Gå til innhold

Z-Note 2002 (spm til Sorouri)

Anbefalte innlegg

Hei Sorouri,

Bare lurte på noen småting i forbindelse m 2002. Fikk du tilfeldigvis tid til å se en dvd eller å generellt bruke maskinen bortsett fra til test-programmene? Hadde en 3001 i fire dager og endte opp med å levere den tilbake fordi dvd-filmene jeg prøvde å se hakket som bare juling, og den var jo ikke akkurat superstille heller. Du sier at den bråker en del men er det i nærheten av 3001? Og går viften hele tiden eller er det som på 3001? Har planer om å bytte ut min gode gamle Acer TravelMate 511T som har humpet og gått i snart tre år. Bra maskin men begynner å bli lovlig treg (Celeron 333Mhz). Har også kikket litt rundt på alternativer i prisklassen opp til 20-22000 kr og det blir liksom ikke fullt så mye stæsj å få (les:DVD/RW-combo og sånne ting)hvis man kjøper fra en av de store, men så er de kanskje mer stabile, etc. også..?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei,

Testet DVD-spilleren ja. Hadde ingen problemer. Maskinen bråker ikke like mye som 3001 da, den er jo stille mestparten av tiden (gitt at du kjører schemes på laptop i Windows XP da) men jeg synes maskina bråker en del når viftene slåes på. Spiller du eller ser på en film eller er det generelt en del støy rundt deg er det ikke plagsomt. Men egner seg ikke til bruk i rom der det skal være stille.

Znote 2002 er jo en meget stabil PC. De fleste større produsentene kjøper jo PC-ene sine fra samme produsent så jeg er ikke så sikker på om det hjelper noe særlig.

PS! Sourouri :smile:

Lenke til kommentar

En annen liten. Har ikke noe særlig greie på klokking av prosessorer, men jeg lurte på om det hadde vært mulig å justere hastigheten på prosessoren relativt enkelt, for eksempel når man kun jobber med Word el.lign. Regner med at det hadde krevd mindre vifte-action og dermed mindre støy. En annen ting. Går viften konstant eller er det samme opplegg som på 3001 der viften plutselig slår seg på når det blir for varmt?

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-06-07 13:45, erikelg skrev:

En annen liten. Har ikke noe særlig greie på klokking av prosessorer, men jeg lurte på om det hadde vært mulig å justere hastigheten på prosessoren relativt enkelt, for eksempel når man kun jobber med Word el.lign. Regner med at det hadde krevd mindre vifte-action og dermed mindre støy. En annen ting. Går viften konstant eller er det samme opplegg som på 3001 der viften plutselig slår seg på når det blir for varmt?

Er ikke poenget med speedstep-teknologien som sitter i slike mobile-prosessorer at de klokker ned prosessoren ved lav aktivitet, da? Det er jo derfor viftene står slått av hvis du ikke spiller og herjer.

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-06-07 11:09, [L]337-Zonic skrev:

Hei,

nei. Må nesten (bare nesten) over til ultraportable om man har tenkt til å benytte PC-er under slike forhold.

Man kan evt. kjøpe en eldre brukt uten alle de hersens viftene, og bruke den til skrivemaskinbruk mens man bruker den andre til mer avanserte ting.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...