Insomnis Skrevet 6. juni 2002 Del Skrevet 6. juni 2002 Jeg skal sette opp 2 WD 80GB disker i RAID0 i morgen, og planlegger å reinstallere windowsxp i samme slengen. Er det noe spesielt man må passe på? noen gode tips? Har aldri tukla med RAID tidligere. Jeg har downloadet nyeste drivere fra MSI siden. Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 6. juni 2002 Del Skrevet 6. juni 2002 Insomnis har du flere disker enn de du skal ha i raid 0,om du skal ha raid på de to 80gb og har data som du vil ha så må du ta backup. Kjetil Lenke til kommentar
Insomnis Skrevet 6. juni 2002 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2002 Jeg har en IBM 60GB disk nå, kjøpte 2 nye disker for å kjøre i RAID, har tenkt å reinstallere windowsxp på raid diskene. Jeg lurer også litt på hvordan diskene håndteres også, må f.eks. IBM disken fortsatt bli stående som boot disk? Blir IBM disken DISK0 og RAID diskene DISK1 ? Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 6. juni 2002 Del Skrevet 6. juni 2002 Quote: Den 2002-06-06 21:17, Insomnis skrev:Jeg har en IBM 60GB disk nå, kjøpte 2 nye disker for å kjøre i RAID, har tenkt å reinstallere windowsxp på raid diskene. Jeg lurer også litt på hvordan diskene håndteres også, må f.eks. IBM disken fortsatt bli stående som boot disk? Blir IBM disken DISK0 og RAID diskene DISK1 ? de ville eg og ha gjort for de to nye diskene er raskere,de går å ha raid0 som oppstart,men eg tror du må slett partisjonen på den du har i dag,for du kan ikke ha to aktive partisjoner.Kjetil Lenke til kommentar
w00pla Skrevet 6. juni 2002 Del Skrevet 6. juni 2002 Står det ikke noe glupt i manualen til MSI-kortet ditt eller noe på hjemmesida til MSI da? Det finnes sikkert noen FAQ databaser på nettet også. Jeg vil forresten tro at du bør: 1. Aktivere RAID (HK eller BIOS) 2. plugge inn diskene på RAID kontrolleren (Viktig! :smile: ) 3. konfigurere de 4. sette IBM disken som vanlig master på egen kontroller (ikke boot) 5. trykke F6 når XP starter sin installasjon 6. legge inn windows dobbelt så raskt som vanlig (nesten) Lenke til kommentar
Insomnis Skrevet 6. juni 2002 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2002 >>>> 4. sette IBM disken som vanlig master på egen kontroller (ikke boot) Den står allerede som master på egen kontroller, men er det ikke anbefalt å fortsatt bruke den som boot? (tenker ikke å ha windows på den, men bare ha den til ntloader o.l.) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå