Gå til innhold

Windows starter ikke med BenQ!

joho83

Anbefalte innlegg

Okey, begynner å bli kraftig irritert og oppgitt på alt som går feil. Nå vil ikke windows starte opp da jeg setter i ide kabelen til BenQ dvd-brenneren. Hvorfor i h....? Windows starter opp da jeg tar ut kabelen, men fryser da jeg har den i. Benq1620 står som slave....

Takker for all hjelp jeg kan få....

Ta også en titt på denne om dere vil: http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=347395&hl=

PS: Pokker, var for rask, posta i feil emne, sorry... Skulle vært i lagringsmedia....

Endret av joho83
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sett BenQ'en til master - og eventuell annen enhet til slave.

Kjør eventuelt BenQ'en som master alene på kabelen --> oppgrader firmware --> koble til annen enhet som slave.

Edit: ikke kjør cable select på noen enheter - det skaper ofte krøll.

Endret av OC-Freak
Lenke til kommentar

Nå kjører jeg Pioneer DVD-rom som master og Benq som slave, skal prøve å bytte nå, får håpe det funker. Har Teac cd-brenner i PC'en oxo, kan jo kjøre den som slave til DVD-rom og Benq alene som master....

Uansett, tusen takk for svara.

Lenke til kommentar

Hadde akkurat samme feil som deg :(

Pioneer master + BenQ slave = fullstendig krasj = skyldes "feil" i pioneer sin firmware ifølge BenQ, benQ lagde dog en "workaround" i senere firmware versjoner.

Har sendt mail til pioneer og de var klar over problemet - men tror ikke de har kommet med fiks enda.

Så oppdater firmware og problemet bør forsvinne - anbefaler dog uansett å ha BenQ'en som Master.

Lenke til kommentar

Pioneer master + BenQ slave = fullstendig krasj = skyldes "feil" i pioneer sin firmware ifølge BenQ, benQ lagde dog en "workaround" i senere firmware versjoner.

Har sendt mail til pioneer og de var klar over problemet - men tror ikke de har kommet med fiks enda.

Så oppdater firmware og problemet bør forsvinne - anbefaler dog uansett å ha BenQ'en som Master.

Ok, da forstår jeg litt mer. Irriterende altså.... Men det fikser seg ikke, nå har jeg først prøvd Pioneer som master med Teac som slave og Benq som master, funka ikke. Så prøvde jeg Pioneer som master og Benq som master, kutta ut Teac, funka heller ikke. Kjørte da etter det Benq som ensom master, funka heller ikke... Blir gærn snart :dribble:

Og med funker ikke, mener jeg at bilde "laster windows" fryser seg, altså midt under oppstarten av windows... Og jeg får jo ikke oppgradert firmware så lenge jeg ikke kommer inn i windows...

Lenke til kommentar
Hm - akkurat det har jeg ikke vært borti.

Bruker du 80 leders IDE kabel?

Har du mulighet til å prøve den i en annen PC/oppgradere firmware der? (Kompis/familie/jobb/nabo osv).

Er ikke sikker på om jeg har 80 eller 40 leders, hva er forskjellen og hvordan ser man hvilken type ide-kabel man har?

Har en annen PC jeg kan kjøre den over til og oppdatere firmwaren der, men gjør det i morra, så du får tilbakemelding da OC :thumbup:

Lenke til kommentar
Er det en retail BenQ (med eske) skal det ligge 80 leders kabel i esken

Kom hjem akkuart nå med 1620Pro Retail under armen og der fulgte det ikke med noe kabel, noe det heller ikke står på esken at det skal gjøre..

:-(

Hadde ikke gjort meg noe å få med en kabel.

Trodde det var vanlig å levere med. Kan nesten lønne seg da og heller kjøpe 1620 og oppgradere til Pro.

Leveres Nec 3520 med kabel?

Lenke til kommentar
Er det en retail BenQ (med eske) skal det ligge 80 leders kabel i esken

Kom hjem akkuart nå med 1620Pro Retail under armen og der fulgte det ikke med noe kabel, noe det heller ikke står på esken at det skal gjøre..

:-(

Hadde ikke gjort meg noe å få med en kabel.

Trodde det var vanlig å levere med. Kan nesten lønne seg da og heller kjøpe 1620 og oppgradere til Pro.

Leveres Nec 3520 med kabel?

Er ikke sikker - da jeg enda ikke har sett retail utgaven, men jeg tror ikke det er med kabel i NEC retail pakken. De fleste butikkene selger kun OEM/Bulk og der er det ikke med noen ting......

Lenke til kommentar

OC-Freak: Men synes du ikke det var rart Benq plutselig har kuttet ut kabel?

Edit: Tok med en pakke Pc-line DVD-R plater og det var skikkelig søppel, skal klage på mandag, de kan ikke selge slike. 5 av 5 plater er totalt ubrukelige.

Endret av Panter
Lenke til kommentar

Hadde samme problem med pioneer dvd-rom + yamaha cd-r, førte til at ide diskene ikke ble oppdaget... Tok lang tid før jeg oppdaget det ja... Liksom ikke det første som faller deg i tankene når det gjelder feilsøking ;)

yamaha+pioneer hadde kjørt lenge sammen, men feilen brøt ut først da jeg fikk meg s-ata, kom til konkusjon om at den ikke var kompatibel med s-ata.. :dontgetit:

Endret av Deuz
Lenke til kommentar

Jeg har/hadde samme problem med min BenQ, men da alene på kabelen. Jeg er forøvrig glad i CableSelect, lite problemer der, men har prøvd alt mulig.

En kamerat har en Aopen Cube med en LiteOn DVD-brenner, samme problem. Jeg tror jeg har sporet problemet tilbake til windows-versjonen..

Engelsk Windows XP med integrert SP2.

Lenke til kommentar
Jeg har/hadde samme problem med min BenQ, men da alene på kabelen. Jeg er forøvrig glad i CableSelect, lite problemer der, men har prøvd alt mulig.

En kamerat har en Aopen Cube med en LiteOn DVD-brenner, samme problem. Jeg tror jeg har sporet problemet tilbake til windows-versjonen..

Engelsk Windows XP med integrert SP2.

Som OC-Freak sa, har du oppdatert firmwaren da? Det hjalp meg, da funka det med en gang. Sett BenQ'en i en annen maskin og oppdater....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...