Reino Skrevet 26. desember 2004 Del Skrevet 26. desember 2004 (endret) Hei. Jeg har to maskiner som jeg bruker her. Jeg tenkte på om det var noen løsning for å slippe å ha to sett med mus og tastatur? Jeg ser for meg et kjekt trådløst system hvor hver maskin har en mottaker med forskjellig frekvens og så forandrer man bare frekvensen på tastaturet Finnes det noe sånt? Eller andre løsninger? Endret 26. desember 2004 av Reino Lenke til kommentar
tigerdip Skrevet 26. desember 2004 Del Skrevet 26. desember 2004 (endret) Det finnes bokser for å koble ett sett mus/tastatur til flere maskiner. Men jeg husker ikke hva de kalles.... Det bør gå fint å koble en mottager for trådløs tastatur til en slik boks. Endret 26. desember 2004 av tigerdip Lenke til kommentar
frustata Skrevet 26. desember 2004 Del Skrevet 26. desember 2004 Se etter KVM-switcher (Keyboard Video Mouse). Du finner disse i de fleste nettbutikker bl.a. Komplett.no. Eller så har de noen varianter på Biltema og Clas Ohlson også. Lenke til kommentar
Manx Skrevet 26. desember 2004 Del Skrevet 26. desember 2004 Hadde de ikke en test av en sånn boks er her på hw en gang eller var det ok.no. Hvis du leiter litt på de sidene så finner du det helt sikkert. Lenke til kommentar
Reino Skrevet 26. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 26. desember 2004 Takker. Fant noen sånne KVM-switcher nå. Det er noe sånt jeg er på jakt etter ja, men jeg trenger egentlig ikke switch til skjermen for jeg har kobla begge maskinene til to innganger på en LCD skjerm. Lenke til kommentar
bensinkanna Skrevet 26. desember 2004 Del Skrevet 26. desember 2004 Her har jeg drømmeprogrammet for deg Lenke til kommentar
frustata Skrevet 26. desember 2004 Del Skrevet 26. desember 2004 Takker. Fant noen sånne KVM-switcher nå. Det er noe sånt jeg er på jakt etter ja, men jeg trenger egentlig ikke switch til skjermen for jeg har kobla begge maskinene til to innganger på en LCD skjerm. Vil likevel anbefale at du kobler alt gjennom en KVM-switch. Dersom du gjør det, slipper du unna med en operasjon når du skal "bytte" maskin: Dersom du kun kobler tastatur og mus, må du først switche disse, og deretter switche på monitoren. Det er ikke mer enn et trykk ekstra, men det kan bli irriterende nok i lengden dersom du kommer til å bytte mellom maskinene mange ganger i løpet av en dag. Du kan også være obs på at enkelte KVM-switcher har støtte for såkalt "hotkey". Dette betyr at du kan bytte mellom maskinene ved å bruke en tast, eller en kombinasjon av taster på tastaturet. En slik løsning gjør at du kan skjule selve KVM-switchen, og gjør det også lettere å bytte mellom maskinene. Lenke til kommentar
Reino Skrevet 27. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 27. desember 2004 Leste i en annen tråd hvor noen anbefalte å heller installere remote administrator på begge maskinene og styre den ene fra den andre. Hvordan fungerer det? Blir det like bra? Lenke til kommentar
baldrick-the-man Skrevet 27. desember 2004 Del Skrevet 27. desember 2004 Som det sies et par ganger her allerede, anbefaler KVM-switch på det sterkeste. Jeg brukte diverse software baserte løsninger en stund, var godt fornøyd med Remote Administrator. Men uansett, det ble aldri helt bra. Nå har jeg en 4-porters KVM-switch gjemt bort i et skap, sammen med 4 maskiner - og bytter mellom disse med "hotswitch" på tastaturet - 1 klikk på Scroll Lock + nummertast 1-4, alt etter hvilken maskin jeg vil kontrollere. Av alt det PC-utstyret som ligger og slenger her i rommet som er i bruk daglig, så er KVM-switchen den "duppedingsen" jeg minst ville vært foruten i dag. Vel anvendte penger!! Lenke til kommentar
amundsf Skrevet 27. desember 2004 Del Skrevet 27. desember 2004 Har tenkt på å kjøpe en sånn en selv. Men lurer på en ting: Vil det være mulig å koble opp en skriver/ scanner på en sånn boks også? F.eks. denne har jo to USB porter både på grensesnitt og koblinger. Man kan selvsagt bare dele skriveren/scanneren over nettverk, men da er man jo avhenig av at den PC'en som er koblet opp mot skriveren/scanneren står på. Det hadde vært greit å slippe Men altså, med den boksen: Kan man da dele skriveren/ scanneren også, eller vil det funke dårlig? Hvis det skal fungere burde det vel kanskje egentlig vært 4/2 porter, og ikke 2/2??? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå