Gå til innhold

Sony PSP eller Nintendo DS


Anbefalte innlegg

Det er vel heller sånn at vi som er voksne nok klarer å se forbi det flashy-designet til PSP'n. Vi kjøper DS'en fordi vi liker en håndholdt spillemaskin med kvalitet som gir oss mange timer spilleglede.

 

Joda, jeg skal ha både DS og PSP, men for meg framstår DS'en helt klart som den mest spennende spill-maskinen med nye muligheter som touch-screen og voice-recognition. PSP'n blir mer en multimediamaskin som takler musikk, video o.l., og hvor grafikk-spillene kommer til å komme.

 

DS-spill = spilleglede

PSP-spill = grafikkglede

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jaja, du får snakke for deg selv alaruz, men jeg går helt klart for PSP.

 

Man kan legge ned i to enkle kategorier, som med alt annet. Du har PSP som er håndholds Ipod. Så har du DS som er håndholds Creative Zen juke(megaplastic)box.

 

 

 

Så har man spillutvalg og alder. Du har de som liker Wipeout og Ridge Racr, og de som mener Mario er like gøy for googloplexs' gang.

 

Du har de som er mellom 10 og 15 som ikke har rusa seg ferdig på Nintendos oppbrukte ideer og mangel på nyskapende vare. Og du har de som mellom 16 og 25 som har sansen for kreativitet og design.

 

Nintendo følger mer og mer etter Sega, ilikhet som Apple følger Amiga (nok om det). Innen PS 3 og XBOX 2 sin storhetstid og Nintedos Mario 4096 og Legend of Zelda - SuperdupercomingtodestroyHyrulefor10000time, greenelfmuststopagain så får vi se hvem som lever vidre.

 

EDIT : History repeats itself.

Du aner virkelig ikke hva du snakker om her altså.

 

"blablabla, jeg er så opptatt av design og kreativitet...."

 

PSP'n er bare en hybrid mellom en plasma-skjerm og en orginal gameboy advanced, og maskinen i seg selv er en stusslig utgave av en ps2. Den har standard knapper og standard gamleplay på alle spill. Dette er jo et eksempel på total mangel på design og kreatvitet. Du skjønner vel at dette er bare noe som liksom skal gi lekmannen en følelse av innovasjon? Design for de cheesy folkemassene? Og spillene ( iallefall de som kommer utenfor japan) er bare i første omgang cheesy spill som cheesy folk liker. Bla bla, raske biler, babes i trange klær som plaffer ned evil henchmen i mengder, fotballspill og annet crap.

 

Nintendo leverer alltid gode spill, hva så om de bruker opp igjen characters og plot? Gameplayet utvides jo for hver gang. Hvis jeg vil kjøre bil, så tar jeg meg en tur i bilen min, hvis jeg vil skyte noen så tar jeg meg en hl2-DM på nettet. Dette er ting en konsoll ikke kan gjøre bra nok. Men adventure er fetest på konsoll, og Nintendo er fetest på adventure. Dermed er valget lett....

 

Jeg skal vurdere psp HVIS det kommer gode spill. Et gjennomført rollespill eller kanskje et 3d-platform-spill i japansk stil og en god story.

 

 

ps. Creative Jukebox over iPod uansett. ipod er overpriset og overhypet

Lenke til kommentar

Nå vil jeg først og fremst si at jeg er langt over 16. Når de ansetter en 16 åring for Double Negative, skal jeg gå og legge meg :) For det andre så motsier du deg selv på flere punkter, kanskje lese gjennom sitt innlegg to ganger ?

 

Det mest nyskapende jeg kommer på i farta er at de har fått presset sammen noe omtrent tilsvarende en PS2 på liten plass. Det er evolusjon, helt klart.........

 

Det er nyskapende. Hva du spesifiserer som nyskapende er langt fra nyskapende. Siden vi er på sarkasmens vei så kan jeg nevne at jeg hadde to skjermer på en Amiga og touchboard til Atari (eller Commodore tror jeg). Så at det har klart å presse det inni en håndholdt som overhodet ikke er noe man burde gi ut i 2005 spesifikasjonsmessig, vet jeg ikke om jeg skal kalle evolusjon.

 

Det har ikke noe med at jeg er trangsynt, har bare store problemer med å forstå mennesker som blir så frelst av Nintendos saker. Nintendo DS sin rendermotor er bygd på N64 arkitekturen, de hadde gjort større inntrykk på meg om de videreutviklet GC'en. PSP er basert (ikke bygd på) PS2 sin arkitektur. Allerede der har Sony et stort tak på Nintendo.

 

Det er selvsagt mange som sier at grafikk ikke spiller så stor rolle, men underholdningsverdien er viktigst, hvor jeg forøvrig er enig. Da kommer vi til spill som blir gitt ut :

 

Gamespot's TOP 10 liste for PSP

 

Today's #1 Game

Midnight Club 3: DUB Edition

 

Publisher: Rockstar Games Developer: Rockstar Games

Platform: PSP Genre: Driving

Release: TBA

More Info | Track | Discuss | Check Prices

 

Need for Speed Underground Rivals

Publisher: EA Games | PSP | Driving

release:

Q1 2005

Final Fantasy VII: Advent Children

Publisher: Square Enix | PSP | Role-Playing

release:

TBA

Wipeout Pure

Publisher: SCEA | PSP | Driving

release:

TBA

Grand Theft Auto PSP (working title)

Publisher: Rockstar Games | PSP | Action

release:

TBA

NBA Street Showdown

Publisher: EA Sports | PSP | Sports

release:

March 2005

Dynasty Warriors (working title)

Publisher: Koei | PSP | Action

release:

TBA

Untold Legends: Brotherhood of the Blade

Publisher: Sony Online Entertainment | PSP | Role-Playing

release:

March 2005

Ridge Racers

Publisher: Namco | PSP | Driving

release:

2005

10 

Twisted Metal: Head-On

Publisher: SCEA | PSP | Driving

release:

March 2005

 

Gamespots top 10 liste for DS

 

Today's #1 Game

Super Mario 64 DS

 

Publisher: Nintendo Developer: Nintendo

Platform: DS Genre: Action

Score: 8.4

More Info | Track | Discuss | Check Prices | Buy it at EBgames.com

 

Another Code

Publisher: Nintendo | DS | Adventure

release:

02/24/2005

Metroid Prime: Hunters

Publisher: Nintendo | DS | Action

release:

05/08/2005

Sprung

Publisher: Ubisoft | DS | Adventure

score: 6.0

Tantei Kibukawa Ryosuke Jiken Dan: The Masquerade Lullaby

Publisher: Genki | DS | Adventure

release:

TBA

Final Fantasy III

Publisher: Square Enix | DS | Role-Playing

release:

TBA

Polarion

Publisher: Nintendo | DS | Puzzle

release:

2005

Castlevania DS (working title)

Publisher: Konami | DS | Action

release:

Q4 2005

The Urbz: Sims in the City

Publisher: EA Games | DS | Strategy

score: 7.3

10 

Madagascar

Publisher: Activision | DS | Action

release:

May 2005

 

Allerede der ^^ er spillene til PSP langt mer underholdende (for _meg_ ) og Nintendo har allerede tapt seg stort på det eldre markedet (studenter / unge voksne).

 

EDIT : Jeg orket ikke å skrive mer, har langt bedre ting å gjøre enn å diskutere i det uendelige.

 

Tankbug : Orker ikke å svare deg engang.

Endret av apoxdigital
Lenke til kommentar
Den lista på PSP er med få unntak bare drittspill...Er som å stirre på VG-lista når man ser etter musikk. Jeg håper virkelig at det kommer noe litt mer attraktivt, et nytt castlevania kanskje? Det hadde vært fett

Kan dere folk fortelle meg hva dere røyker for å løsrive dere så sterkt fra den virkelige verden ?

Lenke til kommentar
Den lista på PSP er med få unntak bare drittspill...Er som å stirre på VG-lista når man ser etter musikk. Jeg håper virkelig at det kommer noe litt mer attraktivt, et nytt castlevania kanskje? Det hadde vært fett

Kan dere folk fortelle meg hva dere røyker for å løsrive dere så sterkt fra den virkelige verden ?

Den dekadente, virkelige verden kan diktere tvprogram, radio og reklameplakater så mye den vil. Men la spilla mine være i fred!

Lenke til kommentar

Jeg motsier over hodet ikke meg selv. PSP er en bærbar fortsettelse på "vanlige spillkonsoller". Én skjerm, standard kontroller, standard spill. Det er i det helet tatt veldig lite nytt med den. Du er vel ikke seriøs når du påstår at to skjermer og touchscreen ikke er nyvinnende på en spillkonsoll fordi det har vært eksempler på ting med to skjermer eller en trykkfølsom skjerm en gang i tiden? Det blir bare for dumt.

 

Vi må forresten vanke i veldig ulike miljøer. Her DS ut til å bli favoritten blant studenter og unge voksne. Har inntrykk av at mange ser den som hippere og mindre "1337" enn PSP. Jeg vet at du selvsagt er uenig i det, men det får så være.

Lenke til kommentar
Jeg motsier meg over hodet ikke. PSP er en bærbar fortsettelse på "vanlige spillkonsoller". Én skjerm, standard kontroller, standard spill. Det er i det helet tatt veldig lite nytt med den. Du er vel ikke seriøs når du påstår at to skjermer og touchscreen ikke er nyvinnende på en spillkonsoll fordi det har vært eksempler på ting med to skjermer eller en trykkfølsom skjerm en gang i tiden? Det blir bare for dumt.

 

Vi må forresten vanke i veldig ulike miljøer. Her DS ut til å bli favoritten blant studenter og unge voksne. Har inntrykk av at mange ser den som hippere og mindre "1337" enn PSP. Jeg vet at du selvsagt er uenig i det, men det får så være.

Jo jeg er dønn seriøs, men vi får vel bare gi oss som du sa. Er ikke vits i å diskutere når vi har to helt forskjellige syn på disse tingene.

Lenke til kommentar
"Du er vel ikke seriøs når du påstår at to skjermer og touchscreen ikke er nyvinnende på en spillkonsoll fordi det har vært eksempler på ting med to skjermer eller en trykkfølsom skjerm en gang i tiden? Det blir bare for dumt."

Drit nå i den saueflokksmentalitenet og følge hva en annen person sier, jeg siktet selvsagt til :

 

Artig at mange av punktene du nevner for spillkonsollen har fint lite med spill å gjøre. Også artig å tenke på at disse punktene over hodet ikke er nye. Jeg har for eksempel både hørt på musikk og sett på film på GP32. Den er ikke akkurat ny lenger.

 

Når jeg snakket om film, musikk etc...

Endret av apoxdigital
Lenke til kommentar
Har i tillegg glemt å nevne Gran Turismo 4 : Mobile og Metal Gear Solid til PSP. Bare de to (i tillegg til GTA) burde være grunn nok for det gjennomsnittelige normale[\B] mennesket å kjøpe PSP.

Jepp, du har helt rett. Mens de med litt vett mellom øra går for DS ;)

 

Edit: Bold for teh win. :D

Endret av Djevlen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...