Gå til innhold

Project "Gigi's Sonata" Update 05.01.05

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

UPDATE

Ja det begynner vel å bli en stund siden sist... Feiring osv tar sitt, men jeg har da kommet ett steg nærmere det ferdige produktet!

Jeg satt å tenkte på hva som ville være det enkleste å begynne med, så da valgte jeg å starte med å mekke viftestyringa for kassa. Dette skulle være en helt hjemmelagd en, og den skulle lages i et deksel for en 5 1/4 brønn, slik at det klassiske lian-li preget fortsatt ville være inntakt (sunbeam gå å sug! :innocent: )

Så da var det bare fram med markeringsteipen og blyanten, måle opp og tegne markeringer for hvor hull skulle borres:

markering.jpg

Ved siden av ligger et deksel som senere vil bli offer for det "onde stealthing-uhyret" ;)

Så da satte jeg igang med borringa, å vise bilde av et deksel med høl i er mindre spennende skulle en tru, så jeg slenger da heller opp et bilde av selve "enheten" min, magien bak viftestyringa:

enhet.jpg

Som dere ser så er det da en to-farga led, rød/grønn. På hvert bein er det en resistor, og på det røde beinet er en ekstra resistor for å oppnå den berømte 7V effekten :p Til slutt er det en diode på hvert bein, som sørger for at strømmen går kun en vei, dvs til led'en, og ikkeno fra den :thumbup:

Jeg bestemte meg for å bruke et par rheostater som kom med viftene jeg kjøpte (MIST vifter på microplex) så det ble bare 3 brytere og 3 rheostater tilsammen på kontrollern, og sånn her ser det da ut nå:

helegreia.jpg

Da var det ikke så mye annet å gjøre enn å slenge den inn i kassa, og som dere kan se så glir den ganske fint inn i resten av kabinettet :D

ferdig.jpg

Legg merke til de andre to optiske enhetene, cd-brenner og dvd-brenner. I neste update skal disse stealthes, for makan til farger har ikke engang Nils sett (og Nils har sett mye!)

Så takk for meg for denne gang, kos dere med bildene :p og gi meg tilbakemelding :thumbup:

Edit: Jeg glemte å nevne at jeg plasserte rheostatene såpass lavt nede, fordi jeg planlegger å slenge noen led's på dem kanskje, som fader når du vrir på dem, må bare finne ut hvordan :yes:

(Dere trodde da ikke at dem sto så langt nede bare for å være stygge? :p)

Endret av tuXP-G
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Jobber med lignende ide ang viftestyringen selv, bare jeg at jeg tar utgangspunkt i en eksisterende viftekontroller. De tre rheobus-bryterne var bare sexxxy.

Det er mulig jeg trenger briller og blingser her, men har du vært uheldig med plasseringen av leds/brytere på venstresiden? :hmm: Virker liksom som om den ene er lenger fra hverandre enn den andre... (Jaja, det er vel noe av sjarmen, nå som det er hjemmelaget og alt ting...) :p

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...