cathan Skrevet 26. desember 2004 Del Skrevet 26. desember 2004 Har vært hos Datakjeden og kjøpt meg nytt hovedkort (abit ic7-max3) , 2 ram brikker (Twinmos pc3200 2x512) og Maxtor 250GB SATA. Jeg valgte å bruke en P4 2,4Ghz som jeg hadde liggende på det hovedkortet. Problemet begynte i går (var på et lite lan) Holdt på å installere spill og hente noe fra en annen maskin da jeg hørte en sinnsyk piping. Det var alarmen så jeg startet maskinen og gikk inn i bios og sjekket temp (60*C). Når jeg åpnet dekselet og lot maskinen stå litt gikk tempen ned til 38-42. Er ikke det ALT for mye? Kjøpte en ny cpu kjøler som skal holde opp til 3,2Ghz. Spurte på datakjeden om det "kjølegreiene" på kjøleren var nok og det var det. Noen som har noen ide`er på hva jeg kan ha gjort feil? Lenke til kommentar
ADT Skrevet 26. desember 2004 Del Skrevet 26. desember 2004 tja, du sier at temperaturen sank veldig når du åpna maskinen din, kanskje du har dårlig ventilasjon i kassa... Hvordan er det med vifer og slikt? Lenke til kommentar
V36a Skrevet 26. desember 2004 Del Skrevet 26. desember 2004 60 grader er akseptabelt, men ganske høyt på en pentium 4. Men det skal likevel gå bra. bare gå innpå bios, juster opp cpu warning/shutdown temp. Lenke til kommentar
ADT Skrevet 26. desember 2004 Del Skrevet 26. desember 2004 60c er "by no means" en akseptabel temperatur for windowsbruk, jeg tør ikke engang forestille meg temperaturen du har når du spiller, må være skyhøy! Lenke til kommentar
SupremeX Skrevet 27. desember 2004 Del Skrevet 27. desember 2004 Sikker på at det er god nok kontakt mellom CPU og kjøler? Kjølepasta skal det ikke være for mye av, det bør være akkurat nok til å dekke CPU-shimmen. Lenke til kommentar
Iminzilion Skrevet 27. desember 2004 Del Skrevet 27. desember 2004 Viss det sank da du åpnet kabinettet så bør du rydde litt i det viss du har masse kabler og stuff proppa inn som dekker mye. Og kansje invistere i noen vifter som får ny luft inn i boksen og ut av boksen Lenke til kommentar
Wooho Skrevet 27. desember 2004 Del Skrevet 27. desember 2004 Kabinettet du bruker er det stort eller lite? Husker jeg hadde et lite kabinett og da var sidedøren på dette kabinettet glovarmt(kunne nesten steke egg) Kjenn i sidedøren på kabinettet og kjenn om det er varmt. (Det skal det ikke være) Hvis du har plass til kabinettvifter og rydde i kablene kan det være en god ide å begynne på dette. Hvis ikke kan et nytt og større kabinett være løsningen! Det var det ihvertfall for meg! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå