Gå til innhold

NEC ND-3500A eller NEC ND-3520A ?

Anbefalte innlegg

Da er mitt store spørsmål: Hvordan er kvaliteten på lesing av plater med 3520 i forhold til 3500, er den like dårlig?

De aller fleste DVD-brennere er bare sånn middels på lesing av plater (tenker da på hvor mye riper de tåler før de ikke greier lese mer osv). Andre ting er prioritert.

Om lesekvalitet er viktig for deg, vil jeg anbefale en ren spiller, f.eks. fra Pioneer.

Endret av L03VIk
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
ND-3500A brenner vel Dual layer den også?? Bare med litt mindre hastighet, stemmer ikke dette da??

Samme hastighet på DL med ND-3500 og ND-3520.

OC-Freak:

mente en av nyhetene til 3520A var at den brente i 4x på DL mens 3500A brenner i 2.4x ??

Endret av 2mass
Lenke til kommentar
Jo den gjør nok det :yes:

Bare se her:BenQ

Øhm... Nei. Jeg finner ingen referanser på den sida om at den brenner Dual Layer DVD-R, bare Dual Layer DVD+R. Det at det står "DVD+/-R double layer" betyr at den brenner både DVD-R og DVD+R, og at den i tillegg kan brenne dual layer plater (hvilket står spesifisert lenger ned at er DVD+R).

Som sagt er det ingen big deal, men hvis DVD-R9 plater ble billigere enn DVD+R9 plater, så er det litt surt å være bundet til det dyreste formatet...

Lenke til kommentar

BenQ brenner ikke DVD-R double layer nei. Men jeg tror ikke du vil savne det da det ryktes at kompatibiliteten på disse platene er dårligere enn DVD+R DL med DVD-ROM bitsetting.

Tviler på at vi ser DVD-R DL plater før om et par måneder,

Snakket med ritek og de gadd ikke konsentrere seg om DVD-R DL så lenge standarden ikke er godkjent av DVD-Forumet. Nei DVD-R DL er ikke godkjent av DVD-Forumet.

Men hvis/når DVD-R DL ble godkjent så ville de nok starte testing og produksjon - men fra starten på testing/produksjon antok de at det ville gå 3 mnd før platene var ute på forbrukermarkedet.

Lenke til kommentar
Jo den gjør nok det :yes:

Bare se her:BenQ

Øhm... Nei. Jeg finner ingen referanser på den sida om at den brenner Dual Layer DVD-R, bare Dual Layer DVD+R. Det at det står "DVD+/-R double layer" betyr at den brenner både DVD-R og DVD+R, og at den i tillegg kan brenne dual layer plater (hvilket står spesifisert lenger ned at er DVD+R).

Som sagt er det ingen big deal, men hvis DVD-R9 plater ble billigere enn DVD+R9 plater, så er det litt surt å være bundet til det dyreste formatet...

Ehh... Beklager så ikke hlet at du ville fram til at det var dvd- og ikke +. :blush:

Lenke til kommentar
Da er mitt store spørsmål: Hvordan er kvaliteten på lesing av plater med 3520 i forhold til 3500, er den like dårlig?

De aller fleste DVD-brennere er bare sånn middels på lesing av plater (tenker da på hvor mye riper de tåler før de ikke greier lese mer osv). Andre ting er prioritert.

Om lesekvalitet er viktig for deg, vil jeg anbefale en ren spiller, f.eks. fra Pioneer.

Da må det være noe galt med BenQ DW1620 brenneren min...for den er meget bra på lesing av nettopp slike plater....mye bedre enn NEC 3500 som jeg hadde, og mye bedre enn noen vanlig dvd-rom jeg har...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...