Gå til innhold

Sony PSP eller Nintendo DS


Anbefalte innlegg

Hmm.

jeg personlig har bestemt meg for å kjøpe PSP.

Har nå 2 lapper som ligger greit på hylla..

 

Nintendo DS er stygg, og jeg har egentlig aldri likt nintendo i det hele tatt... grunnen aner jeg ikke, mulig pga grafikken som minner meg om gamle wolfenstein spilla.

 

Blir det ultimat grafikk, supert gameplay og eksklusivt design eller en oppdatert version av gameboy som penga griner etter ? :)

 

(dere som ikke skal kjøpe noen av delene trenger ikke poste emne.)

 

Mvh

Jhj.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

DS er en puur spille konsoll desverre.. ikke noe media center på denne er jeg redd :(

Men det har ikke noe og si når du blar opp spill som Zelda osv :) for ikke og snakke om Mario hehe

 

den har WiFi og batteri tid på 10 timer da :)

Den er heller ikke så dyr 1800-2000 er vell omtrent samme Summen som PSP

 

Jeg personelig hadde tatt DS uten tvil, om den er stygg ? hva har det og si ? du skal spille spill på den se på skjermen ikke det rundt , om den er stygg kan den være god og holde i osv :)

Noe jeg tror denne er ,

 

PSP kommer i mars 2005

 

DS kan du skaffe Nu

 

Edit : Er ikke helt sikker på det med MP3 men jeg er ca 80% sikker

Endret av Chris_p4_2.8@800
Lenke til kommentar

Batteri tiden er jo veldig variabel, det kan man fort se på ign sin test.

Hvor det viste seg at batteriet varte i 3 timer og 32 min. når de spilla ridge racer.

Avspilling av mp3 varte opp til 10 timer og 30 min.

 

jhj: hvor har du det fra at det ALDRI har vært annet enn gameboy?

Når både Sega sin game gear, Lynx, NeoGeo etc. har vært på markedet over lengre tid. Eller er det bare Sony som telles ?

 

Om PSP har trippel så bra grafikk står ikke som noe stort krav for min del, særlig hvis man må ha den hjemme for å lade opp hele tiden.

Det har man jo ps2 til :p

 

Etter alle knall spilla som har vært til tidligere "Game boy,s". Så ser jeg nesten ingen grunn til å tvile på at det kommer mange kvalitets spill til DS.

Lenke til kommentar

PSP er ypperlig for ferieturer og besøk hos mine foreldre, den kan jo kobles opp mot TV og dermed slipper jeg tetris på deres heller dårlige PC. Film og mp3 trekker jo også kraftig opp. Dette krever desverre kraftige minnebrikker hvis en skal slippe å kjøpe film og musikk i nok et format.

 

Edit: Leif is Leif....

Endret av cremaster
Lenke til kommentar

Uten tvil Playstation Portable (PSP) :thumbup:

 

+Nydelig "Sony" design

+Tilnærma Playstation 2 grafikk

+MP3 og MPEG4-video kompatibel

+Stor skjerm

+Mindre "barnslig"(.....)

 

Gleder meg igrunn mest til å kunne spele Gran Turismo Portable, blir vel den spel tittlen som virkelig kjem til å slå an.

(Litt av grunnen til at Gran Turismo 4 er utsatt til PS2 er vel pga. europa lanseringa av PSP i mars :hmm: )

Lenke til kommentar

åhh, blir så provosert når folk sier at Nintendo er så barnselig...

 

Hva er det med dere som sier det hele tiden ?

Selv om det er masse masse spill som er egnet for barn og unge betyr ikke det at det er barnselig og spille disse spillene , syntes det er Masse Masse geniale spill til alt som har med Nintendo og gjøre.

 

PSP har kansje et mere røfft utsende og ser litt mindre billig ut pga kompakt heten og flere knapper men det er ingen tvil om at jeg kommer til og like DS mye bedre

Lenke til kommentar

I tillegg til UMD disc støtter PSP Memory Stick PRO Duo desse går visst an å lagre speldata, film, (bilder) og musikk på.

Ein bruker mindre batteri ved å køyre film frå Memory Stick.

 

Memmory Stick er begynt å bli eit ganske så utbredt format på dv-og digitalkameraer.

Endå veit eg ikkje kor masse MB/GB det er mulig å få på "Duo" veresjonen av Memory Stick....

Lenke til kommentar

Trodde ikke at dette var å diskutere i det hele tatt?

 

PSP er GRISELEKKER. Den har støtte for WLAN og USB. Den har en grisefet og stor skjerm. Sansynligvis kommer det fetere spill til PSP. Man kan bruke PSP som en mp3-spiller. Det med følger ørepropper og sånn "neste sang"-dings. Nintendo DS er stygg og glorete. Dessuten må du "klappe" den opp og igjen. To skjermer? Du verden så oppfinnsomt. Køddent å følge med på, spør du meg.

 

PSP er det SOLEKLARE valget for meg, i hvert fall...

Endret av dan1el
Lenke til kommentar

Jeg er kjempefornøyd med min Nintendo DS!

Når DS'en kommer til norge offesielt så kan du få kjøpt en "ting" som gjør at du kan spille musikk filmer etc.

Jeg vil anbefale deg DS på det sterkeste.

Du kan få kjøpt den her men også i butikken

 

EDIT:

Så PSP tar vanlige dvd-plater? Jeg trodde den strandet med et propritært sony-format, og hvis det er tilfellet wtf er vitsen med muligheten til å spille av filmer?

PSP tar ikke DVD-plater. Den har andre typer CD'er så du må kjøpe filmer til bare det formatet,

Endret av Rune_F
Lenke til kommentar

Hva som er best av Nintendo DS og PSP er opp til hver enkelt å vurdere. Det blir bare tåpelig å annonsere sine egne meninger som representative for resten av verden. Jeg har allerede skaffet meg Nintendo DS, men får ikke så veldig mye nytte ut av den da det eneste spillet jeg har klart å oppdrive er Ridge Racer (ingen demo(er) fulgte med).

Lenke til kommentar
PSP har 5 timers spille tid og 6 timer med film hvis jeg ikke husker feil

btw dere som liker nintendo bryt vek fra det dem lever ikke etter PSP kommer ut

nintendo holder det håndholdte markedet, og game boy selger enda utrolig mye og DS kommer til å selge utrolig mye, og du sier at nintendo ikke lever enda etter at PSP blir sluppet? nei, på det håndholdte markedet kommer nintendo til å leve lenge og du driter deg ut med slike innlegg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...