assz0r Skrevet 26. desember 2004 Del Skrevet 26. desember 2004 Satt og spilla need for speed underground 2 da maskin bare plutselig slo seg av. Det har aldri skjedd før på noen spill eller utenom spill. Nå har den ikke slått seg av på en stund og går som smurt. Lurer på hva det kan komme av... Mitt oppsett: AMD athlon 3200+, 1024mb ram (ikke sikker på merke), Gf6800gt, win xp pro... takker for svar :] Lenke til kommentar
FpsStu Skrevet 26. desember 2004 Del Skrevet 26. desember 2004 Ikke for å være pirkete, men kan være flere titalls ting som kan være galt... Driver problemer, windows problemer, hardware, osv osv... Kunne du kommet med mer spesifikt info? Hva har du gjort i det siste, nye drivere? Ny hardware? Lenke til kommentar
joho83 Skrevet 26. desember 2004 Del Skrevet 26. desember 2004 Kan komme av det meste, det er det som er så frustrerende. Sitter å ruger på et lignende problem, bare at den slår seg av hele tiden. Jo lengre tid det tar desto mer forbanna blir man... Kan være mange årsaker til problemet ditt, men du kan jo begynne med å oppdatere alle drivere og oppdatere BIOS'en din, det kan hjelpe. Dersom ikke, så blir det et h.... styr! Lykke til Lenke til kommentar
assz0r Skrevet 26. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 26. desember 2004 Har ikke gjort noen ting... maskin min er så ryddig som mulig går ann er oppdatert med de nyeste driverne til de fleste få programmene jeg har... så jeg vet ikke Lenke til kommentar
joho83 Skrevet 26. desember 2004 Del Skrevet 26. desember 2004 Har ikke gjort noen ting... maskin min er så ryddig som mulig går ann er oppdatert med de nyeste driverne til de fleste få programmene jeg har... så jeg vet ikke Kjør en memtest da! Lenke til kommentar
assz0r Skrevet 26. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 26. desember 2004 hva er det og trenger jeg et program for å kjøre en slik test? Lenke til kommentar
Krezzo Skrevet 26. desember 2004 Del Skrevet 26. desember 2004 det kan ha sin enkle grunn at det ble sikkert litt varmt inne i pc'n ... og derfor så slo den seg av. det er innstillinger i BIOS som du kan stille på, for å bestemme ved hvilken temperatur pc'n skal slå seg av.. så kanskje du bare tilfeldighvis hadde det veldig varmt i rommet akkurat den dagen? sikkert ikke noe farlig ps. ser ingen grunn til at du burde forandre på de innstillingene i BIOS angående temp. Lenke til kommentar
joho83 Skrevet 26. desember 2004 Del Skrevet 26. desember 2004 (endret) Last ned denne: http://www.memtest86.com/ Også er det bare å gi gass, får du error har du antagelig minneproblemer.... Siden du ikke er helt sikker på åssen minne du har så er det vel sikkert noname minne, og det kan vise seg å være ustabilt. Men kjør testen så får du se da PS: Kan være som Krezzo sier oxo, at maskina slår seg av pga varme. Gå inn i bios og se om shutdown temp står på disabled eller om den står på grader... Står den på disabled så er det i alle fall ikke pga varme at maskina de slo seg av. Endret 26. desember 2004 av joho83 Lenke til kommentar
assz0r Skrevet 26. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 26. desember 2004 takker.. tviler på at det er noname brikker.. husker bare ikke navnet.. tror bare det var litt varmere i rommet som krezzo her sa. Lenke til kommentar
Dahl Skrevet 27. desember 2004 Del Skrevet 27. desember 2004 CPU-vifta fungerer ordentlig? Som allerede nevnt ovenfor, datamaskinen skrur seg av automatisk ved en viss temperatur for å skåne komponentene. At det avre var litt varmt i rommet akkurat den dagen er lite trolig, for en helt normal CPU temp ved spilling er 50~ grader, og jeg tviler sterkt på at du har over 50 grader på rommet ditt! Det kan jo ha vært et kort strømbrudd? Lenke til kommentar
Miniguru Skrevet 27. desember 2004 Del Skrevet 27. desember 2004 CPU-vifta fungerer ordentlig? Som allerede nevnt ovenfor, datamaskinen skrur seg av automatisk ved en viss temperatur for å skåne komponentene.At det avre var litt varmt i rommet akkurat den dagen er lite trolig, for en helt normal CPU temp ved spilling er 50~ grader, og jeg tviler sterkt på at du har over 50 grader på rommet ditt! Det kan jo ha vært et kort strømbrudd? Om det var varmere i rommet er dette noe som kan påvirke, @kd. Jo varmere det er rommet, jo bedre kjøling trenger man i maskinen. Det blir jo vanskeligere å holde CPU temp under feks 50 grader om det er 30 grader i rommet kontra 18 grader i rommet. Lenke til kommentar
hello100143 Skrevet 27. desember 2004 Del Skrevet 27. desember 2004 prøv å sjekk PSU for støv hjalp meg Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå