Serqevx Skrevet 26. desember 2004 Del Skrevet 26. desember 2004 (endret) En kamerat skal ha en billig spill-PC. Pris ligger på 5500 kroner. Har mus/tast/skjerm fra før av, trenger bare kabinett med innhold og høyttalere. Satte opp et system fra komplett.no ,noen kommentarer på dette? Jeg har gått for 754 system der, lønner deg seg mye å gå opp til et 939 system? Tviler egentlig på at han kommer til å oppgradere den delen av pcen. Endret 26. desember 2004 av Serqevx Lenke til kommentar
Cilveran Skrevet 26. desember 2004 Del Skrevet 26. desember 2004 (endret) Det der ser basically ut til å være et veldig greit oppsett til den prisen, men jeg vill vurdert å bytte rambrikka ut med denne (Corsair 512mb cl 2.5 ) Da den har en lavere cas latency på 2.5 (mindre forsinkelser mellom hver operasjon brikka utfører), så skulle jeg tro den brikka er litt kjappere (den har i tillegg bare fått bra tilbakemeldinger av de som har gidda legge inn slike på komplett ) Hadde jeg vært kameraten din og hatt en tusing som jeg ikke hadde så "veldig" lyst å bruke, så hadde det allikevel vært en "meget" god investering å bruke denne i å bytte ut skjermkortet med f.eks dette XFX GeForce 6600GT som koster 1849,- <-- Sterkt anbefalt å gjøre dette, da Cpu'en er såpass levedyktig som den er. Du ville merket en solid forskjell (har selv en 9600pro montert på min usle T-bird 1,4ghz og vil våge påstå at med dagens spill er egentlig ikke 9600pro noe å satse på, spesielt hvis det skal vare litt... Nå har jeg jo en elendig cpu, men allikevel....) PS: Grunnen til at jeg foreslo ting fra komplett.no er fordi du ser ut til å ha handlelista derfra (pluss det er vel i grunn min yndlingsbutikk ) EDIT: Skriveleif Endret 26. desember 2004 av Cilveran Lenke til kommentar
Pilot_ Skrevet 26. desember 2004 Del Skrevet 26. desember 2004 Helt grei pc til den prisen der.. Lenke til kommentar
Baleni Skrevet 27. desember 2004 Del Skrevet 27. desember 2004 (endret) ser jo greit ut d der syns jeg Endret 27. desember 2004 av Baleni Lenke til kommentar
Andreasfe Skrevet 27. desember 2004 Del Skrevet 27. desember 2004 Jeg ville prøvd å finne et minne med CL 2,5 istedet.. Bl.a. Vanlige TwinMOS brikker har det.. Ellers så det bra ut, selvom jeg på død og liv ville skrapa sammen et Socket 939 system hvis jeg skulle hatt ny PC i dag.. Mye mer fremtidsrettet.. blir High-End plattformen til AMD framover nå... Lenke til kommentar
gsn Skrevet 27. desember 2004 Del Skrevet 27. desember 2004 Annen minne brikke og gjerne et bedre skjermkort... er jo bortkasta å kjøpe cl3 når du får minne med cl2.5 til samme pris Lenke til kommentar
Serqevx Skrevet 27. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 27. desember 2004 Bytter minnebrikken, ang skjermkortet, er det beste i den prisklassen? (antar det). I et så begrenset budsjett ser jeg egentlig ingen vits i å gå for 939, spesielt når han tvilsomt kommer til å oppgradere cpu noen gang. Han er den typen som venter til han trenger helt ny maskin Lenke til kommentar
Andreasfe Skrevet 27. desember 2004 Del Skrevet 27. desember 2004 (endret) Da er jeg med på notene ja.. Jeg vil nok si at Radeon 9600 Pro er det beste skjermkortet du får under 1000-lappen.. Men sjekk innom Demovarene til komplett rett før du klikker kjøp.. Kan hende det er noe skikkelig billig der.. For å ta et eksempel så kjøpte jeg mitt Radeon 9600 Pro for 649 kr. demobrukt der for ca. 3 måneder siden... Det kaller jeg billig.. Halv pris var det.. Og det funket som nytt Akkurat nå ser jeg ikke noe for din kamerat der.. men hold et øye med Skjermkort under Demovarer på komplett *Edit: leif Endret 27. desember 2004 av Andreasfe Lenke til kommentar
Serqevx Skrevet 27. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 27. desember 2004 Takk for tipset om demovarer http://komplett.no/k/ki.asp?sku=300820&cks=PRL YTer dette dårligere enn 9600 pro? Lenke til kommentar
Andreasfe Skrevet 27. desember 2004 Del Skrevet 27. desember 2004 Ja.. Gjør nok det.. Er vel mer nede på vanlig 9600 nivå.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå