Delvis Skrevet 27. desember 2004 Del Skrevet 27. desember 2004 Et kråkepar har plaget livet av meg flere uker, de kommer særlig om morgenen og romesterer noe som pokkern et sted oppunder taket Er det noe man kan gjøre for å få dem bort? Har prøvd å liste meg innpå dem med pistolen min å skyte de, men de værer meg hver gang Lenke til kommentar
Aeternus Skrevet 27. desember 2004 Del Skrevet 27. desember 2004 (endret) Agn? Finne vel ikke en kråke som kan motstå noe deilig å tygge på. Kan evnt. føre til at andre dyr\fugler fra den lokale faunaen kan møte opp å lage enda mer leven. Endret 27. desember 2004 av Aeternus Lenke til kommentar
Nicklas Skrevet 27. desember 2004 Del Skrevet 27. desember 2004 (endret) Lim, noe klister som er veldig seigt der hvor de pleier å være så setter du på noen skinke biter. Og over der igjen så har du en netting som du setter på en tråd til slik at når du drar detter den ned. Så har du klar en jern rake. Så når kråkene setter seg fast slipper du ned garnet, og når garnet er nede slår du alt du kan på kråkene helt til du ser det så vidt er liv i dem, deretter så slipper du dem fri. Eller du kan sette deg i en busk med luftgevær (kraftig!). Og skyte dem en etter en. Så spikker du deg en stav og knyter en tråd rundt hue til kråkene og binder dem fast i staven. Da tror jeg ikke det er noen kråker som vil komme. Med mindre det er fordi de skal ha kjøttet på kråkene som allerede henger der. EDIT: Hmmm..... en liten medisin ja ... du kan få de til å drikke en blanding. Enten rein sprit eller du kan blande: Salo - Eddik - Vann. Det etser. Prøv å sprut det på en blomst og noen timer etterpå er den brun. Endret 27. desember 2004 av Nicklas Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 27. desember 2004 Del Skrevet 27. desember 2004 -Brød. -96% -Bland -Legg ut -Ferdig Lenke til kommentar
hwknut Skrevet 27. desember 2004 Del Skrevet 27. desember 2004 Kråker har også et liv. Lenke til kommentar
Lurkern Skrevet 27. desember 2004 Del Skrevet 27. desember 2004 Kråker er fine dyr, men måsene derimot. Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 27. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 27. desember 2004 Kråker har også et liv. ja, jeg ville helst fått dem bort i live. Kråker må jo være blant de mest intelligente dyr, for de kan lære å snakke. Lenke til kommentar
Serqevx Skrevet 27. desember 2004 Del Skrevet 27. desember 2004 Kråker har også et liv. Det varer ikke lenge Skyt dem med luftgevær, gjorde vi når det var mye duer på taket (naboen mata dem ) Lenke til kommentar
thelea Skrevet 27. desember 2004 Del Skrevet 27. desember 2004 Å skyte kråker (eller andre dyr) med luftgevær er tåpelig og ulovlig. Er direkte dyreplageri. Men det er jakttid på kråke nå, så få tak i ei egnet salongrifle eller hagle. Lenke til kommentar
Nicklas Skrevet 27. desember 2004 Del Skrevet 27. desember 2004 Kråker har også et liv. ja, jeg ville helst fått dem bort i live. Kråker må jo være blant de mest intelligente dyr, for de kan lære å snakke. Kan de det!?!? Lenke til kommentar
LilleG Skrevet 27. desember 2004 Del Skrevet 27. desember 2004 Kråker har også et liv. ja, jeg ville helst fått dem bort i live. Kråker må jo være blant de mest intelligente dyr, for de kan lære å snakke. Kan de det!?!? Lenke til kommentar
hwknut Skrevet 27. desember 2004 Del Skrevet 27. desember 2004 Kråker har også et liv. Det varer ikke lenge Skyt dem med luftgevær, gjorde vi når det var mye duer på taket (naboen mata dem ) Uansett er det galt å skyte dem. Lenke til kommentar
Teddybjørn Skrevet 27. desember 2004 Del Skrevet 27. desember 2004 (endret) Uansett er det galt å skyte dem. Neineinei. Det er jakt på kråker. Bestanden må reguleres, ellers går alt galt. Jakt på kråkefugl foregår på ulike måter. Den mest effektive er utvilsomt å bruke lokkefugl, for eksempel ein etterligning av hubro eller annen rovfugl. Gjerne kombinert med å etterligne låten deres. Våpen: Hagle eller finkalibret rifle. Jakttid: 15.6-14.3 EDIT: Det er en del regler rundt med jakt, og de er du klar over dersom du har tatt jegerprøven. Få noen som har tatt jegerprøven til å gjøre det. Endret 27. desember 2004 av zorm Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 27. desember 2004 Del Skrevet 27. desember 2004 Jeg tror jeg har hørt noe om at man får (fikk?) betalt om man leverte inn kråker til politiet eller noe sånt. Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 27. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 27. desember 2004 Jeg tror jeg har hørt noe om at man får (fikk?) betalt om man leverte inn kråker til politiet eller noe sånt. man kan levere beina til kråker og skjærer og få penger. Før var det kr 30 pr stk, vet ikke hva det er nå. Uansett, det blir ikke aktuelt for mitt vedkommende --------- Ja, har hørt mye om at kråker kan lære snakke. Akkurat som papegøyer osv Lenke til kommentar
Wotan Skrevet 28. desember 2004 Del Skrevet 28. desember 2004 AAAHHHRRRGGG!! Dere blir aldri kvitt oss! Litt off topic, sorry. Lenke til kommentar
Nicklas Skrevet 28. desember 2004 Del Skrevet 28. desember 2004 AAAHHHRRRGGG!! Dere blir aldri kvitt oss! Litt off topic, sorry. Haha, fra Moss? me 2 Lenke til kommentar
Wotan Skrevet 28. desember 2004 Del Skrevet 28. desember 2004 Jepp. Ålesund var deilig besøk! Lenke til kommentar
anon12234 Skrevet 28. desember 2004 Del Skrevet 28. desember 2004 hell litt rødsprit på noen brødbiter, legg de ut på plener og nyt showet. før du går bort til de og ender deres liv med et stødig vri om nakken Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå