Heppe Skrevet 26. desember 2004 Del Skrevet 26. desember 2004 (endret) Valgte denne kategorien for jeg var litt usikker på hvor jeg skulle poste spørsmålet. For øyeblikket har jeg dette systemet Strømforsyning fra dette kabinettet, AOpen QF50A 300W Hovedkort A7N8X-X Xp2500++ (MP låst), (Boxed) 512 PC3200 Twinmos ram Powercolor Radeon 9800 pro, 128 mb, 256 bit Itillegg til dette har jeg en HD og DVDspiller. Etter jul hadde jeg tenkt å spe på med en rambrikke til, men så kom jeg på ideen om og kanskje kjøpe nye vifter isteden for. Systemet som det er nå med boxedvifta på CPU, standardvifta på GPU og en bråkete kabinettvifte støyer fælt. Så derfor lurte jeg på om kanskje det er bedre å bruke rampengene til ny CPU vifte, ny GPU vifte og to nye stillegående kabinettvifter. Dette vil jo også gjøre det mulig å overklokke og derfor øke ytelesen. Jeg lurer bare på hvor mye ytelesen kan potensielt øke iforhold til en ram oppgradering. Så dilemmaet står mellom litt mer ytelse og stillhet, eller mer ytelse og bråk. Håper noen har en mening om dette Vifter jeg hadde tenkte å kjøpe CPU GPU 2 slike Endret 26. desember 2004 av Heppe Lenke til kommentar
FpsStu Skrevet 26. desember 2004 Del Skrevet 26. desember 2004 Anbefaller AC VGA silencern på det sterkeste, har en selv og hører den ikke i det heletatt, samtidig som den kjøler bedre enn retail. Ganske enkel montering og. Av erfaring, så jeg funnet ut at det nesten er unyttig å overklokke, da det bare skaper mer problemer enn nytelse. Har du virkelig lyst til å risikere ødelagt HW for noen få FPS mer? Lenke til kommentar
torjew Skrevet 26. desember 2004 Del Skrevet 26. desember 2004 Sats på ny ram du.. Bråk dreper ingen. Lenke til kommentar
Heppe Skrevet 26. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 26. desember 2004 Å overklokke til en Xp3200++ og et Radeon 9800 ganske bra overklokka må da gi et godt yteleseshopp, Itillegg til at det blir ganske stille Lenke til kommentar
Xvani Skrevet 26. desember 2004 Del Skrevet 26. desember 2004 Helt uenig med han over. Ny ram gir deg minimalt ytelsesforbedring.. (kommer ann på bruk) Den CPU kjølreren passer ikke til din CPU, så den kan du ikke kjøpe. Du kommer ikke til å tjene så enormt mange Hz på ny kjøler over boxed (tror jeg) fordi den CPU'en er multiplier låst uansett. Jeg HATER støy, og ville kjøpt VGA silencer (som vil gi deg noen Hz til på Grafikk kortet) og en stillegående CPU kjøler - HVIS dette er de to støyende komponentene i ditt system... Hva stopper deg fra å overklokke nå egentlig? Lenke til kommentar
Heppe Skrevet 26. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 26. desember 2004 Helt uenig med han over. Ny ram gir deg minimalt ytelsesforbedring.. (kommer ann på bruk) Den CPU kjølreren passer ikke til din CPU, så den kan du ikke kjøpe. Du kommer ikke til å tjene så enormt mange Hz på ny kjøler over boxed (tror jeg) fordi den CPU'en er multiplier låst uansett. Jeg HATER støy, og ville kjøpt VGA silencer (som vil gi deg noen Hz til på Grafikk kortet) og en stillegående CPU kjøler - HVIS dette er de to støyende komponentene i ditt system... Hva stopper deg fra å overklokke nå egentlig? Skal kjøpe silent boost som passe socket A. Det som hindrer meg nå er varmen, men med to kabinettvifter (litt mere fresk luft inn) og nye vifter på CPU og GPU bør fikse både varme og lydproblemet. Lenke til kommentar
FpsStu Skrevet 27. desember 2004 Del Skrevet 27. desember 2004 Du høres ut som en kar som trenger vannkjøling... WC blir bare billigere og billigere for tiden. Lenke til kommentar
Heppe Skrevet 27. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 27. desember 2004 Du høres ut som en kar som trenger vannkjøling... WC blir bare billigere og billigere for tiden. Kanskje det Endte opp med å bestille ny vifter *gleder seg til å bli kvitt bråket*. Laster ned 3dmark nå for å sjekke ytelsen på systemet nå, også får jeg sjekka hvor mye bedre det ble med stille vifter og overklokking Lenke til kommentar
dnthalhuk Skrevet 29. desember 2004 Del Skrevet 29. desember 2004 1337Antikatt = Heppe Har skifta nick. Uansett. Kjørte 3dmark slik som det nå med bråkete vifter og alt på default (ingen overklokking). Fikk respektable 5500 poeng. Viftene ankommer 2. januar (bor i Finnmark), og da blir det nok endel klokking og tweaking. Lenke til kommentar
dnthalhuk Skrevet 3. januar 2005 Del Skrevet 3. januar 2005 Har fått delene nå og jeg kan nok kalle det en oppgradering på høyde med ramkjøpt. Fra 5500 til 6100 (@ 440/340) i 3dmark03 er ikke så aller verst. Og da må man ha i bakhode at jeg enda ikke har fiksa ramsinks slik at det kan flashes til 9800XT. Cpun kjører stabilt på Xp3200 Og Pc'n høres nesten ikke. Selvom Silent Boost ikke er helt silent er det blitt en klar forbedring. Lenke til kommentar
Muffinman Skrevet 3. januar 2005 Del Skrevet 3. januar 2005 Foreslår at du kjører en rundt i 3dmark 2001 før og etter klokk av cpu, `03 tester i hovedsak skjermkort. 01 vil teste systemet ditt mer generellt. Tipper du får en god forskjell fra xp2500 til 3200 der. Du kan hente litt på å eksperimentere med timings på ram, bruk memtest86 for å kontrollere etter hver "oppstramming". Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå