Gå til innhold

Sony PSP eller Nintendo DS


Anbefalte innlegg

Men de har _faktisk_ ikke rett til å åpne pakker som har "gift" skrevet på lappen.

Uten at jeg er toller så tviler jeg sterkt på det. Hvorfor skulle folk ta seg bryet med å smugle narkotika over Svinesund hvis man bare kunne hive det i ei pakke og merke det med "gift"? ;)

Bra poeng!

Ingen kan stoppe staten (det er dei som lager lovane) fritt fram....

Men lover er jo til for å brytas eller ? :hmm:

 

Edit: msnboy11, problemer med tastaturet ditt ?

Endret av kimhylderas
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Komisk hvordan noen ser på "staten" som den store stygge ulven. Tror dere staten stjeler penger fra folket? Hvem er denne staten, og hva bruker den penger på? Staten er oss, summen av alle, og pengene den "stjeler", hvor havner de? De går til bake til folket, til oss. Det var dagens politiske kommentar. Takk.

Lenke til kommentar
Komisk hvordan noen ser på "staten" som den store stygge ulven. Tror dere staten stjeler penger fra folket? Hvem er denne staten, og hva bruker den penger på? Staten er oss, summen av alle, og pengene den "stjeler", hvor havner de? De går til bake til folket, til oss. Det var dagens politiske kommentar. Takk.

Nei. Pengene går til Afrika

Lenke til kommentar
Men de har _faktisk_ ikke rett til å åpne pakker som har "gift" skrevet på lappen.

Uten at jeg er toller så tviler jeg sterkt på det. Hvorfor skulle folk ta seg bryet med å smugle narkotika over Svinesund hvis man bare kunne hive det i ei pakke og merke det med "gift"? ;)

Hehe, ikke jeg som lager lovene :)

 

Jeg sa bare at det var en lov om at tollere i teorien ikke kan åpne pakker med "gift" merknad på. Men det er litt gråsone det der...fullt mulig at den loven er blitt endret nå, men sist jeg sjekket det for 1 - 2 år siden så var loven fortsatt operativ.

 

Og min lille kommentatar om staten var da rent humoristisk ment.

 

Du må ikke ta alt man skriver så alvorlig, Aasgaard. :)

Lenke til kommentar

Mitt valg er Nintendo DS.

 

Ser mange sutrer over "barnslig??" design osv på DS og ellendig grafikk osv osv i forhold til PSP

 

Jeg gir blaffen i hvordan den ser ut, det er meningen du skal spille på den og ikke drive og kikke på den hele tiden... DS er uten tvil mer nytenkende. Dual screen garantert vekke mange nye friske og gode ideer til nye titler.

 

Batterilevetiden er ja variabel på PSP. Men SPILLEtiden er knapp. Veldig knapp og klart et minus. Tenk deg et RPG spill på PSP med 3 timers spilletid. Enhver RPG fan vet at det er heller knapp tid. På dette punktet vinner klart DS etter min mening.

 

Andre viktige punkter DS vinner på er blant annet at den er bakoverkompatibel. Det er flere gode titler på GBA tilgjengelig og dette tror jeg de vinner på. Det at Nintendo også nå nylig? har lansert noen 8bits klassikere for GBA vil også være et klart ess i ærmet dem tror jeg. Om ikke nødvendigvis bare til fordel for DS iallefall SP/GBA.

 

Tror på sikt ikke mange faktisk bryr seg om musikk avspillingsmuligheten på PSP. Tror eks. de færreste gidder på bytte ut sin ipod til fordel for PSP til musikkavspilling. Ingen harddisk på den er det heller så det hadde vel ikke vært all verden du kunne stappet inn?

 

Men for spesielt intereserte er det klart at det vil være en "feature" som slår an. Det finnes btw en adapter til DS, som forøvrig selges kun i Japan. Men den finnes. Den lar deg sette inn et minnekort og bruke DS/SP til avspilling av både musikk og film.

 

Grafikken på PSP er bedre, men personlig foretrekker jeg god gameplay fremfor flott og ofte unødvendig grafikk. Se bare på Windwaker, mange ignorerte spillet i starten på grunn av grafikken. Men utroolig så bra spill det faktisk er.

 

Ikke alle bryr seg om "gode" Nintendo titler. Men det er klart noe de vil vinne på. PSP vil selge. Men DS vil vinne konsollkrigen også denne gang.

Lenke til kommentar

Jaja, du får snakke for deg selv alaruz, men jeg går helt klart for PSP.

 

Man kan legge ned i to enkle kategorier, som med alt annet. Du har PSP som er håndholds Ipod. Så har du DS som er håndholds Creative Zen juke(megaplastic)box.

 

pspogds.jpg

 

Så har man spillutvalg og alder. Du har de som liker Wipeout og Ridge Racr, og de som mener Mario er like gøy for googloplexs' gang.

 

Du har de som er mellom 10 og 15 som ikke har rusa seg ferdig på Nintendos oppbrukte ideer og mangel på nyskapende vare. Og du har de som mellom 16 og 25 som har sansen for kreativitet og design.

 

Nintendo følger mer og mer etter Sega, ilikhet som Apple følger Amiga (nok om det). Innen PS 3 og XBOX 2 sin storhetstid og Nintedos Mario 4096 og Legend of Zelda - SuperdupercomingtodestroyHyrulefor10000time, greenelfmuststopagain så får vi se hvem som lever vidre.

 

EDIT : History repeats itself.

Endret av apoxdigital
Lenke til kommentar
Men DS vil vinne konsollkrigen også denne gang.

Å ja, siden du sier det så blir det nok slik. ;)

 

Men fra spøk til revolver; Jeg tror faktisk heller ikke at Sony kommer til å "ta over" markedet med PSP. Og jeg er PSP eier. :)

 

Men tror definitivt at Sony kommer til å noen jafs av markedet. Som jeg har skrevet tidligere, så tror jeg at PSP kan ta 30-40% av det håndholdte markedet.

DS vil nok aller mest, men PSP vil nok selge noen millioner enheter den og.

 

At PSP kommer til å bli en fiasko, er bare ønsketenkning fra innbitte Nintendo-only fans.

At Atari og Sega feilet, duger forøvrig ikke som argument mot Sony og PSP.

Sony er, og vil alltid være, mye mer enn det Atari og Sega noen gang var eller kommer til å bli. :yes:

Lenke til kommentar
Grafikken på PSP er bedre, men personlig foretrekker jeg god gameplay fremfor flott og ofte unødvendig grafikk. Se bare på Windwaker, mange ignorerte spillet i starten på grunn av grafikken. Men utroolig så bra spill det faktisk er.

Høh? Hvordan får du til å snakke om et av de vakreste og mest gjennomførte spillene til dags dato som om det skulle ha dårlig grafikk? Og hvem har sagt at man ikke kan få både i pose og sekk - både flott spillflyt _og_ grafikk?

 

Jeg har prøvd begge maskinene, og digger begge, men jeg skjønner meg ikke på mennesker som prøver å unnskylde at DSen takler 3D dårligere enn PSP.

Lenke til kommentar
Grafikken på PSP er bedre, men personlig foretrekker jeg god gameplay fremfor flott og ofte unødvendig grafikk. Se bare på Windwaker, mange ignorerte spillet i starten på grunn av grafikken. Men utroolig så bra spill det faktisk er.

Høh? Hvordan får du til å snakke om et av de vakreste og mest gjennomførte spillene til dags dato som om det skulle ha dårlig grafikk? Og hvem har sagt at man ikke kan få både i pose og sekk - både flott spillflyt _og_ grafikk?

 

Jeg har prøvd begge maskinene, og digger begge, men jeg skjønner meg ikke på mennesker som prøver å unnskylde at DSen takler 3D dårligere enn PSP.

Nå er WindWanker langt fra det mest gjennomførte spillet noensinne (til GC ihvertfall), men flott er det. Cellshadingen er gjennomført og gameplayet er smooth. For min del blekner det totalt når man ser på Resident Evil 4. Det spillet blir grunnen til at jeg skal svi av 800kr på en GC.

 

Teknisk sett og visuelt sett så klarer ikke DS'en å måle seg med en PSP, så "3D mulighetene" som du kaller det er dessverre ganske svakere på en DS. DS'sin rendermotor minner meget om Nintendo's 64 arkitektur "Dolphin", mens PSP har en videreutviklet PS2 med mindre minne, pga mindre tekstur på "liten" skjerm.

 

EDIT : litt leifs, mn den javla E knappen virker dårlig på :mad:

Endret av apoxdigital
Lenke til kommentar
Grafikken på PSP er bedre, men personlig foretrekker jeg god gameplay fremfor flott og ofte unødvendig grafikk. Se bare på Windwaker, mange ignorerte spillet i starten på grunn av grafikken. Men utroolig så bra spill det faktisk er.

Høh? Hvordan får du til å snakke om et av de vakreste og mest gjennomførte spillene til dags dato som om det skulle ha dårlig grafikk? Og hvem har sagt at man ikke kan få både i pose og sekk - både flott spillflyt _og_ grafikk?

 

Jeg har prøvd begge maskinene, og digger begge, men jeg skjønner meg ikke på mennesker som prøver å unnskylde at DSen takler 3D dårligere enn PSP.

Jeg syntes ikke WindWaker har dårlig grafikk. Det er vakkert og gjennomført. Etter min mening. Kom nok litt feil ut i ord i mitt innlegg. Men har endel kjenninger og kamerater der grafikken til windwaker dessverre ikke helt slo an. Helt bak mål spør du meg, men tydelig at de var ute etter noe mer flott grafikk(noe ala kommende zelda spillet muligens?) enn fantastisk gameplay som WindWaker faktisk har å tilby. Er stor Zelda fan personlig og ville selvsagt ikke snakket negativt om legenden... ;-)

Endret av alaruz
Lenke til kommentar
Så har man spillutvalg og alder. Du har de som liker Wipeout og Ridge Racr, og de som mener Mario er like gøy for googloplexs' gang.

 

Du har de som er mellom 10 og 15 som ikke har rusa seg ferdig på Nintendos oppbrukte ideer og mangel på nyskapende vare. Og du har de som mellom 16 og 25 som har sansen for kreativitet og design.

 

EDIT : History repeats itself.

Hva er så nyskapende med psp?

 

Jeg synes Mario DS er kult. Betyr det at du er tøffere enn meg?

Lenke til kommentar
Så har man spillutvalg og alder. Du har de som liker Wipeout og Ridge Racr, og de som mener Mario er like gøy for googloplexs' gang.

 

Du har de som er mellom 10 og 15 som ikke har rusa seg ferdig på Nintendos oppbrukte ideer og mangel på nyskapende vare. Og du har de som mellom 16 og 25 som har sansen for kreativitet og design.

 

EDIT : History repeats itself.

Hva er så nyskapende med psp?

 

Jeg synes Mario DS er kult. Betyr det at du er tøffere enn meg?

Enkelt og greit ja :) For all del, du trenger ikke å havne på Mario nivå fordi du liker det, er jo ikke det det er snakk om, men tydeligvis representerer Nintendo en viss aldersgruppe og likedann med Sony.

 

Nyskapende med PSP imotsetning til tidligere håndholdte : Alt.

 

Utseende, musikk, film, spill, tenknologien, funksjonene, utseende, fjernkontroll, enorm skjerm, utseende.... Bla.a

 

DS er sikkert dritkult hvis du er mellom 8-15 år, det er godt forståelig, eller litt eldre med rar smak.

 

Kan også si det som dette, sjekk spillene som kommer til DS vs PSP :

 

http://www.gamespot.com/psp/index.html?tag=gs_head_psp

 

http://www.gamespot.com/psp/index.html?tag=gs_head_psp

 

(scroll helt nederst på siden hvis du har en rar browser og ikke havner der automatisk :) )

Endret av apoxdigital
Lenke til kommentar
Nyskapende med PSP imotsetning til tidligere håndholdte : Alt.

Mener du virkelig at PSP er mer nyskapende enn DS? PSP er praktisk talt en bærbar PS2 som tilbyr de samme typene underholdning vi alltid har fått. Bedre grafikk, ellers mer av det samme (ja, og på mindre plass). DS er veldig mye mer nyskapende. DS tilbyr noe nytt når det gjelder spillbarhet og muligheter. To skjermer er veldig spennende, og touchscreen er så langt fra noe dårlig salgstriks man kan komme. Kombinasjonen der gir uante muligheter. DS har omtrent de samme mulighetene ei mus gir deg på PC. Det er ikke noen bagatellmessig forbedring.

 

Utseende, musikk, film, spill, tenknologien, funksjonene, utseende, fjernkontroll, enorm skjerm, utseende.... Bla.a

Artig at mange av punktene du nevner for spillkonsollen har fint lite med spill å gjøre. Også artig å tenke på at disse punktene over hodet ikke er nye. Jeg har for eksempel både hørt på musikk og sett på film på GP32. Den er ikke akkurat ny lenger. At utseendet, utseendet og utseendet er godt er jo bra, men det er neppe grunn god nok til å kalle en håndholdt for nyskapende (selv om det nevnes tre ganger). Teknologi er flott, men der kan du gjerne spesifisere mer hva som er så nyskapende ved den. Det mest nyskapende jeg kommer på i farta er at de har fått presset sammen noe omtrent tilsvarende en PS2 på liten plass. Det er evolusjon, helt klart, men det er ikke enormt nyskapende. Når det gjelder funksjoner kan du kanskje også utdype litt? Da kan du godt hoppe over film/musikk, ettersom du alt har nevnt dem. Fjernkontroll savner jeg forresten sjelden når jeg spiller.

 

DS er sikkert dritkult hvis du er mellom 8-15 år, det er godt forståelig, eller litt eldre med rar smak.

Ganske komisk utsagn. Du er ikke tilfeldigvis 16? Du får bare tro hva du vil, men min oppfatning er heller motsatt. DS tiltrekker seg i stor grad relativt voksne spillere som ikke lenger føler seg for 1337 til å kose seg med genuint gode konsepter. Den tiltrekker seg mange som er ute etter noe nytt. Mange som setter gameplay før grafikk.

 

Jeg har ikke noe mot PSP, jeg skal ha begge to, men jeg har noe mot trangsynthet. Begge har sine styrker. PSP har lekker grafikk på stor skjerm, innovativitet er det derimot DS som er desidert best på.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...