System-log.com Skrevet 27. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 27. desember 2004 Hmm.. får låne meg disse OCZ brikkene av min kjære bror og se hva som skjer.. får "håpe" at det er minnet som er problemet nå da Kan vel konkludere med at noen er fornøyd med Value og noen ikke Jeg får heller invistere litt ekstra om jeg må kjøpe nye. Viktig at maskinen er stabil. Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 27. desember 2004 Del Skrevet 27. desember 2004 OCZ og Geil er forsjåvidt to gode merker. Skjønner ikke hvorfor du drar med Geil i samme åndedrettet. Det er da tredje-parts "frasortert" her er Geil Er geil tredje-sorteringsvare? Det var nytt for meg... Kilde? Lenke til kommentar
salah Skrevet 27. desember 2004 Del Skrevet 27. desember 2004 (endret) enig i den,,minnet er en god mulighet..twinmos og amd/nforce er no good... Jeg har TwinMOS RAM, nForce 2 chipset og AMD Athlon prossesor, og minnet funker veldig fint her! Så jeg tror TwinMOS skal funke veldig fint med nForce og AMD? Endret 27. desember 2004 av pavlion Lenke til kommentar
Paradigm Skrevet 27. desember 2004 Del Skrevet 27. desember 2004 hos noen funker det perfekt ja! men generelt er det desverre ustabilt.....har bygget utallige maskiner med amd/nforce oppsett og brukte twinmos ram..veldig mange av tilfellene har maskinene blitt ustabile etter kort tid og etter å ha byttet rammen har disse problemene løst seg.... Lenke til kommentar
sveinsel Skrevet 27. desember 2004 Del Skrevet 27. desember 2004 Hmm.. får låne meg disse OCZ brikkene av min kjære bror og se hva som skjer.. får "håpe" at det er minnet som er problemet nå da Kan vel konkludere med at noen er fornøyd med Value og noen ikke Jeg får heller invistere litt ekstra om jeg må kjøpe nye. Viktig at maskinen er stabil. Ville være fint om vi fikk høre resultatet da.................. Lenke til kommentar
System-log.com Skrevet 28. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2004 Fikk desverre ikke tid til å skru og teste i går.. men i kveld skal jeg teste med noen Geil Golden Dragon 2x256 MB brikker.. (husker ikke mere specs).. Uansett er det dual brikker, så da kan jeg teste litt med dual-mode og single-mode.. Kommer med en oppklaring i kveld! Lenke til kommentar
Tomle Skrevet 28. desember 2004 Del Skrevet 28. desember 2004 Har en kompis som også hadde problemer med Twinmos og A64 3200+ på et Asus nForce3 kort. Sjekket med memtest86 (www.memtest86.com) og feilet på tester her. Du kan jo teste det og evt klokke ned bussen for å se om det hjelper. Lenke til kommentar
ketle Skrevet 28. desember 2004 Del Skrevet 28. desember 2004 (endret) Det kan også være at strømforsyningen er for dårlig og at den ikke gir nok strøm. Har du bygd pc sjøl? Hvor mange watt strømforsyning har du? Det kan også være ett varmeproblem. Jeg hadde feks. Silent Twin kjøler som stod å blåste rett på rammen, da ble maskina ustabil. Hvilke tempraturer har du på CPU og i maskina? Ville iallfall ikke løpt å kjøpt nytt ram før jeg har testet litt. Ram er dyrt! Endret 28. desember 2004 av ketle Lenke til kommentar
System-log.com Skrevet 28. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2004 Det kan også være at strømforsyningen er for dårlig og at den ikke gir nok strøm. Har du bygd pc sjøl? Hvor mange watt strømforsyning har du? Det kan også være ett varmeproblem. Jeg hadde feks. Silent Twin kjøler som stod å blåste rett på rammen, da ble maskina ustabil. Hvilke tempraturer har du på CPU og i maskina? Ville iallfall ikke løpt å kjøpt nytt ram før jeg har testet litt. Ram er dyrt! Har skrevet litt omkring varme o.l. i åpningen av posten. Har bygget maskinen selv ja, så det er klart at jeg kan ha komlet litt feil Test av selve kabinettet (strømforsyningen) kan du se her : Arctic Cooling Den skal visstnok ha 350Watt.. Er ikke det nok? Men skal teste ram'en før jeg kjøper ny ja.. Har jo ikke all verdens kapital nå etter julekvelden Lenke til kommentar
System-log.com Skrevet 28. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2004 Er det noen som kan anbefale et program som "stresser" systemet, slik at jeg kjapt kan finne ut om systemet er stabilt eller ikke? Regner med at memtest86 ikke rapporterer om ustabilitet mellom hovedkort/ram, men kun om selve brikkene er skadet? Lenke til kommentar
System-log.com Skrevet 29. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2004 Fikk ikke tak i program for å stresse maskinen, men har byttet ram på den fra twinmos til Geil DDR 3500 2x256 Golden Dragon (eller noe slikt) Og nå virker den å være stabil som et fjell (stod på over natten ihvertfall)! Tusen takk for mange gode råd i en stresset juletid Lenke til kommentar
System-log.com Skrevet 30. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2004 Men så skjedde det.. maskinen låste seg igjen.. bilden frøs og jeg måtte restarte maskinen Så da kan vel ikke RAM'en være et problem eller? Glemte det i går, men MSI sine hovedkort har jo 4 led's på baksiden av maskinen som skal kunne fortelle hva som er galt. Får håpe de avslører noe neste gang maskinen fryser Lenke til kommentar
....... Skrevet 30. desember 2004 Del Skrevet 30. desember 2004 (endret) Hvor stor strømforsyning har du? Kan hende du har for lite watt på den. Samme har skjedd med meg. Kjøpte større strømforsyning og det funka fint Se om du får lånt av en kamerat. Endret 30. desember 2004 av xlnz Lenke til kommentar
Jon A. Feet Skrevet 30. desember 2004 Del Skrevet 30. desember 2004 OCZ og Geil er forsjåvidt to gode merker. Skjønner ikke hvorfor du drar med Geil i samme åndedrettet. Det er da tredje-parts "frasortert" her er Geil Er geil tredje-sorteringsvare? Det var nytt for meg... Kilde? Må slenge meg på denne. Hvor i alle dager har du at GeIL er tredjesorteringsvare fra? GeIL er et svært bra merke, og deres minne brikker, spesiellt Golden Dragon serien med WLCSP brikker kommer meget godt ut i tester. Lenke til kommentar
sveinsel Skrevet 30. desember 2004 Del Skrevet 30. desember 2004 Må slenge meg på denne. Hvor i alle dager har du at GeIL er tredjesorteringsvare fra? Hvem sier det da? Men... hvis du vet hvem som produserer brikkene som står på Geil-modulene så må du si fra. Når du har funnet frem til produsenten kan du kanskje også finne hvilken sortering de har. Lenke til kommentar
Ernie Skrevet 30. desember 2004 Del Skrevet 30. desember 2004 (endret) Er litt overrasket over at så og si alle peker på minnet med en gang her. Etter min mening er det da fult mulig det er PSU som ikke er helt i form, klarer å levere stabil nok spenning eller rett og slett er for svak. Nå er det riktig nok 350 watt så jeg antar det nok er en av de 2 første hvorav den første er mest sannsynlig. Har ikke en annen PSU liggende? Eventuelt låne en? Endret 30. desember 2004 av Ernie. Lenke til kommentar
sveinsel Skrevet 30. desember 2004 Del Skrevet 30. desember 2004 Men så skjedde det.. maskinen låste seg igjen.. bilden frøs og jeg måtte restarte maskinen Så da kan vel ikke RAM'en være et problem eller? Glemte det i går, men MSI sine hovedkort har jo 4 led's på baksiden av maskinen som skal kunne fortelle hva som er galt. Får håpe de avslører noe neste gang maskinen fryser Hvis Windows har vært installert (satt opp) mens der var dårleg RAM må man formatre C: Lenke til kommentar
System-log.com Skrevet 31. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 31. desember 2004 Skikkelig kjedelig om det er strømforsyningen som er problemet her.. det er jo selvsagt en egen type PSU i dette kabinettet. Men kan jo installere en PSU ved siden av maskinen og strekke kabelen inn i kabinettet (SUKK).. Har ikke installert win på nytt etter at jeg har satt inn de nye brikkene.. kan kanskje forsøke det også.. OG jeg har heller ikke forsøkt å skifte fra dual-modus til single-modus på brikkene. Er en del å forsøke her ja. I hvilken rekkefølge er det best å forsøke seg? Lenke til kommentar
sveinsel Skrevet 1. januar 2005 Del Skrevet 1. januar 2005 Når all hardware og BIOS er korrekt (maskinen ikke overklokket eller noe) setter man opp Windows tilslutt. Lenke til kommentar
System-log.com Skrevet 4. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2005 Med kun 1 RAM-brikke har jeg kjørt maskinen stabilt i 3 dager. Så kanskje det var er minnet likevel. Får vel kjøpe meg en brikke på 1024MB likevel da? Er dette det beste alternativet? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå