoW pvp raids virker utrolig gøy. En stor forskjell mellom AO og WoW, er at i AO begynner man med kart over hele verdenen, både Rubi-ka og Shadowlands. Det er ikke noe særlig vits i å utforske. I WoW får man XP av å utforske nye steder, og man utvikler kartet. Jeg tror det er ganske stor forskjell på disse spillene, og allt jeg sier er nødvendigvis ikke rett.. Min mening Lenke til kommentar
Bulle123 Skrevet 28. desember 2004 Del Skrevet 28. desember 2004 Blizzard har tatt det beste fra alle andre mmorpgs og satt det sammen til WoW. Ikke noe unikt i det hele tatt. Synd og litt tamt og feigt spør du meg. Hvorfor er vi hele tiden så opptatt med at det skal komme så mye nytt? Er ikke det at alt det som er bra, funker veldig bra, godt nok? Jeg klager ikke. World of Warcraft er bra. Det har det beste fra de beste. Men som sikkert mange andre, så hadde jeg trodd at Blizzard (det er jo Blizzard) skulle komme med noe nyskapende, ikke bare piffe opp gammelt nytt. Men vi har jo heller ikke sett alt. Etter det jeg tror vil vi se mye nytt og spenndende etterhvert. Skal vi tro ryktene blir jo end-game svært så nyskapende. Sier ikke at det er feil å bruke det som er bra hos andre. Er jo slik utviklingen går fremover. Skulle likt å sett en bilprodusent finne opp en bil som ikke ligner på noen andre biler. Ville bare hakke på de som påsto at WoW ikke hadde likhetstrekk med Anarchy Online, for det stemmer ikke. Lenke til kommentar
ayufan Skrevet 28. desember 2004 Del Skrevet 28. desember 2004 Heh, blizzard og nyskapende.... neh, blizzard har vært kjent for å ta gode konsepter og raffinere de til de grader. Men nyskapende..... hva slags nyskapning har blizzard stått for? Lenke til kommentar
Peri Skrevet 28. desember 2004 Del Skrevet 28. desember 2004 Veldig enig med Icluz om AO, PVP SUGER maxitaxi i AO. Det eneste som gjelder i ao er høyeste lvl og mest damage.. Etterhvert når du blir høy lvl blir spillet bare enda mer ensformig og kjedelig, Så når du endelig er lvl 200 så sitter du der å lurer på hva du skal gjøre. Så tenker du på alle de 100evis av timer du har brukt på drittspillet Nei AO er shait. UO sin pvp var 100 ganger bedre enn AO, der gikk det 90% på skill og 10% på ping. AO er det nesten alltid han som har brukt mest tid på camping av mobs for å skaffe seg et uber våpen/armor som vinner. Men på slutten av UO så ble alt item basert sånn som AO, han som har minst liv vinner Lenke til kommentar
haarod Skrevet 28. desember 2004 Del Skrevet 28. desember 2004 Må si meg helt unig i at WoW skal ha kopiert grafikkmotoren til AO. Grafikken er jo helt forskjellig, har ikke funnet noen likhetstrekk jeg. Lenke til kommentar
X672 Skrevet 28. desember 2004 Del Skrevet 28. desember 2004 Må si meg helt unig i at WoW skal ha kopiert grafikkmotoren til AO. Grafikken er jo helt forskjellig, har ikke funnet noen likhetstrekk jeg. vist du ser på "textures" da er den kanske så forskjellig siden wow er i middel alderen og ao er i framtida men ser du på korleis lanskapet er bygd opp og antall polygoner så er ikkje wow motoren så langt fra ao motoren... Lenke til kommentar
akarno Skrevet 28. desember 2004 Del Skrevet 28. desember 2004 Who cares? Så lenge spillet blir gøy!!! Modellene er jo helt forskjellige.. Lenke til kommentar
Araigne Skrevet 28. desember 2004 Del Skrevet 28. desember 2004 Enten så liker du ikke WoW, f.eks: (Fan av mer tidkrevende spill, til å sette seg inni og yte til andre slik at det skal bli morrsomt å spille). Eller så liker du WoW f.eks (Fan av mer kommersielle spill som trekker spillere. De spillerne kan ofte være uerfarne, og ikke vet hva som kreves av et dem i et rpg - som bare slår på alt og alle). Motorene mener jeg ikke har så stor vesentlig betydning. Heller spillerne som en støter på i et Massive Multiplayer Online Role Playing Game-sjangerene. Lenke til kommentar
haarod Skrevet 28. desember 2004 Del Skrevet 28. desember 2004 Du møter nok flere "fjortiser" i WoW, enn du gjør i AO. Er nok mer voksne folk (ikke nødvendigvis gamle, men med en litt annen oppførsel) som spiller AO. Jeg har nok tid til å sette meg inn i et spill som AO, noe som jeg tror tar ganske lang tid etter det jeg har hørt. Har aldri spilt det selv, men jeg snakker ut i fra hva jeg tror. WoW skjønte jeg med engang. Lenke til kommentar
