KickF Skrevet 6. juni 2002 Del Skrevet 6. juni 2002 jaja no går det raskt mot ny pc å da er det ein ting som har plaget meg litt ... det bir ivertfall vannkjøling å kanskje litt Peltier oxo ? ein 226Watt frister jo ,men det er jo eit anna spørsmål som kommer inn ... hvilken CPU ? P4 eller AMD Xp ? Eg veit at AMD Xp er billig i sammenlikning med P4 ,men eg veit oxo at der er masse makk med å unlocke AMD XP Cpuen slik at du kan overklokke , å overklokke det skal eg , ellers hadde jo poenget med vannkjøling å muligens Peltier vært borte ... Det er derfor eg no har tenkt på å kjøpe meg P4 istaden for AMD Xp fordi P4 har større FSB & at den er laget i 0,13 , slik at den utvikler midre varme å at den da skulle ha eit større overklokkings potensial enn AMD Xp , men det er jo noen spørsmål som må besvares ... må ein låseopp Intel sin P4 for å kunne overklokke slik du må med AMD XP ? Eg veit faktisk ikkje dritten om Intel sine Cpuer ... har kun hatt AMD maskiner ... bortsett fra den gammle P 133 :smile: så er det noen som kan svare meg på dette ? Lurer på om eg skal satse på ein P4 2.26 GHZ PC 533 eller 2.4 GHz PC 533 å er det noen som har disse å kan dele noen erfaringer med overklokking med disse !! hvor enkelt er det å overklokke P4 med AMD Xp som samenlikning Lenke til kommentar
www Skrevet 6. juni 2002 Del Skrevet 6. juni 2002 Ja hadde jeg skulle hatt ny pc så hadde faktisk jeg også vurdert en p4 , ja har hatt amd siden 97 ,, Gå får en 1,6 ghz som du overklokker greit til over 2 giga med standard kjøling,, _________________ MSI Turbo II AMD XP 1500+ 256 MB Apacer SDram Samsung CD-RW/DVD Samsung 40 Giga 5400 RPM Samsung SyncMaster 950P 19" Aashima Miditower (350W PSU) Hercules Prophet II GeForce 2 PRO [ Denne Melding var redigert av: www på 2002-06-06 22:41 ] Lenke til kommentar
Typhon Skrevet 6. juni 2002 Del Skrevet 6. juni 2002 Poster som dette er uønsket! Har du ikke noe å si, så la være. Uansett. -yummy- ---------------------------------------------------- Enda en fjortis krangel........ _________________ AthlonXP 1700@1900 OCZ Goliath Abit KR7A-133 raid Asus GF4 Ti 4600 512MB DDR Minne 24x/10x/40x brenner 17" skjerm Chieftech serverkasse i blå m/dør Masse vifter... [ Denne Melding var redigert av: yummy på 2002-06-10 05:56 ] Lenke til kommentar
thomasr Skrevet 6. juni 2002 Del Skrevet 6. juni 2002 Quote: Den 2002-06-06 22:43, Typhon skrev:Enda en fjortis krangel........ Vel, ville ikke akkurat kalle den det (foreløbig) da, har jo stort sett vært saklige ting hittil.. Du trenger ikke låse opp Athlon XP for å klokke den, men du må låse den opp for å klokke via. multiplier. Du kan klokke med FSB uten å låse opp noe som helst. P4 CPU`er kan du (så vidt meg bekjent ikke klokke med multiplier i det hele tatt, så her falt det poenget bort med å ha Intel. Prisforskjellen du nevner mellom Intel og AMD har du nok ikke helt rett. Er vel et par dager siden jeg leste en artikkel på IT-avisen (tror i alle fall det var der), om at Intel nå var billigere enn AMD i forhold til ytelse etter siste prissenkning. AMD kommer snart med 0,13 baserte CPU`er de også, så jeg ville vel kanskje venta litt med å kjøpe nytt oppsett, for å se hvordan AMD`s nykommere "oppfører" seg.. Lenke til kommentar
KickF Skrevet 7. juni 2002 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2002 så vist du skal OC'en P 4 so må du alså bruke jumperene på hovedkortet for å justere Mhz'en ? .. trudde man kunne OC'e P4 med disse jumperfrie HK'ene ( MoBo ) .. hmm jaja ... noen som veit kortid AMD kommer med disse 0,13 XP cpu'ene ? 1 Mnd ? eller 4 Mnd ? Dette med at denne er ein Fjortiss krangel ? hmmm det kan eg ikkje sjønne ... det er da ingenting som vi krangler om !!! .. uansett HA EI GOD HELG ... må ut i sola å drikke Pils :smile: ... Lenke til kommentar
fondus Skrevet 8. juni 2002 Del Skrevet 8. juni 2002 Jeg ville faktisk gått for AMD athlon xp 1900+ jeg. klokke den fint over 2 ghz :smile: Lenke til kommentar
Bøgge Bakken Skrevet 8. juni 2002 Del Skrevet 8. juni 2002 Noe skal ikke jeg starte noe diskusjon her men jeg ville ha godt for intel. Det mange ikke tenker på at det er en del extra utgifter med AMD. Kjøper du Boxed Intel P4 Northwood så trenger du ikke mer. Skal du klokke en AMD må du kjøpe en kjøleribbe/vifte og shim (Trengs ikke men er kjent for dem som transpoterer PC-en mye). Jeg ville ha godt for en intel. Morsom å ha klokka PRosessoren sin med +- 800 MHz med standard kjøling. Lenke til kommentar
CFD Skrevet 8. juni 2002 Del Skrevet 8. juni 2002 Quote: fondus skrev (2002-06-08 18:32):Jeg ville faktisk gått for AMD athlon xp 1900+ jeg. klokke den fint over 2 ghz :smile: Hvis du ikke viste det så trenger du kraftig kjøling for og klokke den opp 400mhz. Jeg har hatt AMD i flere år nå ,men nå venter jeg på et p4 system. FOrdeler: Du får med kjøler Mindre varmeutvikling= Stille Data Heat spreder. Minus: Laverer ytelse Pris. Så har det 500kr ekstra på et p4 system ville jeg anbefale det. Og foresten , kan vi ikke prøve og holde en SAKLIG diskusjon for en gangs skjyld? Lenke til kommentar
KickF Skrevet 8. juni 2002 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2002 Så du sier at du kan OC P4 med 800Mhz med ei god vifte ? vist i så fall så skulle no du kunne 1,6GHz med Peltiers ... vist detter er sant så MÅ jeg ha P4 da skal jeg ha meg ein 2,2GHz å OC den MAX med Peltiers ... hehe ... Danger Den Maze 3-1 den med 226w Peltiers, som du får på Netconnection passer den til P4 s478 ? eller er de noko Fittings eller anna tillegsutstyr som du må ha for at den passer hullene rundt CPU'en ? ... hmmm Trur Bøgge Bakken veit slikt ... plz gi svar _________________ _KickF_ [ Denne Melding var redigert av: KickF på 2002-06-08 19:44 ] Lenke til kommentar
Bøgge Bakken Skrevet 8. juni 2002 Del Skrevet 8. juni 2002 Quote: Den 2002-06-08 19:40, KickF skrev:Så du sier at du kan OC P4 med 800Mhz med ei god vifte ? vist i så fall så skulle no du kunne 1,6GHz med Peltiers ... :smile: vist detter er sant så MÅ jeg ha P4 :smile: da skal jeg ha meg ein 2,2GHz å OC den MAX med Peltiers ... hehe ... Danger Den Maze 3-1 den med 226w Peltiers, som du får på Netconnection passer den til P4 s478 ? eller er de noko Fittings eller anna tillegsutstyr som du må ha for at den passer hullene rundt CPU'en ? ... hmmm Trur Bøgge Bakken veit slikt ... plz gi svar :smile:_________________ _KickF_<font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: KickF på 2002-06-08 19:44 ]</font> Mange klarer å få 1,6 til +-2,4 med standard kjøler (Den som følger med). Jeg har ikke noe særlig peil på TEC elementer. Det jeg hveit er at du må isolere godr rundt CPU og bak hovedkortet, har hørt folk snakka om å ta flytene vaselin nedi hulla (De sier vis du ikke gjør det så irrer beina, hvet ikke helt jeg). Vis du skal ha P4 bør du ha bra ram. Du bør vel gå får en 1,8, den for du mest for pengene. de beste versjonene får man ikke klokket så mye (I forhold til lavere versjonene). Lenke til kommentar
Egil.B Skrevet 8. juni 2002 Del Skrevet 8. juni 2002 Har du litt tolmodighet kan du jo vente til AMD Hammer-prosessorene kommer på markedet. Skal ikke si hva som er best, men jeg har selv AMD Athlon T-Bird og er veldig fornøyd Lenke til kommentar
bamsefar Skrevet 8. juni 2002 Del Skrevet 8. juni 2002 Hvis du skal kjøpe nå, ville jeg kjøpt en P4 Nortwood 1,8 GHz på Psdata for 1775 kr.. Vil si dette er mye for pengene! Derimot hvis du klarer å vente er det jo fristende å se hvordan de nye Amd prossesorene vil yte. Samtidig er det jo også et spørsmål om smak. Sikkert flere som er uenige men, akkurat nå er P4 det beste valget.( mener jeg ) Ps: Du lurer på om du må bruke jumperne på hovedkortet for å klokke en P4. Svaret er nei. Du klokker FSB'en i bios. Multiplikatoren er låst (Svartens Intel) Lenke til kommentar
KickF Skrevet 9. juni 2002 Forfatter Del Skrevet 9. juni 2002 Joa ein 1,8 GHz er prisgubnstig ,men har så lyst å kline til med ein 2,23 Ghz den har da noen fine specs. Sokkel: PGA478 L2Cache: 512kb Hastighet: 2266Hz Bushastighet: 533Mhz FSB Koster 2867 ,- på komplett å så er den med 533Mhz FSB :smile: ,men det er ikkje så gale ... da jeg kjøpte P III 500 Mhz min ( denne maskien som eg sitt på no ... Pokkers så den BRØLER ) kosta akkurat det samma da eg kjøpte den for snart 3 år sidan :smile: ... NÅ må den byttes ut ... den blir sikker ein fin Linux server Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 14. juni 2002 Del Skrevet 14. juni 2002 Kjøp abit th7-II eller det nye med nesten likt navn, eller et annet mobo med softmenu 3. Da kan du klokke fsb med 1 mhz. Ellers vet jeg ikke om det er vits å kjøpe 2.2 ghz prosessor, for alle stopper ca på 3100 mhz likevel :sad: Sleng en 1.8 opp på 2.7 eller noe, det er vel nok. Lenke til kommentar
schwenkis Skrevet 14. juni 2002 Del Skrevet 14. juni 2002 Heisann! Råder deg til å kjøpe det samme systemet som jeg har bestilt fra Databutikken.no, da får du mest igjen for pengene dine. Dessuten har jeg lest flere steder her på Overklokking.no at de nye Northwood prosessorene m/533 mhz fsb ikke er like overklokkingsvennlige som de gamle m/400 mhz fsb. Asus P4S533 1.8 mhz northwood (400mhz fsb) 256 Mb Samsung ram Pris med frakt ca.3800,- kr Er visst mulig å få 1.8 mhz opp i 2.4 med orginalvifte. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå