Gå til innhold

Half-Life 2 klar?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du vet det at når man inviterer folk på et privat LAN-party, så tar folk med seg sin egen PC?

Hvorfor skal du kunne spille HL2 på alle 4 maskinene? :dontgetit:

EDIT: forresten, HL2 er det mest fleksible av alle hypede spill som har kommet ut det siste året, med hensyn til å kunne spille det på både high-end og low-end hardware. Alle maskinene dine vil takle HL2, men med forskjellig kvalitet på bildet, og varierende FPS.

Endret av emacoolit
Lenke til kommentar

Jeg kan jo opplyse at jeg spiller HL2 på min bærbare ECS G556E 1700 MHz Pentium Mobile med 768MB RAM og Radeon 9700 Mobile-kort. Det går stort sett helt glatt på 1024x768 med medium textures, ellers er alt på maks. (AA/AF av)

Så da bør vel de PCene der klare det greit!

Lenke til kommentar
skjønner ikke at folk kan si det går "fint" når det hakker når det skjer litt, for min del mister jeg ALL innlevelse ved minste tegn på fpsdrops eller lagg.

kjører som sagt tidligere i tråden 9800pro 128mb amd643000+ og 512mb ram

og det går jo glatt som f nesten hele tia men fpsdropsene er kjiipe og jeg skulle gjerne hatt bedre hardware, de som sier de har mye dårligere hardware og sier det går bra må jo være vant til en 486 eller no. spillet fortjener å spilles på en bra maskin så man ihverfall har levbar fps uten at du kjører 640 480

EDIT: når dere sier "går" på maskina, mener dere at man faktisk kommer inn i spillet eller at maskina greier å dra det med høy fps på grei grafikk?

er vel ingen som gidder å spille et spill som hakker?

jeg har kjørt på 640 480 på alle de gamle maskinene mine for å fps, fps is life!

nå slipper jeg det :tease:

Det kan jo være p.g.a Twinmos ikke liker AMD64 noe særlig da...

Lenke til kommentar
Jeg kan jo opplyse at jeg spiller HL2 på min bærbare ECS G556E 1700 MHz Pentium Mobile med 768MB RAM og Radeon 9700 Mobile-kort. Det går stort sett helt glatt på 1024x768 med medium textures, ellers er alt på maks. (AA/AF av)

Så da bør vel de PCene der klare det greit!

Prøvde HL2 demoen på min laptop i går. Spiller på 1400*1050. Da har jeg kvalitetsinnstillinger på medium og noe på high. AA\AF av. Ikke antydning til hakking. Jeg har et Mobility Radeon 9000 kort, 512MB PC2100 og P4 2,66GHz.

Jeg har skrevet det før i denne posten, men jeg skriver det igjen.

Systemkravene til dette spillet er hypet, hypet hypet og hypet.

Jeg vil gratulere skaperne av dette spillet som har klart å lage det slik at det går helt fint på eldre hardware og fortsatt ser utrolig bra ut selv om man må redusere oppløsning og detaljnivå. :thumbup:

Lenke til kommentar
Du vet det at når man inviterer folk på et privat LAN-party, så tar folk med seg sin egen PC?

Hvorfor skal du kunne spille HL2 på alle 4 maskinene? :dontgetit:

EDIT: forresten, HL2 er det mest fleksible av alle hypede spill som har kommet ut det siste året, med hensyn til å kunne spille det på både high-end og low-end hardware. Alle maskinene dine vil takle HL2, men med forskjellig kvalitet på bildet, og varierende FPS.

Bruker de det??? :blush:

DEt trodde ikke jeg, var det ikke slik atjeg stilte opp med 10 maskiner når vi trengte det o.s.v, selvfølgelig vet jeg det.. :innocent:

Lenke til kommentar

Jeg antar at de følgende testene vil være av interesse for denne tråden:

Half-Life 2 CPU Shootout: AMD versus Intel

lowres.gif

Choosing the Best CPU for Half-Life 2

d2_coast_05-1.png

Since physical modeling sets most of the workload on the central processor during Half-Life 2 gameplay, AMD’s solutions appear the fastest as they have always been known for their high performance in scientific mathematical and physical tasks. These processors appear a way ahead Intel CPUs: Intel’s top processors lose even to the mainstream AMD solutions.

Half Life 2: CPU Scaling and Performance Revealed

hl2cpuscaling.jpg

Our results show that at 1GHz to about 1.7GHz there is no separation performance at each resolution.  At 1.8GHz we start to sees some separation, and by the time we get up to 2.2GHz things really start to separate for the 1280X1024 resolution that more gamers are likely to play at.

CPU scaling is clear throughout as the grade at which performance increases is pretty even up until we start to hit the wall at 2.7GHz.  We see at that speed performance begins to level out which could mean that the video card has reached its limit in performance.

So we see that Half Life 2 will scale very linearly with the Athlon 64 when the video card is not the limiting factor.

Half Life 2 GPU Roundup Part 1 - DirectX 9 Shootout

The GeForce 6800 Ultra performs very similarly to the X800 XT as long as antialiasing and anisotropic filtering are disabled.  With those two features enabled, the X800 XT begins to show a performance advantage that is truly seen at 1280 x 1024 and 1600 x 1200 with 4X AA enabled.  If you are running with AA disabled, the two GPUs perform very similar to each other.  It is only at 1600 x 1200 that the performance becomes somewhat noticeable between the two, as the X800 XT averaged 8% faster than the 6800 Ultra.  However, turning on antialiasing and anisotropic filtering gave the X800 XT between a 4 – 20% advantage depending on resolution, which definitely isn’t shabby.

Half Life 2 GPU Roundup Part 2 - Mainstream DX8/DX9 Battle

We found that as far as DirectX 9 support goes, if you've got a Radeon 9600XT you are in very good shape, the game is quite playable at 1024 x 768 and if you want higher frame rates then 800 x 600 works just fine as well. If you want a low cost upgrade then a GeForce 6600GT AGP would be a good way of smoothing things out at 1280 x 1024. Even owners of the Radeon X300 will find that their performance is relatively decent, albeit at 800 x 600. Slower cards like the Radeon 9550 and the X300SE may be better played in DirectX 8 mode instead.

If you've got a NV3x part your Half Life 2 performance isn't too bad so long as you stay far away from the DX9 codepath; as a DX8 solution, the NV3x GPUs do just fine, there's actually no reason to upgrade unless you want better image quality, since the frame rates they will provide are pretty high to begin with. The same can actually be said about the GeForce4; we found the GeForce4 to run Half Life 2 extremely well in DX8 mode, and the image quality is quite good. Be warned, if you are upgrading from a GeForce4, you are going to want to go for something no slower than the Radeon 9700, otherwise you will get an increase in image quality but a decrease in frame rate.

Og til slutt en meget fin oversikt over ytelsen til 50 forskjellige skjermkort i forhold til hverandre (fra GeForce FX 5200 til Radeon X850) på både Intel og AMD:

November 2004 3Digest: Half Life 2, Windows XP

Godt Nyttår! :fun:

Endret av snorreh
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...