Gå til innhold

Ny ustabil data til jul. Hva kan det være?

System-log.com

Anbefalte innlegg

Fikk dette utstyret til jul :

Arctic Cooling Silentium T1 Midi-kabinett

MSI K8N NEO2 Plat.-54 nforce3 250 Ultra hovedkort

AMD Athlon 64 3000+ 1.8 Ghz BOXED CPU

TwinMOS PC3200 DDR-DIMM 1024MB Dual Pack Minne

CLUB 3D RADEON 9600 XT Skjermkort

Seagate 160GB IDE ATA/100 7200RPM Harddisk

Selve oppsettet ser jo kjempebra ut for mitt bruk, men maskinen

er fryktelig ustabil. Den kan enten fryse fullstendig, eller starte på

nytt. Har forsøkt å sette minnet i forskjellige kombinasjoner på

hovedkortet med samme resultat. Maskinen er heller ikke over-

opphetet da jeg ser at cpu ikke overstiger 45 grader og systemet

i sin helhet er kjølig (kjører med døren på kabinettet åpent nå..)

Noen som vet hva som kan være grunnen?

Mistenker at kanskje minnet ikke er venn med hovedkortet?

Alle siste drivere / firmware / BIOS er oppdatert med MSI

sin live-update funksjon.

Håper noen kan gi litt julehjelp.. :blush:

Thomas

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvilken type minne er mest AMD/Nforce vennlig? Må vel få byttet det inn

i noe som fungerer.

OCZ og Geil er forsjåvidt to gode merker. Nå er vel disse OCZ PC3200 Rev.2 (eller.no i den duren) noe av det beste du kan bruke penger på. :dribble:

Nå er vi jo i en helt annen prisklasse. Det er vel ingen vits å bruke dobbelt så mye på minne i en slik boks. Når det er sagt så kan symptomene dine tyde på problemer med minne ja. Da er spørsmålet om du har satt sammen maskinen selv og eventuelt subbet noen ganger frem og tilbake over teppet før du la noen fete fingre rundt minnebrikken eller om det er en kompatibilitetsproblematikk. :p

Endret av Carnifex
Lenke til kommentar
Hvilken type minne er mest AMD/Nforce vennlig? Må vel få byttet det inn

i noe som fungerer.

OCZ og Geil er forsjåvidt to gode merker. Nå er vel disse OCZ PC3200 Rev.2 (eller.no i den duren) noe av det beste du kan bruke penger på. :dribble:

Nå er vi jo i en helt annen prisklasse. Det er vel ingen vits å bruke dobbelt så mye på minne i en slik boks.

Det kan vel diskuteres, jeg for min del mener at kvalitets- minne er verd pengene. Og da jeg selv har en A64 3000+ vet jeg vel at den klokker rimelig bra da min kjører på 466 synkront med minne. Men faktumet er jo at maskinen VIL yte en god del bedre med 2-2-2-5 brikker fra OCZ enn med CL 2,5 brikker fra twinmos på orginale hastigheter. Spørsmålet er bare om det går å forsvare prisen opp mot ytelesesøkningen. Jeg vil si et høyt og rungende JA 9 av 10 ganger, men som sagt så er jeg en liten klokker.

Lenke til kommentar
Har som sagt forsøkt å mikse og trikse litt med minne-brikkene fra single til dual-mode uten at det hjalp noe særlig. Disse OCZ brikkene det er snakk om der, er de best å kjøre i dual eller single-mode?

Tviler på at det vil ha noe for seg med mixing og triksing, men det kan jo være verd forsøket.

OCZ brikkene kommer i par som er beregnet for å kjøre i dual, men i praksis kan du kjøre dem akkurat som du selv lyster.

Lenke til kommentar
Nå er vi jo i en helt annen prisklasse. Det er vel ingen vits å bruke dobbelt så mye på minne i en slik boks. Når det er sagt så kan symptomene dine tyde på problemer med minne ja. Da er spørsmålet om du har satt sammen maskinen selv og eventuelt subbet noen ganger frem og tilbake over teppet før du la noen fete fingre rundt minnebrikken eller om det er en kompatibilitetsproblematikk

Har hverken teppe eller fete fingre.. hehe.. håper virkelig på at det er kompabiliteten det er snakk om her! Har andre brikker jeg kan teste med i kveld.. Vi får krysse fingrene :) Er det virkelig ikke verdt å kjøpe "skikkelige" ram-brikker til denne PC'en, eller skal jeg lete etter noen kompatible value-brikker? Noen gode råd?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...