tormagt Skrevet 29. desember 2004 Del Skrevet 29. desember 2004 My take ang. AO og WoW. Først, jeg har spilt AO siden januar 2002, dvs. omtrent fra det begynte å bli stabilt og de verste exploits/bugs var fjernet. Jeg har også spilt closed beta, stress test og nå live på Bleeding Hollow (USEast) der jeg har en lvl 40 karakter. Grafikken: Det er svært få likhetstrekk mellom grafikkmotoren i AO og grafikkmotoren i WoW, som en nevnte tidligere, likheten må være 32bits farger. Grafikken i WoW er veldig texture-basert (siden dette er snilt mot dårlige skjermkort) og grafikken i AO er veldig polygon-basert. Textures i AO er etter min mening skikkelig dårlige, men det tar de nå også konsekvensen av og oppgraderer motoren med nye textures. I forhold til polygonbruk og design av verdener generelt er imidlertid Funcom-folka helt der fremme. Shadowlands og de nye Alien-områdene er overlegen det meste annet jeg har vært borti. Dette med soner/instances er også fundamentalt forskjellig. WoW er for det aller meste sømløst, og den eneste "loadingen" er ved instances, kontinentbytte eller teleportering. Kameraføringen er også helt annerledes. I WoW er denne intelligent, i AO er den helt passiv (i 3. person) Gameplay: WoW har over 2000 forskjellige quests, mange av dem varierte, og med betydelig belønning. AO har under 10 quests det er noe poeng å gjøre fordi de andre enten er utdaterte (Shadowland zones & protective gear), sære (alle de social clothing questene i AI) eller grusomt langvarige (Inferno Sanctuary key f.eks). WoW er også fullstendig level-basert, mens AO var, og til dels fremdeles er, skill-basert. Dette er noe jeg misliker med WoW, men jeg skjønner hvorfor det er gjort sånn. AO har gått fra å være fullstendig skill-basert til å være en rar blanding av skills og levels. PvP i WoW er lysår foran AO. Jeg påstår ikke at klassene i WoW er fullstendig balansert, men balansen er langt bedre enn i AO og ikke minst EQ. Ja, det er mye ganking. Ja, folk gir generelt blaffen om kampen er fair. Men nei, det er nesten ingen irriterende begrensninger. PvE-servere er for det meste PvP-optional, PvP-servere er Texas for lvl 20+ soner. WoW er svært solo/nybegynner vennlig. Det er fint mulig å spille seg opp til lvl 60 uten å gå i gruppe en eneste gang, og det behøver ikke ta så mye lengre tid heller. De fleste quests er beregnet for spillere som solo'er, og quests hvor en bør ha grupper med seg er tydelig merket. Dette gjør det mulig å spille effektivt også om en bare har en halvtime ledig, noe som ikke er tilfellet for AO. Tradeskilling og kjøp/salg er utrolig mye bedre implementert i WoW enn i AO. I WoW velger alle seg professions og det har ingen negativ effekt på resten av karakteren. Snarere er det en måte å skaffe seg bedre utstyr på, evnt. en måte å tjene penger på. I AO er det temmelig begrenset med tradeskilling, og ofrer man poeng på tradeskills går det typisk ut over andre sider av karakteren (mindre offensive eller defensive skills). Community: Slik jeg oppfatter community i WoW er det svært barnslig/whining/trolling på forumet, og endel bedre ingame, men fremdeles ikke "bra". Veldig mange er oppslukt i Hardcore vs. Carebear-diskusjoner, noe som fort blir kjedelig å lese om / høre på. Blizzard har foreløpig heller ikke vært gode nok til å få kontroll verken på forum eller ingame, noe som til tider føles frustrerende. Her har AO er STORT forsprang med sitt ARK-program og en forholdsvis streng forum-policy. Oppsummert: AO er et modent spill, som egentlig hadde stort potensiale, men som havnet mer og mer ut av balanse. Community'en er fremdeles et stort pluss, samt at grafikken etter 3,5 år holder godt mål (med unntak av textures). WoW er et nytt spill som har lært av andres feil. Det er langt mer orientert mot solo-spilling og pvp, samt at det meste av tiden utfører man et eller annet quest, evnt. driver med tradeskilling, kjøp/salg etc. Jeg kan varmt anbefale begge spill, men innen MMORPG-genren er de svært forskjellige. Lenke til kommentar
uberhunter Skrevet 29. desember 2004 Del Skrevet 29. desember 2004 (endret) WoW communityen kommer til å skjerpe seg etter ca. et halvt år vil jeg tro. Da slutter mange å spille enten pga. penger eller at de er lei av det. De som spiller etter et halvt år spiller som regel leeenge :-) Dessuten så er det dem som egentlig ikke liker spillet som whiner/1337'er mest ville jeg tro. edit: feil smilkommando Endret 29. desember 2004 av uberhunter Lenke til kommentar
Uxzuigal Skrevet 29. desember 2004 Del Skrevet 29. desember 2004 Bot-Using Accounts BannedRyann, 08/12/2004 We have recently verified that certain individuals were using third party "bot" programs to automate their characters in World of Warcraft. A bot is used to play an account non-stop, allowing its user to accumulate money, items, and experience without actually requiring the user to be physically present to play the game. The use of bots is a violation of the World of Warcraft Terms of Use and is absolutely prohibited. Therefore, the accounts identified as having used bots have been banned. Blizzard Entertainment is committed to maintaining an environment of fair play in World of Warcraft. As stated previously, the company has a zero-tolerance policy for cheating or hacking of any kind. Players caught using a bot program to automate any of their characters' actions will have their characters removed and their account banned. They will not receive a warning. Over 300 accounts have already been banned for offenses of this nature. Thank you for your understanding and cooperation in this matter. If you suspect someone of using a bot, or wish to report other instances of cheating, please email us at [email protected] or submit a GM ticket in-game. Thank you again for your continued support. vel..bot er ikke så veldi populært hos blizzard... å hva er poenge me å bruke bot..? kjeeedli Såpass ja, om spillet ikke er mer avansert enn at du kan bruke bots, så kan det umulig være noe å skryte av, prøvde betaen litt selv, og det var ikke det mest utfordrende jeg har borti, men så ille var det ikke, da hvertfall.. Jaja, får se om jeg prøver det alikevel.. mulig bruke en bot og selge kontoen min på ebay Lenke til kommentar
purpledonkey Skrevet 29. desember 2004 Del Skrevet 29. desember 2004 Man kan lage bots til så og si alle spill. Spørsmålet er om noen gidder å gjøre det. WoW er et såpass populært spill at selvfølgelig vil noen prøve å lage bots og prøve å jukse på alle mulige og umulige måter. Lenke til kommentar
highlander Skrevet 29. desember 2004 Del Skrevet 29. desember 2004 Til at det er beta så syns jeg det er bra jeg. Lenke til kommentar
Bleelekwwl Skrevet 29. desember 2004 Del Skrevet 29. desember 2004 Jeg syns AO var gøy i ca to dager.. Tok lang tid å sette seg inni det, og det var bare.. rart! WoW klarte jeg ikke å slutte å spille i open beta. Det er så genialt mye bedre enn AO syns nå jeg, så jeg skjønner ikke helt hva du mener. Lenke til kommentar
Bleelekwwl Skrevet 29. desember 2004 Del Skrevet 29. desember 2004 Bot-Using Accounts BannedRyann, 08/12/2004 We have recently verified that certain individuals were using third party "bot" programs to automate their characters in World of Warcraft. A bot is used to play an account non-stop, allowing its user to accumulate money, items, and experience without actually requiring the user to be physically present to play the game. The use of bots is a violation of the World of Warcraft Terms of Use and is absolutely prohibited. Therefore, the accounts identified as having used bots have been banned. Blizzard Entertainment is committed to maintaining an environment of fair play in World of Warcraft. As stated previously, the company has a zero-tolerance policy for cheating or hacking of any kind. Players caught using a bot program to automate any of their characters' actions will have their characters removed and their account banned. They will not receive a warning. Over 300 accounts have already been banned for offenses of this nature. Thank you for your understanding and cooperation in this matter. If you suspect someone of using a bot, or wish to report other instances of cheating, please email us at [email protected] or submit a GM ticket in-game. Thank you again for your continued support. vel..bot er ikke så veldi populært hos blizzard... å hva er poenge me å bruke bot..? kjeeedli Såpass ja, om spillet ikke er mer avansert enn at du kan bruke bots, så kan det umulig være noe å skryte av, prøvde betaen litt selv, og det var ikke det mest utfordrende jeg har borti, men så ille var det ikke, da hvertfall.. Jaja, får se om jeg prøver det alikevel.. mulig bruke en bot og selge kontoen min på ebay Det har andre gjort. De ble banned forever. Lenke til kommentar
Blakken Skrevet 29. desember 2004 Del Skrevet 29. desember 2004 Tenke jeg skulle svare utfyllende på denne banale threaden men tormagt gjorde det for meg på en ganske grei måte. Tross at jeg på alle måter skygger unna AO og alt som har med det spillet å gjøre. Lenke til kommentar
M@R7!N Skrevet 30. desember 2004 Del Skrevet 30. desember 2004 Det er patetisk å lage bots Blir nesten som å cheate, og derfor blizz er så strenge på det området Lenke til kommentar
Zlash Skrevet 30. desember 2004 Del Skrevet 30. desember 2004 Prøvde betaen litt selv, og det var ikke det mest utfordrende jeg har borti, men så ille var det ikke, da hvertfall.. Det som er så flott er at spillet har en stigende vanskelighetskurve. Tviler på at du spilte lenge nok til å oppleve dette Lenke til kommentar
X672 Skrevet 30. desember 2004 Del Skrevet 30. desember 2004 Det er patetisk å lage bots Blir nesten som å cheate, og derfor blizz er så strenge på det området nesten? vil nå sei at å lage ein bot some spiller for deg er så godt som fusk... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå