Ulkesh Skrevet 26. desember 2004 Del Skrevet 26. desember 2004 Hei, Vurderer exodus til utlandet, dama vil til Skottland. Gitt en fullført utdannelse i Informatikk, enter Kandidat eller Bachelor, hvor gode sjanser er det for å få en jobb i UK ? Jeg lurer mest på hvordan jobbmarkedet er der borte, behovet for IT-folk samt lønnsnivå. Lenke til kommentar
kag Skrevet 27. desember 2004 Del Skrevet 27. desember 2004 Anbefaler deg å ta kontakt med aetat for å sette opp en rådgivningstime. Er det noen som vet hvordan jobbmarkedet er i england, så er det først og fremst de som vet det. Det, eller du kan høre med studentservice. De også har, eller kan rette deg mot de som har, oversikt over arbeidsmarkedene for gitte kompetansefelt.... både i inn- og utland. Det er hva jeg ville gjort. Lenke til kommentar
wingover Skrevet 28. desember 2004 Del Skrevet 28. desember 2004 Lønningene på nyutlyste systemutviklerjobber i London i år 2000 lå mellom 50k og 80k pund avhengig av erfaring og kompetanse. Dette var under boomen, og du må nok regne med at lønningene er lavere nå, spesielt i Skottland. Sjekk f.eks. http//monster.co.uk/ for jobber. Såvidt jeg husker skal det være relativt enkelt å flytte og bo i landet, i det minste så lenge du kan forsørge deg selv. Norge er vel forøvrig det landet i vest-europa hvor systemutviklere tjener desidert minst. Nisseland! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå