Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Siden du poster i Generell/annen programmering regner jeg med at du gjerne vil lære deg programmering. Hvis dette ikke er tilfellet, ja da er posten feilpostet.

Det finnes utallige poster her om hvilke(t) programmeringsspråk man burde lære seg først, hvordan osv., så det er bare å sette i gang å søke! :D

Lenke til kommentar

god på data ja...

hvem vil ikke være det?

du vil vel sikkert lære å også hacke du vel

du kan jo starte med å lese en bok om det, prøve det ut i praksis, men husk å hold deg på den lovlige siden

hvis du vil bli generellt god så er det vel bare å prøve å feile.

denne blir stengt etterhvert, den er feil-postet, eller veldig dårlig forklart...

Lenke til kommentar
men husk å hold deg på den lovlige siden

Du tenker på cracking. Hacking er noe annet, og er ikke ulovlig. Ikke så lenge du ikke gir deg ut på programmer med veldig restriktive EULA-er, i alle fall.

Som de andre sier: Søk, lær deg å programmere og husk: Med erfaring kommer dyktighet :)

Lenke til kommentar
men husk å hold deg på den lovlige siden

Du tenker på cracking. Hacking er noe annet, og er ikke ulovlig. Ikke så lenge du ikke gir deg ut på programmer med veldig restriktive EULA-er, i alle fall.

So what? Pirkingen din kan du ta med deg til Off Topic-forumet.

Jeg foreslår at denne posten blir stengt, pga. det finnes utallige slike poster fra før av, den er sannsynligvis feilpostet, og tråden kommer mest sannsynlig til å ende opp som en av disse gigantiske kranglene om forskjellen på hacking/cracking, hva som er lovlig osv. :innocent:

Lenke til kommentar

Hmm... Mener å huske å ha lest hva slags bøker man skal lese hvis man vil bli god i data/programmering/whatsoever...

Ah! Nå kom jeg på det; databøker var det!! :p

NÅR du lærer deg C++(;)) vil jeg anbefale Accererated C++ og så ta det derifra. Man får ganske god innsikt i den generelle dataverden ved å lære seg å programmere.

:)

Lenke til kommentar
http://www.catb.org/~esr/faqs/hacker-howto.html

Ja, hacking er fortsatt == programmering.

Trådstarter var ikke ute etter hacke-guider, så den kan du holde for deg selv.

Visste at denne tråden kom til å ende opp som en hacke-diskusjon... :no: *sukk*

Lurer på når folk blir voksne nok til å forstå at de ikke alltid har rett, og om de så har; det har ingenting i poster som denne å gjøre!

Jeg synes at jeg er ganske god på data selv, men jeg har aldri i hele mitt liv lest en eneste databok. Eller jo, en om XML, men ikke noe mere enn det.

For å bli god på data må du først og fremst tilbringe tid foran datamaskinen din.

Gjerne litt inne i kabinettet også, så du gjør deg kjent med en datamaskins indre. ;)

Her er et par stikkord som kan hjelpe deg på veien:

• Les på forumer
  • Eksperimenter (gjerne på en gammel pc)
  • Programmere = bøker
  • Prøv og feil

Endret av @kd
Lenke til kommentar

@kd:

Foreslår virkelig at du leser den teksten jeg linker til, og tenker etter først neste gang. Eventuellt leser det jeg la til for å være helt sikker: "Ja, hacking er fortsatt == programmering.". Det er ikke en masse dill-dall rundt dette, det er fakta. Problemet er alle som har misforstått og lager en masse dill-dall rundt dette. Om det er noen som "diskuterer" og lager "problemer" her, så er det deg - hva du anser som småpirkerier er kanskje ikke det for andre. Og er det et problem at Myubi og jeg nevner det - eller foretrekker du at forumet gir ut gale opplysninger? Selv om det er offtopic bør det jo rettes på - i hvertfall i en bi-setning eller to.

....

Hvis det er snakk om "generellt god på data", så er programmering en veldig god måte å få innsikt i en hel masse - både maskinvare, nettverk og programvare. Og videre er da (igjen) den linken jeg refererte til ovenfor en grei resurs for informasjon rundt dette "å lære seg programmering".

Endret av søppel
Lenke til kommentar

Er bare så grundig lei av folk som alltid må diskutere rundt hacking, og jeg var rimelig sikker på at du var en slik en. Men da tok jeg altså feil.

Beklager.

Men nå synes jeg alle (inkludert meg) kan holde seg til topic. :)

Endret av @kd
Lenke til kommentar
Jeg synes at jeg er ganske god på data selv, men jeg har aldri i hele mitt liv lest en eneste databok. Eller jo, en om XML, men ikke noe mere enn det.

For å bli god på data må du først og fremst tilbringe tid foran datamaskinen din.

Gjerne litt inne i kabinettet også, så du gjør deg kjent med en datamaskins indre. wink.gif

Her er jeg ikke helt enig. Det hjelper ikke å bare sitte på dataen og fikle med noen windows instillinger eller noe, hvis det var det du mente:). (Det hjelper heller ikke å spille som mange gjør, men det er en annen sak:P).

Og får å ta en tur nedi kabinettet så lærer du ikke noe særlig annet enn at det ser ut som et jævla rot, med mindre du har en bok eller en annen informasjonskilde.

Så etter min mening så står vi fortsatt igjen med programmering

Men dette her varierer jo fra folkt til folk ettersom hva de har lyst til å lære, hvor grundig og hvor mye man vil lære, etc, etc.

Edit: Skriftefeil + nederste avsnitt

Endret av zirener
Lenke til kommentar

Man lærer mye ved å titte rundt på harddisken.

Se hva forskjellige filer i Windows gjør, endre instillinger og masse rart.

Men det avr ikke det som var hovepoenget mitt! Poenget mitt var at man må tilbring mye tid foran datamaskinen! Selvfølgelig ikke med spill, du blir ikke god på data av det.

Lenke til kommentar

Men å endre instillinger gjør ikke at man skjønner hvordan ting fungerer, noe som er ganske vesentlig hvis du skal bli god. Det gjør bare at man finner ut av hvilken knapp man skal trykke på, etc. Det gjør deg ikke flink på data.:)

Eller, alt kommer jo ann på hva man ser på som flink, hva man vil være flink i, etc. Er litt vanskelig å definere.

Edit: Skriftefeil

Endret av zirener
Lenke til kommentar

også keen på bedre innsikt...

Jeg skjønner hvor lite jeg kan ved å bla i forumet her. F.eks, C++, hver er det for noe?? Skal nok bla litt der og se hva jeg forstår, men poenget mitt er at det er bare starten på det enorme havet. Jeg er så blank at jeg ikke har spørsmål å stille en gang ;)

Skal rote rundt i forumet og lære. Så får vi se hva det blir av meg, hehe. Wish me luck

Mvh

Moi

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...