Stian234567 Skrevet 26. desember 2004 Del Skrevet 26. desember 2004 (endret) Jeg sitter her med 4 pcer. 3 stasjonære og en laptop. Alle står som regel på hele døynet. Men det er ikke altid alle blir brukt. Idag da jeg skulle se på noe på en av pcene som det ikke har vert noen på på ca. 2 døgn var alle brukerene (3) uten om en slette og den som ikke var slettet var det satt passord på. jeg sa til lillebroren min (som da er litt vims av og til) om og slå av pcen. Jeg hadde tenkt og sjekke dette senere etter jeg hadde vert i burstag hoss mormoren min. Men han glemte seffølgelig og slå av pcen, og når jeg var tilbake fra burstagen var det komt en ny bruker som het brukermodatør eller noe lignende. som var logged på. Hva skjer? Hva skal jeg gjøre? Jeg hadde endel ting innpå denne pcen også Hjelp Edit: jeg hadde slått av og på pcen ett par ganger før den ble stående på mens jeg var i burstag. Endret 26. desember 2004 av Stian234567 Lenke til kommentar
likferd Skrevet 26. desember 2004 Del Skrevet 26. desember 2004 Du bør trekke ut nettverkskabelen i første omgang :!: Om du ikke kommer inn windows, kan du jo putte hardisken i din pc for å redde innholdet. Lenke til kommentar
Stian234567 Skrevet 26. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 26. desember 2004 (endret) Ok Men blir jeg hacket? hvordan kan jeg fikse dette og er det en måte og finne ut av feilene på? test? Endret 26. desember 2004 av Stian234567 Lenke til kommentar
likferd Skrevet 26. desember 2004 Del Skrevet 26. desember 2004 Jeg kan ikke helt se for meg at noen skulle gidde hacke pc'en din.. Med mindre du sitter på 100mbit+ eller noe.. Er det ikke noen kamerater av deg som har installert en trojan eller noe da? Sjekk for det først. En brannmur er også greit, så slipper du problemer en annen gang. Lenke til kommentar
Stian234567 Skrevet 26. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 26. desember 2004 Har en dlink router med fierwall innebygd. holder ikke dette? Lenke til kommentar
ChrchBrnr Skrevet 26. desember 2004 Del Skrevet 26. desember 2004 Vel om firewallen er satt opp og konfigurert i alle bauger å ender så skulle det holde, men om den ikke er det er du åpen som en låvedør på vidt gap. Anbefaler uansett å installere en software firewall eller bruke windows xp sp2 sin innebygde firewall i tillegg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå