Arve28 Skrevet 26. desember 2004 Del Skrevet 26. desember 2004 Har tatt bildet og film av et kart. Ønsker å få en rød strek som bebeger seg å viser hvor man kjørte. Er dette mulig i premiere pro 1,5? Eller kan jeg gjøre det i After Effects 6,5? Men After Effects er jeg ganske fersk i. Noen som kan forklare eller som har en side til en bra tutorial om dette (helst video forklaring) Lenke til kommentar
froggyler Skrevet 26. desember 2004 Del Skrevet 26. desember 2004 Se på denne linken: http://www.martyhedler.com/homepage/Vegas_...itor=1076201790 Kan helt sikkert bruke samme teknikk i dine redigeringsprogram. Lenke til kommentar
ragnic Skrevet 27. desember 2004 Del Skrevet 27. desember 2004 jeg gjorde dette på følgende måte: tok bilde av kartet og en monopolbil, tok deretter dette inn i photoshop. der lagde jeg masse jpg bilder hvor jeg for hvert bilde flyttet bilen og streken litt. Brukte layers for å få bil, kart og strek på hvert sitt lag, noe som gjorde arbeidet lettere. tok deretter jpg bildene inn i et program som heter jpgvideo, og gjorde dem om til en AVI fil, kjørte deretter filen gjennom Motion perfect fra Dynapel for å glatte ut bevegelsene litt. Jeg lagde ca. 130 bilder, som ble til ca. 30 sek. film med rimelig grei flyt. Lenke til kommentar
Dykkern Skrevet 27. desember 2004 Del Skrevet 27. desember 2004 After Effects er konge til å gjøre dette, men jeg har dessverre ikke tid til å skrive de detaljerte anvisningene. Jeg bruker After Effects til all "beveglig grafikk"/animasjon. Hittil er det mine kunstneriske og tekniske evner som har begrenset resultatet - aldri AE. Prøv evt å google på "After Effect Tutorial" Lenke til kommentar
Velmont Skrevet 27. desember 2004 Del Skrevet 27. desember 2004 Bruk noe á la Flash då. Enkelt og greit. Finst fleire gratis program som gjer slikt. Lenke til kommentar
W Skrevet 27. desember 2004 Del Skrevet 27. desember 2004 Velmont skrev: Bruk noe á la Flash då. Enkelt og greit. Finst fleire gratis program som gjer slikt. Har du noen linker til der man kan laste ned de programmene? Lenke til kommentar
Rocambole2 Skrevet 27. desember 2004 Del Skrevet 27. desember 2004 Redigeringsprogrammet Pure Motion EditStudio 4 har en slik kartfunksjon. Kan brukes gratis i 30 dager, og det holder vel til kartet ditt? Lenke til kommentar
Arve28 Skrevet 27. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 27. desember 2004 Pure Motion EditStudio 4 er dette et vanskelig program å sette seg inn i. Bør kanskje prøve meg på After Effects. Er litt hardt å komme i gang med. Men er litt likere Photoshop med lag. Føler jeg mestrer Premiere greit etter 2-3 år med dette. Photoshop kjøpte jeg for 1 år siden. Men After Effects er et nivå over. Fant en link om After Effects her. Men det ser litt vrient ut. http://www.adobe.com/special/aftereffects/...moving_map.html Lenke til kommentar
arielfaaland Skrevet 27. desember 2004 Del Skrevet 27. desember 2004 Du kan vel ta og ha et stort kart (med stor oppløsning) og ta å "zome" inn på det å sånt... husker ikke hva det heter, men du kan igjalfall gjøre det i premiere Lenke til kommentar
Arve28 Skrevet 27. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 27. desember 2004 Kunne tenke meg en strek, men å bruke motion i premiere å zoome inn langs den røde streken var en god idee. Lenke til kommentar
Tdale Skrevet 27. desember 2004 Del Skrevet 27. desember 2004 http://www.wrigleyvideo.com/videotutorial/...handwriting.htm Her kan du laste ned en tutorial som viser det du vil gjøre. Tommy Lenke til kommentar
Arve28 Skrevet 28. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2004 Pure Motion EditStudio 4 virket ganske kjapt og greit. Det var artig å prøve dette. http://www.puremotion.com Er noen bra tutorials på siden så man finner fort ut hvordan dette skal gjøres. Med mye jobb blir det nok bedre i After Effects. Lenke til kommentar
Rocambole2 Skrevet 28. desember 2004 Del Skrevet 28. desember 2004 Arve28 skrev: Pure Motion EditStudio 4 virket ganske kjapt og greit. Det var artig å prøve dette. (...) Med mye jobb blir det nok bedre i After Effects. Skulle bare mangle når billigste versjon av After Effects koster ca. 8000 kr, mens EditStudio 4 kan kjøpes for noen få hundrelapper... Jeg vil påstå at EditStudio 4 er noe av det beste man kan få til videoredigering til den prisen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå