moestue Skrevet 26. desember 2004 Del Skrevet 26. desember 2004 Fikk Creative Zen Micro til jul og har fått med meg at man kan lagre 1250 sanger i mp3 format, og 2500 i wma 64/kbs. Hva er forskjellen mellom disse formatene kvalitetsmessig? Vil jeg kunne høre forskjell på de 2? Er også noe som heter WMA Lossless....har noen erfaringer med dette formatet?? takker for svar... Lenke til kommentar
Tbau5 Skrevet 26. desember 2004 Del Skrevet 26. desember 2004 Du bør ha mp3 med minimum 128kb/s. Du hører veldig forskjell på det og WMA 64kb/s. Selv bruker jeg bare mp3 192kb/s, har faktisk gått over til 224kb/s nå. Lenke til kommentar
moestue Skrevet 26. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 26. desember 2004 Jeg hører nemlig ikke at WMA 64/kbs er dårlig kvalitet. Microsoft sier selv at det er cd kvalitet. Er det mulig å konvertere fra 64/kbs til 128 eller 192 kbs?? eller bare omvendt? Lenke til kommentar
Jaffe Skrevet 26. desember 2004 Del Skrevet 26. desember 2004 Her har headset utrolig mye å si. Med små øretelefoner, merker du nok mindre av kvalitetstapet, men med et skikkelig headset vil du nok måtte ha høyere bitrate! Du hører garantert forskjell med et "skikkelig" headset! Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 26. desember 2004 Del Skrevet 26. desember 2004 Personlig syns jeg lyden på WMA suger. Får liksom ikke med toppene, verken på de lave eller høye lydene. Er ganske kresen på dette med MP3-kvalitet, og ripper nesten bare på 256kbps @ VBR. Lenke til kommentar
nr.4 Skrevet 26. desember 2004 Del Skrevet 26. desember 2004 Er det mulig å konvertere fra 64/kbs til 128 eller 192 kbs?? eller bare omvendt? Bare omvendt. Bitraten på en fil kan aldri bli bedre enn det den er. Når man komprimerer mister man jo informasjon, og den informasjonen får du ikke tilbake. Det jeg anbefaler at du gjør, er at du ripper til mp3 i 192 kbps. Minimum (hvis du ikke er så nøye på det trenger du ikke mer egentlig...). Det er sinnsykt kjipt å etter hvert merke stor forskjell på god og dårlig bitrate når du har rippet alle dine cd-er til dårlig kvalitet... Microsoft sier selv at det er cd kvalitet.Det er jo totalt fullstendig på trynet. Bruk noe annet enn windows media player til å rippe. Lenke til kommentar
Demogorgon Skrevet 29. desember 2004 Del Skrevet 29. desember 2004 wma er faktisk det værste media formatet som er! det holder ikke mål lydkvalitetsmessig, og det FORANDRER LYDEN FRA CD'NE DINE!! windows mediaplayer legger til en slags ekstra bass dritt i lyden for å dekke over jalla lydkvalitet. resultatet blir en feit pløsete bass-suppe som ikke ligner grisen. det beste formatet tilgjengelig for tiden er OGG (vorbis?), men 224kbps mp3 koda med et godt kodec er helt greit og. Lenke til kommentar
ChristR Skrevet 29. desember 2004 Del Skrevet 29. desember 2004 Jepp.. Jeg liker ikke wma.. Hører mye på rap selv og de få sangene jeg har i wma 8lastet ned av en feil) er diskanten høy og bassen dårlig.. Så jeg ville ha tatt mp3 uansett.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå