Gå til innhold

Ris og Ros..

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kan ikke si jeg fant noe jeg likte på sida di. Alt for mange streker og fortyrrende elementer spredd ut over det hele. OG hva er det som feiler menyen din? Regner med det skal være sånn, i så fall, fjern det! Sida di og headeren er for stor, og dominerende. Fargene krasja litt her og der (ser man bort i fra at jeg ikke likte fargene i det hele tatt).

NB! beste oppløsning er 1152*864..

Sånt er bare tull, lag sida di for alle brukere.

Fått deg pen og skrivebrett til pc'en? :p (ikke pent) ..

Lenke til kommentar

Hehe, ikke alt var like vakkert nei. Trodde sida tilhørte ei jente først. Virker som innholdet er skrevet av og for 14 åringer. Jeg orket ikke være mye inne på denne sida hvertfall.

Men alt i alt, en veldig personlig side. Jeg hadde nok prøvd å fått siden litt penere. Hvitt og rosa slo lixom ikke helt ann.

Lenke til kommentar

- Banneret kunne vært litt mindre, kutt av det hvite på toppen av den. Man må anstrenge seg for å lese teksten

-Man ser så vidt at det er linker på menyen, kanskje du bør forandre tekstfarge med hoveren?

- Helt rotete kode, fjern tabellene og erstatt med CSS

- Menytoppene er kjedelige og passer ikke helt inn.

- Hvit bakgrunnsfarge er ikke så pent når den andre fargen er sjokk-rosa

Lenke til kommentar

Fjern det bildet før du kommer inn på siden og gjør den mer lesbar...

De som har lyse skjermer kan se langt etter skriften på den siden, jeg har det selv veldig mørkt _nå_, men var alt for lite kontrast mellom skrift og bakgrunn.

edit: scrollbar farger er fy...

edit2:

.Style1
.style2
.style3
.style4
....
.style44
.style45

Hvorfor ikke legge alt sammen inn i et eget stylesheet? og hvorfor så ulogiske navn og rotete?

du har "scrollbar-stiler" både i HTML filen og css.

Samme med body{ bgcolor:pink;} :no:

Jeg vet min blogg ikke er noe bedre, men din er ikke god å se på :no:

Endret av Dasse
Lenke til kommentar

• - Kjip typografi. Stress for øynene med tilsynelatende 300 forskjellige skrifttyper.
  • - Stressende farger. Rosa-hvit-full-kontrast-gradient funker like bra som pistasj-is med reker.
  • - || UNØDVENDIG || Taler for seg selv?
  • - Presiserer pink vs white-punktet. Det funker _ikke_. :/
  • - Statistikker ol. er uinteressant.
  • - For mye luft mellom alt.
  • - 64 MB minne på skjermkortet var ikke tilstrekkelig for visning av kildekode.
  • - Input-stil trenger en bakgrunnsfarge.
  • + Mye arbeid bak siden. Dette blir bra når du blir eldre. :thumbup:
  • + Bra meninger. :thumbup:

Lenke til kommentar

Som du så fint formulerer det: «Bare si fult navn vis du skal gi krittik..»

Mitt navn er Hanne Granli. Hva du skal med det aner jeg ikke, jeg synes uansett det er ganske tåpelig å uttale noe slikt på hjemmesiden sin.

Her kommer uansett kritikken min:

- Forferdelig rotete.

- Alt for stor og rotete header.

- Teksten blir for lys og utydelig.

- For glorete farger. Sjokkrosa har aldri, og vil aldri egne seg for bruk som primærfarge i webdesign.

- Få en venn til å lese korrektur, overveldende mengder grammatiske feil trekker inntrykket ganske bra ned.

- Ikke plukk Flash-filmer fra andre sider på den måten du har gjort her. Flash-filmene passer ikke inn i designet, og med mindre du skriver at du har fått filmene fra mPetre så blir du oppfattet som en fjortis som tar andres ting uten tillatelse.

- Menyen var kort og enkelt grusom. Rotete og lite estetisk attraktiv.

- «beste oppløsning er 1152*864..» - En god webside passer i alle oppløsninger.

- Et grusomt tabellhelvete i koden din. Dette gjør siden din tung og lite kompatibel. Les mer om hvorfor her.

- Ikke bruk Dreamweavers auto-style-funksjoner. Lager unødvendig klønete stilark.

Det er ikke mange sider jeg mener egner seg til fullstendig remake, men denne må jeg si gjør det. Jeg finner ikke én vakker detalj i designet ditt. Ikke ta det ille opp, ta det heller som motivasjon til å gjøre det bedre neste gang. ;)

Lenke til kommentar
Som du så fint formulerer det: «Bare si fult navn vis du skal gi krittik..»

En grunn te dette er at folk spamma gjesteboka mi og forumet med meldinger jeg mente de burde klare å stå for.. spesielt når krittikken går utover forholdet mitt til dama.. Dermed mener jeg de bør klare å si fult navn etter at de kritiserer min måte å være på..

Det er ikke mange sider jeg mener egner seg til fullstendig remake, men denne må jeg si gjør det. Jeg finner ikke én vakker detalj i designet ditt. Ikke ta det ille opp, ta det heller som motivasjon til å gjøre det bedre neste gang.

Får vell begynne å tenke på ett nytt ett ja.. :p

Endret av HoaXed
Lenke til kommentar

Jeg må bare legge til noe...

selv om Scelus mener du ikke kan bruke rosafargen så synes jeg personelig den kan passe inn. Skal du lage et nytt design - foreslår jeg at du bruker photoshop og begynner fra grunnen der. Tanken bak designet på denne siden fungerer - og ettersom det er "deg" - foreslår jeg at du beholder ditt personlige trekk på siden. Ikke bytt ut roasafargen med grønn bare fordi en eller annen person ikke likte den! Litt mer kontrast på teksten hadde dog gjort seg.

Andreas.

Litt rotete innlegg. sorry ass... *Tenke på masse tull samtidig*

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...