Schnickaschnicka Skrevet 27. desember 2004 Del Skrevet 27. desember 2004 Jeg skal formatere men vet ikke hvordan. Hva gjør jeg? Lenke til kommentar
Dahl Skrevet 27. desember 2004 Del Skrevet 27. desember 2004 (endret) Start > Kjør > cmd > format c: Hvis du har flere partisjoner, så formater de også (på samme måte). Endret 27. desember 2004 av @kd Lenke til kommentar
Miniguru Skrevet 27. desember 2004 Del Skrevet 27. desember 2004 Start > Kjør > cmd > format c: Hvis du har flere partisjoner, så formater de også (på samme måte). Neimen @kd da... Man kan ikke formatere partisjonen man kjører operativsystemet/systempartisjonen partisjonen når maskinen kjører/OS'et er lastet. Regner med du vil formatere fordi maskinen er blitt ustabil "softwaremessig" sett. Da gjør du dette under reinnstalleringen. Du velger hvilken partisjon du vil installere operativsystemet på, og velger å formatere denne først. Om det gjeder å formatere en partisjon du bare lagrer filer på gjør du for eksempel slik @kd sier, evt kan du høyreklikke på stasjonen i "min datamaskin" og velge format. Lenke til kommentar
Dahl Skrevet 27. desember 2004 Del Skrevet 27. desember 2004 (endret) Ooops, er nok bare altfor trøtt... Går og legger meg jeg. Endret 27. desember 2004 av @kd Lenke til kommentar
Pels Skrevet 27. desember 2004 Del Skrevet 27. desember 2004 boot fra cd'en, så ser du på skjermen for vidre instrukser Lenke til kommentar
Gjest Slettet+432 Skrevet 27. desember 2004 Del Skrevet 27. desember 2004 Man lager bare en bootdiskett som støtter ntfs filsystemet og skriver format c:, evnt. format c: /q /u (hurtigformatering) Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 27. desember 2004 Del Skrevet 27. desember 2004 Du kan sette in windows CD-en og installerer på nytt? Velg "Format using (NTFS/FAT32)" istedet for "Keep current file system intact" Lenke til kommentar
Schnickaschnicka Skrevet 27. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 27. desember 2004 Du kan sette in windows CD-en og installerer på nytt?Velg "Format using (NTFS/FAT32)" istedet for "Keep current file system intact" dette blir akkurat som vanlig formatering? (jeg gjør det fordi jeg skal installere xp på nytt og for at pcen er litt ustabil Lenke til kommentar
Ongabonga Skrevet 27. desember 2004 Del Skrevet 27. desember 2004 Du kan sette in windows CD-en og installerer på nytt?Velg "Format using (NTFS/FAT32)" istedet for "Keep current file system intact" dette blir akkurat som vanlig formatering? (jeg gjør det fordi jeg skal installere xp på nytt og for at pcen er litt ustabil Ja. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå