Tha_Zaynt Skrevet 2. januar 2005 Del Skrevet 2. januar 2005 ok,skjønner. Takker for hjelpen! Men hvorfor går det ikke an å skrive uten skråstrek på slutten? Går det ikke an å gjøre det slik at både www.mitt.domene.com/hovedsiden og www.mitt.domene.com/hovedsiden/ fungerer? Lenke til kommentar
Lokaltog Skrevet 2. januar 2005 Del Skrevet 2. januar 2005 (endret) En annen ting som er litt merkelig er at jeg ikke kan se .htaccess-filen med ftp-klienten min (bruker WS_FTP Pro) selv om jeg er _helt_ sikker på at den ble lastet opp.. stw har tydeligvis skrudd av visningen av skjulte filer, filer med . foran blir ofte gjort usynlige på linux, derfor ser du den ikke. Feil. STW kan ikke slå av visningen av skjulte filer, det er noe FTP-klienten eventuelt gjør. Det finnes egne innstillinger for dette i de aller fleste FTP-klienter, og om det ikke gjør det så kan du kjøre råkommandoen "LIST -al" for å vise alle filer, inkludert filer som automatisk blir skjult (slik som .htaccess). Tha_Zaynt: Anbefaler at du bruker denne enkle rewrite-regelen. Den tillater ikke . og / i rewritebanene (det er lurt å ha det slik, hvis du ikke ønsker det, erstatt [^./] med .): RewriteRule ^([^./]+)/?$ index.php?page=$1 Loomy: Får du 500 Internal Server Error eller en 404 Not Found når du prøver å gå inn på noen sider? Jeg ville gjort om scriptet til dette (jeg vet ikke om dette fungerer hos deg though): RewriteEngine on Options +FollowSymlinks RewriteRule ^main/?$ index.php?page=main [NC] RewriteRule ^tutorials/?([^./]*)?/?$ index.php?page=tutorials&view=$1 [NC] RewriteRule ^php/?([^./]*)?/?$ index.php?page=php&script=$1 [NC] RewriteRule ^htmlcss/?([^./]*)?/?$ index.php?page=htmlcss&article=$1 [NC] <Files ~ "\.htaccess$"> Order allow,deny Deny from all Satisfy all </Files> Slang dette sammen fort og gæli, skal sjekke om det fungerer øyeblikkelig. Endret 2. januar 2005 av Lokaltog Lenke til kommentar
Loomy Skrevet 2. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2005 Det er 404 jeg får, men når jeg bruker eksempelet du postet nå får jeg 500 overalt Lenke til kommentar
Lokaltog Skrevet 2. januar 2005 Del Skrevet 2. januar 2005 (endret) Debugget og finpusset koden over, nå fungerer den veldig bra hos meg. Ingen 404-feil og ingen 500-feil så sant du har en index.php-fil i samme mappe som .htaccess-fila. Funker det? Edit: ny edit over. Endret 2. januar 2005 av Lokaltog Lenke til kommentar
Loomy Skrevet 2. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2005 (endret) 500 all the way her Har noe annet vissvass i filen (som var der fra før av), men det skal ikke ha noe å si for mod_rewrite ,tror jeg. EDIT: Der ja!! Det funker ^_^ EDIT2: Oyes, dette var jo overlegent. Test selv om du vil (via den noe deformerte test-menyen ). Takker! Endret 2. januar 2005 av Loomy Lenke til kommentar
LoS Skrevet 2. januar 2005 Del Skrevet 2. januar 2005 (endret) stw har tydeligvis skrudd av visningen av skjulte filer, filer med . foran blir ofte gjort usynlige på linux, derfor ser du den ikke. Feil. STW kan ikke slå av visningen av skjulte filer, det er noe FTP-klienten eventuelt gjør. Det finnes egne innstillinger for dette i de aller fleste FTP-klienter, og om det ikke gjør det så kan du kjøre råkommandoen "LIST -al" for å vise alle filer, inkludert filer som automatisk blir skjult (slik som .htaccess). Kan hende du er inne på noe der, mener ftp-klienten min viser forskjellig på forskjellige servere. Mulig du har rett, tenkte kanskje litt fort akkurat nå som jeg har byttet fra flashfxp 2 til flashfxp 3. Endret 2. januar 2005 av LoS Lenke til kommentar
Lokaltog Skrevet 2. januar 2005 Del Skrevet 2. januar 2005 (endret) Oyes, dette var jo overlegent. Test selv om du vil (via den noe deformerte test-menyen ). Takker! Bare hyggelig. Lurer på én ting til.. Har du prøvd å gå rett inn på epleweb.com ennå? Jeg havner i en uendelig request-loop, ser ut som om noe er feil i et av scriptene dine. Edit: Sant å si så fungerer ingenting der. Endret 2. januar 2005 av Lokaltog Lenke til kommentar
Loomy Skrevet 2. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2005 Uff, hotlink-sperren hadde visst gått litt bananas :\ Slår det av inntil videre.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå