Gå til innhold

GPS i bilen

jh_

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg har tenkt på å kjøpe meg gps en stund nå, skal ha noe jeg kan ha i bilen. Helst noe til en fornuftig pris, noen som har noen tips?

Jeg selv har brukt en Nokia 6600 med en TFAC BT-30 Bluetooth GPS (kr. 1724,-)

pluss programvaren fra Wayfinder. Dersom du har en Symbian telefon eller ønsker å skaffe deg det er dette en god løsning. Kan brukes i bil, i lomma (bærbar), i båt etc.

Fungerer for hele Europa.

Bruker du PDA ville jeg ha valgt dette, fastmontert utstyr i bil er dyrt og ikke nødvendigvis bedre en andre løsninger. Jeg valgt GPS med mobil da jeg altid har mobilen med meg, mindre utstyr, bedre synest da jeg.

Endret av ebbe77
Lenke til kommentar

Holtemann: Den der ser ikke værst ut, og absolutt en fornuftig pris! :)

ebbe77: Ja, var inne på tanken.. Men ulempen er at du har en mindre og dårligere skjerm. Og om du går med mobilen i lommen, så blir den fort litt ripete og uklar.

runej: Takker, mye nyttig lesestoff her ;)

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Siba selger en Palm Zire 31 bundle med GPS. Fungerer MEGET bra, fikk en til jul.

Prisen er ikke verre enn 2495,-

hvor stor minnebrikke behøves for å kjøre norgeskartet ? Er det virkelig nødvendig med en 512MB brikke, som siba annbefaler ?

mvh

Terje

Lenke til kommentar
hvor stor minnebrikke behøves for å kjøre norgeskartet ? Er det virkelig nødvendig med en 512MB brikke, som siba annbefaler ?

mvh

Terje

Jeg har kart over hele Norge på en 256-brikke :)

Kan man bruke en PDA som gps altså?
Ja, men må kjøpe kart osv som tillegs-utstyr vanligvis. De selges også komplette, med ferdig innlagt kart, holder til bil og det som trengs ;)

Selv har jeg en HP iPAQ 2215, som jeg har lagt inn tomtom navigasjons-system på :)

Endret av jh_
Lenke til kommentar
Holtemann: Den der ser ikke værst ut, og absolutt en fornuftig pris! :)

ebbe77: Ja, var inne på tanken.. Men ulempen er at du har en mindre og dårligere skjerm. Og om du går med mobilen i lommen, så blir den fort litt ripete og uklar.

runej: Takker, mye nyttig lesestoff her ;)

Hvor har du mobilen når du er ute å går? Trur de fleste har den i lommen. Ikke noe problem med riper dersom man ikke også har andre ting i lommen. Størrelsen av skjerm er uvesentlig. Når man kjøre så er stemmeinnstruks og pilvisning det viktigeste. Man bør se på veiene, ikke på et kart. Prøvd de fleste løsninger, stemme og pilvisning er det eneste som kan brukes under en kjøretur. Kartvisning er fint når man står i ro, bruk i båt, når man går. Da er selvfølgelig en stor skjerm bedre.

Michelin GPS Navigation Pack som brukes i Palmen er ikke en navigasjonspakke som er bra ut fra tester i forhold til TomTom, Wayfinder og Route 66.

Endret av ebbe77
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...