System-log.com Skrevet 27. desember 2004 Del Skrevet 27. desember 2004 Fikk dette utstyret til jul : Arctic Cooling Silentium T1 Midi-kabinett MSI K8N NEO2 Plat.-54 nforce3 250 Ultra hovedkort AMD Athlon 64 3000+ 1.8 Ghz BOXED CPU TwinMOS PC3200 DDR-DIMM 1024MB Dual Pack Minne CLUB 3D RADEON 9600 XT Skjermkort Seagate 160GB IDE ATA/100 7200RPM Harddisk Selve oppsettet ser jo kjempebra ut for mitt bruk, men maskinen er fryktelig ustabil. Den kan enten fryse fullstendig, eller starte på nytt. Har forsøkt å sette minnet i forskjellige kombinasjoner på hovedkortet med samme resultat. Maskinen er heller ikke over- opphetet da jeg ser at cpu ikke overstiger 45 grader og systemet i sin helhet er kjølig (kjører med døren på kabinettet åpent nå..) Noen som vet hva som kan være grunnen? Mistenker at kanskje minnet ikke er venn med hovedkortet? Alle siste drivere / firmware / BIOS er oppdatert med MSI sin live-update funksjon. Håper noen kan gi litt julehjelp.. Thomas Lenke til kommentar
okidoki Skrevet 27. desember 2004 Del Skrevet 27. desember 2004 Mistenker at minnet ditt kan være et kjedelig problem. Dersom du har mulighet til å låne minne av et annet merke og teste med vil jeg anbefale deg det. Lenke til kommentar
Paradigm Skrevet 27. desember 2004 Del Skrevet 27. desember 2004 enig i den,,minnet er en god mulighet..twinmos og amd/nforce er no good... Lenke til kommentar
System-log.com Skrevet 27. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 27. desember 2004 Hvilken type minne er mest AMD/Nforce vennlig? Må vel få byttet det inn i noe som fungerer. Lenke til kommentar
okidoki Skrevet 27. desember 2004 Del Skrevet 27. desember 2004 Hvilken type minne er mest AMD/Nforce vennlig? Må vel få byttet det inni noe som fungerer. OCZ og Geil er forsjåvidt to gode merker. Nå er vel disse OCZ PC3200 Rev.2 (eller.no i den duren) noe av det beste du kan bruke penger på. Lenke til kommentar
*Tronaldo* Skrevet 27. desember 2004 Del Skrevet 27. desember 2004 Er det mulighet for minne i "dualmode" på det HKet der? Jeg ville satsa alle gavekortene på IKEA på at det er det som er problemet ditt... Prøv å kjør brikkene i singlemode. *Tronaldo* Lenke til kommentar
Carnifex Skrevet 27. desember 2004 Del Skrevet 27. desember 2004 (endret) Hvilken type minne er mest AMD/Nforce vennlig? Må vel få byttet det inni noe som fungerer. OCZ og Geil er forsjåvidt to gode merker. Nå er vel disse OCZ PC3200 Rev.2 (eller.no i den duren) noe av det beste du kan bruke penger på. Nå er vi jo i en helt annen prisklasse. Det er vel ingen vits å bruke dobbelt så mye på minne i en slik boks. Når det er sagt så kan symptomene dine tyde på problemer med minne ja. Da er spørsmålet om du har satt sammen maskinen selv og eventuelt subbet noen ganger frem og tilbake over teppet før du la noen fete fingre rundt minnebrikken eller om det er en kompatibilitetsproblematikk. Endret 27. desember 2004 av Carnifex Lenke til kommentar
System-log.com Skrevet 27. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 27. desember 2004 Har som sagt forsøkt å mikse og trikse litt med minne-brikkene fra single til dual-mode uten at det hjalp noe særlig. Disse OCZ brikkene det er snakk om der, er de best å kjøre i dual eller single-mode? Lenke til kommentar
okidoki Skrevet 27. desember 2004 Del Skrevet 27. desember 2004 Hvilken type minne er mest AMD/Nforce vennlig? Må vel få byttet det inni noe som fungerer. OCZ og Geil er forsjåvidt to gode merker. Nå er vel disse OCZ PC3200 Rev.2 (eller.no i den duren) noe av det beste du kan bruke penger på. Nå er vi jo i en helt annen prisklasse. Det er vel ingen vits å bruke dobbelt så mye på minne i en slik boks. Det kan vel diskuteres, jeg for min del mener at kvalitets- minne er verd pengene. Og da jeg selv har en A64 3000+ vet jeg vel at den klokker rimelig bra da min kjører på 466 synkront med minne. Men faktumet er jo at maskinen VIL yte en god del bedre med 2-2-2-5 brikker fra OCZ enn med CL 2,5 brikker fra twinmos på orginale hastigheter. Spørsmålet er bare om det går å forsvare prisen opp mot ytelesesøkningen. Jeg vil si et høyt og rungende JA 9 av 10 ganger, men som sagt så er jeg en liten klokker. Lenke til kommentar
okidoki Skrevet 27. desember 2004 Del Skrevet 27. desember 2004 Har som sagt forsøkt å mikse og trikse litt med minne-brikkene fra single til dual-mode uten at det hjalp noe særlig. Disse OCZ brikkene det er snakk om der, er de best å kjøre i dual eller single-mode? Tviler på at det vil ha noe for seg med mixing og triksing, men det kan jo være verd forsøket. OCZ brikkene kommer i par som er beregnet for å kjøre i dual, men i praksis kan du kjøre dem akkurat som du selv lyster. Lenke til kommentar
System-log.com Skrevet 27. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 27. desember 2004 Nå er vi jo i en helt annen prisklasse. Det er vel ingen vits å bruke dobbelt så mye på minne i en slik boks. Når det er sagt så kan symptomene dine tyde på problemer med minne ja. Da er spørsmålet om du har satt sammen maskinen selv og eventuelt subbet noen ganger frem og tilbake over teppet før du la noen fete fingre rundt minnebrikken eller om det er en kompatibilitetsproblematikk Har hverken teppe eller fete fingre.. hehe.. håper virkelig på at det er kompabiliteten det er snakk om her! Har andre brikker jeg kan teste med i kveld.. Vi får krysse fingrene Er det virkelig ikke verdt å kjøpe "skikkelige" ram-brikker til denne PC'en, eller skal jeg lete etter noen kompatible value-brikker? Noen gode råd? Lenke til kommentar
F-r-e-d-r-i-k Skrevet 27. desember 2004 Del Skrevet 27. desember 2004 Bygde en PC med nForce3 og GeIL PC3200 Value 1024MB/2x512MB for ikke lenge siden. Helt topp! Lenke til kommentar
System-log.com Skrevet 27. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 27. desember 2004 Bygde en PC med nForce3 og GeIL PC3200 Value 1024MB/2x512MB for ikke lenge siden. Helt topp! Har vel ikke tenkt å klokke noe som helst, så disse Value-brikkene her er vel midt i blinken! Takk for hjelpen alle sammen! Lenke til kommentar
sveinsel Skrevet 27. desember 2004 Del Skrevet 27. desember 2004 OCZ og Geil er forsjåvidt to gode merker. Skjønner ikke hvorfor du drar med Geil i samme åndedrettet. Det er da tredje-parts "frasortert" her er Geil Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 27. desember 2004 Del Skrevet 27. desember 2004 OCZ PC3200 Rev2 er nok de beste brikkene. Mine klarer DDR540 2.5-3-3-10 og har testet dem på DDR580 2.5-4-3-10 også. Anbefaler deg disse. Kjøpes hos NetShop. Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 27. desember 2004 Del Skrevet 27. desember 2004 OCZ PC3200 Rev2 brikkene er ikke bare hvis du skal overklokke! De klarer 2-2-2-10 ved DDR400 som er noe som gir bra ytelse Lenke til kommentar
lavizh Skrevet 27. desember 2004 Del Skrevet 27. desember 2004 (endret) Corsair XMS3200XL Pro klarer jo 2-2-2-5 ... Både OCZ og Corsair er bra brikker, bare ikke kjøp en value versjon eller noe sånt. Endret 27. desember 2004 av lavizh Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 27. desember 2004 Del Skrevet 27. desember 2004 lavizh på AMD så er en Tras på 10 bedre enn 5. Derfor sa jeg 2-2-2-10 Lenke til kommentar
drseafood Skrevet 27. desember 2004 Del Skrevet 27. desember 2004 Nå har det jo seg sånn at din favoritt bror kan låne deg sine "OCZ 1024MB EL Dual Channel" brikker og så kan du se om ditt hovedkort tåler dual channel og/eller om det er da TwinMos som er dritten. Bare ta med dine TwinMos bort til meg så kan vi byttelåne.. Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 27. desember 2004 Del Skrevet 27. desember 2004 MSI K8N NEO2 er jo ett dual channel kort.... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå