Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Problemer med et trådløst nettverk.

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har et lite problem. Jeg har satt opp et nettverk med trådløs router. I den ene stasjonære pcen er det vanelig nettverkskort (10/100) og i den andre bærbare pcen er det et trådløs nettverkskort. Det som er problemet er at når jeg kobler til den trådløse routeren til den stasjonære får jeg ikke internett tilgang :cry: . Når jeg kutter ut routeren, og kobler bare opp via modemet får jeg bredbånds tilgang :dontgetit: . Når jeg har routeren på og går på nettet med den og modemet får jeg avgang hvert 2. sekund. Jeg får beskjed om at en nettverkskabel er koblet av, og så kommer det at en nettverkskabel er satt inn; Hvert 2.sekund.

Routeren jeg bruker er en D-link Air Xtreme G

ADSL modemet jeg bruker er TOPCOM xplorer 871BT

Den bærbare pcen finner routeren, men jeg får ikke tilgang til nettet. Er det noen som har hatt det samme problemet eller har noe nyttig å komme med hadde det vært veldig behjelpelig. Thanks.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det jeg lurte på er hvordan D-link ruteren er satt opp. Det riktige skulle vel vere at den henter dynamisk ip fra topcom modemet. Vist du har satt opp D-link ruteren til å bruke PPPoE må du i såfall sette Topcom modemet til bro-modus. Usikker på hvordan dette isåfall kan gjøres.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...