fargoth Skrevet 26. desember 2004 Del Skrevet 26. desember 2004 Jeg har et merkelig problem. Hvis jeg tar bilder i spill, virker det som om nederste del av bildet ikke blir lagret skikkelig. Jeg regner med at dette skjer pga skjermkortet mitt, som er et Pow 6800GT. Dette skjer i både Half-Life2, og NFSU2. Jeg har prøvd med nye drivere, reinstall av spill, og formattering, hvorav ingen ting nytter. Noen som hver hva som kan være problemet? Lenke til kommentar
radiated Skrevet 26. desember 2004 Del Skrevet 26. desember 2004 Prøv å sette på vsync. Lenke til kommentar
fargoth Skrevet 26. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 26. desember 2004 (endret) Prøv å sette på vsync. Får samme problemet med vsync på. Edit: På spill som baserer seg på 2d funker allt fint, som f.eks Diablo2. Endret 26. desember 2004 av fargoth Lenke til kommentar
radiated Skrevet 26. desember 2004 Del Skrevet 26. desember 2004 Jeg tok akkurat et screenshot i HL2, og jeg har akkukrat samme kort som deg. Bildet ble helt fint. Kanskje feilen ligger en annen plass? Lenke til kommentar
fargoth Skrevet 26. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 26. desember 2004 Jeg har hatt dette kortet i lengre tid nå, og alt har fungert perfekt. Det er de siste 2 månedene jeg har hatt dette problemet, som tilsynelatene har dukket opp i løse luften. Jeg har tatt bilder i spill mange ganger før med dette kortet uten noe problemer. Utenom dette fungerer kortet uten problemer. Rune_F: Nei jeg har ikke prøvd med en annen ram, men jeg kan prøve på dette, å se om det har noe for seg. Noen andre som har peiling på hva problemet kan komme av? Lenke til kommentar
The Stig Skrevet 27. desember 2004 Del Skrevet 27. desember 2004 2 lure ting som kan hjelpe: Egenskaper>Innstillinger>Avansert>"Feilsøking">Maskinvare-akselerasjon, sett denne ned 1 hakk. ----------------- Skjekk om "FastWrite" er aktivert i BIOS Lenke til kommentar
fargoth Skrevet 27. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 27. desember 2004 2 lure ting som kan hjelpe: Egenskaper>Innstillinger>Avansert>"Feilsøking">Maskinvare-akselerasjon, sett denne ned 1 hakk. ----------------- Skjekk om "FastWrite" er aktivert i BIOS Samme problemet med nedsatt maskinvareakslerasjon. Fastwrite er aktivert. Skal teste med annen ram i dag. Lenke til kommentar
Fezzer Skrevet 27. desember 2004 Del Skrevet 27. desember 2004 hvor fikk du tak i det kortet? og hvor mye ga du for det ? Lenke til kommentar
The Stig Skrevet 27. desember 2004 Del Skrevet 27. desember 2004 Unnskyld "Fargoth", jeg mente at du skulle prøve å sku av "FastWrite" Lenke til kommentar
Frijazz Skrevet 27. desember 2004 Del Skrevet 27. desember 2004 Unnskyld "Fargoth", jeg mente at du skulle prøve å sku av "FastWrite" Fargoth: I samme slengen kan du skru av APG side-band adressing også. Dersom AGP speed står på auto i BIOS, kan du sette den til 8x. Lenke til kommentar
fargoth Skrevet 27. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 27. desember 2004 (endret) hvor fikk du tak i det kortet? og hvor mye ga du for det ? Var ukens tilbud hos netshop for en stund tilbake, kostet 3650,- Edit: foresten folkens, kortet funker utmerket i spill, det er bare når jeg tar printscreen at bildet får den "stretch-effekten" på de nederste pikslene. Endret 27. desember 2004 av fargoth Lenke til kommentar
fargoth Skrevet 27. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 27. desember 2004 Unnskyld "Fargoth", jeg mente at du skulle prøve å sku av "FastWrite" Fargoth: I samme slengen kan du skru av APG side-band adressing også. Dersom AGP speed står på auto i BIOS, kan du sette den til 8x. Men hvorfor i alle dager skulle dette plutselig bli et problem, da det har fungert plekkfritt i en god stund nå? Jeg vet ikke hvor mye jeg orker å gjøre for å få dette til å virke, men jeg er heller nyskerrig på å finne ut årsaken. Jeg skal i løpet av uken (har ikke tid i dag/morgen) prøve å bytte ut ram/gpu for å lokalisere hvor feilen sitter. Lenke til kommentar
fargoth Skrevet 31. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 31. desember 2004 (endret) Jeg har en gledelig nyhet folkens! Jeg prøvde i dag med ny ram som Rune_F foreslo. Det hadde imidlertid ingen effekt, og samme problem oppsto i bildene jeg tok ingame i spill. Jeg prøvde så med et annet skjermkort, og da forsvant problemet. Jeg prøvde så å sette opp agp fastwrite til 256 for å se om dette muligens hadde noe for seg, men det samme problemet oppsto. Det viste seg at problemet så i at jeg alltid har hatt aa og af på max, og når jeg satt dette ned i 6800gt meyen i egenskaper for skjerm funket alt utmerket. Eneste problemet er jo at bildene blir "stygge" uten aa på.. Uansett, takk for inspill folkens, og ha en ellers strålende dag. Edit: leif Endret 31. desember 2004 av fargoth Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå