Gå til innhold

Maks klokking av amd xp 2500 med luftkjøling

Tweaky

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg kjører min XP2500+ @ 2,3 GHz (altså 0,1GHz mer enn 3200+) med luftkjøling. Dette er jo langt ifra noe ekstremt, men det er ganske brukbart. Mist Frostbite med en vifte på 2600rpm. Kjører den på 1300rpm når den idler og når jeg surfer, og kjører den på maks når jeg spiller o.l.

Idle: 35 grader

Surf: 45 grader

Maks load over lengre tid: 56 grader

God klokke-prosessor. Er du ikke redd for støy så kan du komme meget langt! Thermalright har mye bra.

Lenke til kommentar

Kjører 12x195 = 2340, 1,8V kjernespenning

Idle/Load = 36/42, Vannkjøling

Kunne tenkt meg å kjøre med litt høyere FSB, men minnet vil ikke noe særlig over 200 med den spenningen som jeg har mulighet for å gi, Twinmos 3200. Chip'en på hk er stabil opp på 211 med 1,8V (1,6 standard). Heller ikke denne er stabil på 200 med standard spenning. HK kan heller ikke gi mere en 1,85V til prosessoren :thumbdown: . Har du mulighet for å stille MP kan du nok komme et godt stykke, Tror ikke de blir ustabile før du er godt over 60C!

Har bootet på litt over 2500mhz, men det var langt fra stabilt!

Edit: Tenkte ikke på at dette skulle være luftkjøling, er treg noen ganger :roll:

Kan tilføye dette; kjørte 2316mhz@1,775V med en SLK900. ca. 50 på load. Vil si at denne kjøleribben er noe av det beste du får til socket A!

Endret av ManagHead
Lenke til kommentar

Okey, må vel kanskje vurdere å sette i litt bedre ram...

Men den SLK900 hørtes bra ut :)

Kan du gi meg en link til et sted som selger den? Finner den ikke i prisguiden til hw

Men jeg har faktisk klokket over 200 FSB stabilt med det minnet jeg har nå..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...