Gå til innhold

Hjelp. Temp spørsmål.

cathan

Anbefalte innlegg

Har vært hos Datakjeden og kjøpt meg nytt hovedkort (abit ic7-max3) , 2 ram brikker (Twinmos pc3200 2x512) og Maxtor 250GB SATA. Jeg valgte å bruke en P4 2,4Ghz som jeg hadde liggende på det hovedkortet.

Problemet begynte i går (var på et lite lan) Holdt på å installere spill og hente noe fra en annen maskin da jeg hørte en sinnsyk piping. Det var alarmen så jeg startet maskinen og gikk inn i bios og sjekket temp (60*C). Når jeg åpnet dekselet og lot maskinen stå litt gikk tempen ned til 38-42. Er ikke det ALT for mye? Kjøpte en ny cpu kjøler som skal holde opp til 3,2Ghz. Spurte på datakjeden om det "kjølegreiene" på kjøleren var nok og det var det.

Noen som har noen ide`er på hva jeg kan ha gjort feil?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kabinettet du bruker er det stort eller lite? Husker jeg hadde et lite kabinett og da var sidedøren på dette kabinettet glovarmt(kunne nesten steke egg) :p

Kjenn i sidedøren på kabinettet og kjenn om det er varmt. (Det skal det ikke være)

Hvis du har plass til kabinettvifter og rydde i kablene kan det være en god ide å begynne på dette. Hvis ikke kan et nytt og større kabinett være løsningen! ;)

Det var det ihvertfall for meg! :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...