Kenneth Dammyr Skrevet 26. desember 2004 Del Skrevet 26. desember 2004 (endret) Hei PLeier å bruke FTP-kontoen på home.no , det pleier å funke helt fint, men nå får jeg denne feilmeldingen: Windows cannot acsess this folder. Make sure you typed the file name correctly and that you have permisso to access the folder. Details: An connection with the server could not be established. Har lagt til litt filter-endringer på den trådløse ruteren vår, en Netopia 3357W som følger med NexGenTel hvis ønskelig. Men jeg har ikke fjernet noen filtere, bare gitt nye tillatelser. Litt surt å ikke kunne bruke FTP. Er blitt mer og mer avhengig av det. Ja, jeg har sjekka brukernavn/passord Jeg lurer på om det er noe med brannmuren i rutern, men det har jo funka før... Noen ideèr? Endret 26. desember 2004 av kennethdammyr Lenke til kommentar
TorS Skrevet 27. desember 2004 Del Skrevet 27. desember 2004 Fungerer ftp til andre sider da? Bruker du aktiv eller passiv ftp? Du har ingen brannmur internt på maskina som sperrer for noen ftp-trafikk? FTP bruker port 20 for dataoverføring med passiv ftp, og noen tilfeldige porter over 1024 for overføring ved passiv ftp. Port 21 er alltid kontrollporten, men det ser ikke ut som om du sperrer noen av dem (Ved å se gjennom bildet ditt raskt ) Lenke til kommentar
Kenneth Dammyr Skrevet 27. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 27. desember 2004 Det fungerer ikke andre steder. Bruker Internett Explorer, om den bruker passiv eller aktiv vet jeg ikke. Har slått av brannmuren som følger med ServicePack 2. Jeg vet det er en brannmur innebygget i ruteren. Men det har jo gått før med samme rutern. Lenke til kommentar
jokkakim Skrevet 27. desember 2004 Del Skrevet 27. desember 2004 får den samme meldingen når jeg skriver ftp://home.no i IE jeg også.. men det funker når jeg skriver "ftp.home.no" så prøv det Lenke til kommentar
Kenneth Dammyr Skrevet 27. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 27. desember 2004 Det funka Rart det forsåvidt. Har de fått noen nye systemer eller noe sånt da... Jaja, takk! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå