smeboe Skrevet 26. desember 2004 Del Skrevet 26. desember 2004 Har prøvd å kjøre hw's guide for å aktivere Cool'n Quiet-funksjonen på AMD 3000+ "Winchester" S939. Har gjort alle de tre trekkene for å få det til, men jeg har stadig 1800 MHz klokk når jeg sjekker. Jeg har ikke tuklet med noe med CPU etter at den ble tatt i bruk. Er det noe jeg gjør feil/noen programmer som kan hindre C'n Q? Lenke til kommentar
arnosmith Skrevet 26. desember 2004 Del Skrevet 26. desember 2004 skal programmet du kjører for å sjekke cpu virkelig vise den reelle hastigheten tro... Lenke til kommentar
Mann_Av_Gull Skrevet 26. desember 2004 Del Skrevet 26. desember 2004 Har prøvd å kjøre hw's guide for å aktivere Cool'n Quiet-funksjonen på AMD 3000+ "Winchester" S939. Har gjort alle de tre trekkene for å få det til, men jeg har stadig 1800 MHz klokk når jeg sjekker. Jeg har ikke tuklet med noe med CPU etter at den ble tatt i bruk. Er det noe jeg gjør feil/noen programmer som kan hindre C'n Q? Mener å huske å ha lest at Hardware monitor programmer kan påvirke Cool'n Quite. Og jeg er nesten sikker på at eventuelle CPU ID programmer skal vise den faktiske frekvensen etter Cool'n quiet er aktivert. Lenke til kommentar
jabe Skrevet 26. desember 2004 Del Skrevet 26. desember 2004 Har du installert SP2? Cool n'quiete fungerte fint hos neg, men etter å ha installert SP2 får jeg denne funksjonen ikke aktivert. Alle innstillinger er korrekte, noen andre med samme erfaring ?? Må kjøre Speedfan for å få redusert noe av støyen, men CPU kjører for full guffe. Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 26. desember 2004 Del Skrevet 26. desember 2004 Mitt hovedkort krever at jeg kun har en RAM-brikke installert. Siden jeg har to stk kan jeg desverre ikke kjøre C'n'Q på min maskin Lenke til kommentar
Mann_Av_Gull Skrevet 26. desember 2004 Del Skrevet 26. desember 2004 Mitt hovedkort krever at jeg kun har en RAM-brikke installert. Siden jeg har to stk kan jeg desverre ikke kjøre C'n'Q på min maskin Har samme problemet. Men tror det gjelder kun 754 med en minnekanal. Lenke til kommentar
smeboe Skrevet 26. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 26. desember 2004 HW monitor-programmer? such as? Som nevnt har jeg s939, og jeg har IKKE innstallert SP2. Uansett bra at folk engasjerer seg i dette Lenke til kommentar
jabe Skrevet 27. desember 2004 Del Skrevet 27. desember 2004 Avinstallerte nå SP2 Cool'n Q fungerer nå. Kjører på halv hastighet, regnet med at det var SP2 som forårsaket dette. Da er nok et irritasjonsmoment over,hva blir neste?? Lenke til kommentar
Arve1234567890 Skrevet 28. desember 2004 Del Skrevet 28. desember 2004 Avinstallerte nå SP2 Cool'n Q fungerer nå. Kjører på halv hastighet, regnet med at det var SP2 som forårsaket dette.Da er nok et irritasjonsmoment over,hva blir neste?? Hadde samme problem som deg. Installerte driverene på nytt og da funket det med sp2. Prøv også å bytte strøminnstillingene. Opplevde her en dag at c'n'q ikke fugerte i "minimal strømstyring" men fungerte i de andre innstillingene. Kan også være en idé og disable c'n'q deretter enable den i BIOSen etter installering av driverene. Lenke til kommentar
B.H.H Skrevet 28. desember 2004 Del Skrevet 28. desember 2004 Har prøvd å kjøre hw's guide for å aktivere Cool'n Quiet-funksjonen på AMD 3000+ "Winchester" S939. Har gjort alle de tre trekkene for å få det til, men jeg har stadig 1800 MHz klokk når jeg sjekker. Jeg har ikke tuklet med noe med CPU etter at den ble tatt i bruk. Er det noe jeg gjør feil/noen programmer som kan hindre C'n Q? Jeg har samme cpu og hk som deg, men jeg heller får ikke til å aktivere Cool'n quiet. Har prøvd alt som står i guiden til HW.no Lenke til kommentar
smeboe Skrevet 28. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2004 Kan det da hjelpe å "oppgradere" BIOS, kanskje?? Skal se etter om jeg finner noe nytt på MSI. Lenke til kommentar
miCro Skrevet 28. desember 2004 Del Skrevet 28. desember 2004 Hvis du flasher BIOS vil det løse biffen. 1.2 versjonen av BIOS på ditt hovedkort har en eller annen feil som gjør at C&C ikke fungerer, det er imidlertid løst i den nye utgaven. MSI tilbyr Live Update som gjør oppgradering av BIOS veldig enkelt (du finner den under utility).. Lenke til kommentar
smeboe Skrevet 29. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2004 Takk til Micro og alle andre som har hjulpet. Etter mange forsøk og mye banning fikk jeg endelig flashet BIOS for første gang, opp til v1.4. Og ganske riktig, nå er multiplyeren bare på 5, ikke 9, dvs den kjører på 1 GhZ. Dessverre er systemet ikke så mye stillere da. Er det noen som har erfaring med at kjøler som sitter på hk støyer??? Det er enten den eller GPU-kjøler som virkelig støyer hos meg, kabinett er stille... Lenke til kommentar
miCro Skrevet 30. desember 2004 Del Skrevet 30. desember 2004 C&C hadde samme effekt på støynivået på min PC, altså ingen effekt in the hold taken. Det fikk temperaturen på prosessoren ned noen grader, men det var egentlig det. Jeg mistenker vifta i strømforsyningen til å være støysynderen, men den får nok hjelp fra chipsetviften til hovedkortet. Jeg mener å ha lest at den tusler og går på 6000 rpm uavhengig av temperatur.. Lenke til kommentar
smeboe Skrevet 30. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2004 riktig, den bråker fælt.. er en tråd om det i hk-forum. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå