Meistari Skrevet 27. desember 2004 Del Skrevet 27. desember 2004 (endret) Hei! Jeg kjøpte et Radeon 9800 PRO AIW kort for en stund siden og slet godt med å få det igang. Fant til slutt ut at det var hovedkortet som ikke støtta AGP 8x og at det var der feilen lå. Så... jeg kjøpte nytt hovedkort, og nå funker forsåvidt maskina, men den går tregt som sirup. Bruker samme prosessor som på det gamle kortet, men har bytta ut rammen. Nå kjører jeg PC3200 brikker (hadde SDRAM 133 før:) ) Bortsett fra hovedkortet, rammen og skjermkortet er alt som før. Lurer på om det kan være noen innstillinger i BIOS som forårsaker dette, men ikke noe jeg har skrudd på inni der til nå har hjulpet nevneverdig. Da jeg skrudde på maskina første gang etter å ha skrudd inn det nye hovedkortet var biosen innstilt på at jeg hadde en 4,8GHz prosessor. Heh.. Ikke HELT gode fabrikksettings. Er det noen som kan ha noen tips til hva det er som gjør at maskina går så sakte, eller trengs det mer specs? Har installert Windows tre ganger uten at det hjelper. I bios står det at CPU temperaturen ligger på rundt 39 grader. Det bør vel være fint? P4 2,4GHz 1 GB PC3200 RAM RADEON 9800 PRO AIW 128MB 350W PSU (q-tec...hirr) AWARD BIOS trur jeg *emnefelt rettet* Endret 27. desember 2004 av el-asso Lenke til kommentar
*Tronaldo* Skrevet 27. desember 2004 Del Skrevet 27. desember 2004 Har du reinstallert systemet ditt etter byttet? Lenke til kommentar
Housetown Skrevet 27. desember 2004 Del Skrevet 27. desember 2004 Har du innstalert nyeste driverne til chippsettet ditt, det må jeg gjøre etter å ha reinstalert windows, da går allt mye bedre etterpå. Det er de driverne som hører til hovekortet. Lønner seg å laste ned de nyeste fra produsenten sin hjemmeside tenker jeg. Lenke til kommentar
Meistari Skrevet 27. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 27. desember 2004 Jada, har reinstallert windows og alt TRE ganger etter byttet, så det kan ikke være der det ligger. Lenke til kommentar
sveinsel Skrevet 27. desember 2004 Del Skrevet 27. desember 2004 Bruker samme prosessor som på det gamle kortet, men har bytta ut rammen. Nå kjører jeg PC3200 brikker (hadde SDRAM 133 før:) ) Dette skurrer .... støtter CPU DDR ram da?? Og hvilke FSB har du nå? Lenke til kommentar
Meistari Skrevet 27. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 27. desember 2004 Bruker samme prosessor som på det gamle kortet, men har bytta ut rammen. Nå kjører jeg PC3200 brikker (hadde SDRAM 133 før:) ) Dette skurrer .... støtter CPU DDR ram da?? Og hvilke FSB har du nå? Det skal den vitterlig gjøre etter hva jeg vet ihvertfall. FSB? Lenke til kommentar
Kuppern Skrevet 27. desember 2004 Del Skrevet 27. desember 2004 Har du oppgradert BIOS'en? Hvilket hovedkort har du? Lenke til kommentar
Meistari Skrevet 27. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 27. desember 2004 BIOS er ikke oppgradert. Hovedkortet er et P4S800 asus kort. Hm.. Angående å oppgradere biosen. Nå var ikke kabelen fra diskettstasjonen til hovedkortet lang nok, så jeg har ikke fått kobla til den. Går det an å oppdatere biosen UTEN å ha en bootdisk?! Lenke til kommentar
Kuppern Skrevet 27. desember 2004 Del Skrevet 27. desember 2004 Asus har noe som heter Update eller noe i den retningen. Sjekk på asus sin hjemmeside under Support, om ditt hovedkort støtter det. Lenke til kommentar
FpsStu Skrevet 27. desember 2004 Del Skrevet 27. desember 2004 Bare gjetter langt utti pokkervold, men bruker du ata100/133 kabler? Lenke til kommentar
Meistari Skrevet 28. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2004 Hovedkortet mitt støtter den update greia fra ASUS ja, men etter hva jeg skjønner så gjør ikke den annet enn at du slipper å ha en bootdisk ved at du bare kan trykke ALT+F2 eller no i oppstart istedet. Man må fortsatt ha bios oppdateringen på diskett.. Og ja, jeg bruker ATA-133 kabler. Har ikke bytta ut noen kabler heller. Oppdaterte driverne til hovedkortet da, og det hjalp faktisk ganske godt på! Det var egne IDE drivere og en driverpakke til AGP, så nå går det mye smoothere! Lenke til kommentar
loddebolten Skrevet 28. desember 2004 Del Skrevet 28. desember 2004 få deg ny PSU iallefall..før hele systemet ditt går føyka...Radeon 9800 pro bruker 75-90W strøm...da er det ikke mye igjen å gå på med den Q,tec,en...hvis den i det hele tatt gir deg stabil spenning..! høres "rart" ut at du har en cpu som har gått på et sd-ram system funker på det nye med ddr..uansett vil den ha lav bus,hastighet og du får ikke utnytta rammen og det nye systemet riktig...ville kjøpt ny cpu... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå