Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Hjelp til trådløst nettverk

Anbefalte innlegg

Jeg har lest litt rund om kring her, men jeg blir ikke særlig klokere. Jeg ønsker å dele filer mellom flere stasjonære maskiner og samtdig kunne dele ADSL'en.

Hva skal jeg velge, router eller switch ?:roll: fant en som var begge deler :roll: Skjønner ikke helt forskjellen. I tillegg må jeg vel ha to trådløse pci-kort (ev pcmia hvis jeg får meg bærbar)?

Har sett litt på disse:

router/switch

trådløst nettverkskort

er det et godt valg?

Endret av dabear
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For å dele internett mellom flere maskiner trenger du som regel en ruter. Men dette er lit avhengig av vilken operatør du har. (Da noen har ruter innebygget i modemet.)

Kjenner desvere ikke til produktene du linket til, så jeg vet ikke helt hvor bra de er. Men 3com og ASUS bruker å lage gode produkter.

Lenke til kommentar

Jeg har internet fra Tele2, med modem fra ZyXEL prestige 600 series. Så det er bare å kjøpe de to der, plugge dem inn og konfigurere routeren? jeg trenger ikke noe mer?

EDIT: ja sett på der der ja. Men blir litt forvirra. er Aksesspunkter/gateways, basestasjon og trådløs router/switch det samme?

Endret av dabear
Lenke til kommentar

Bruker selv den trådløse ruteren du har linket til fra 3com. Den fungerer aldeles utmerket!

Har ikke erfaring fra det nettverkskortet du linket til, men jeg har hørt at det kan være lurt å velge samme merke på både ruter og nettverkskort. Kanskje er 3com kort veien å gå hvis du går for den ruteren.

Lenke til kommentar

Hm, sett litt på komplett.no nå, men jeg klarer ike å bestemme meg for hva jeg skal kjøpe. Virker denne pakken grei, eller skal jeg kjøpe router og et pci-kortet istedet?

switchen ->http://komplett.no/k/ki.asp?sku=300716&cks=SER

trådløst nettverkskort -> http://komplett.no/k/ki.asp?sku=123731&cks=PRL

Jeg er ikke sikker på hvor kjapt usb2 er, men fartsmessig, vil pci-kort lønne seg framfor usb-adapter?

Lenke til kommentar

Sorry for å bumpe denne 2 gang, men jeg tenkte å kjøpe meg trådløst hos rimi. Ser ut som ei god løysing, men jeg lurer på hva dere synes.

Trådløst nettverk, kr 695:

Topcom, router ned innegygd 4-ports access point og integrert brannmur. Støtter 802.11g med inntil 54mbps. Det følger medUSB2 adapter med inntil 54mps hastiget. Men får jeg det som jeg betaler for?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...