Nicklas Skrevet 26. desember 2004 Del Skrevet 26. desember 2004 Heisann! Har sittet og fiklet litt med tutorials osv i Photoshop nå og har lagd til denne. Så har dere noen kritikk til hva som kan gjøres bedre osv? Et annet spørsmål; Hvordan skal man slice opp den menyen der? Lenke til kommentar
ikkeno Skrevet 26. desember 2004 Del Skrevet 26. desember 2004 Slice and code tutorial Lenke til kommentar
Nicklas Skrevet 26. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 26. desember 2004 Slice and code tutorial Heh, takk Jeg vet ossen man slicer, men hvis jeg bare tar rundt de knappene der så blir det vel litt vanskelig å plassere de riktig med kode? Lenke til kommentar
halvardm Skrevet 26. desember 2004 Del Skrevet 26. desember 2004 Hmm, jeg kritiserer litt jeg da så får noen andre hjelpe deg med klippinga. Siden såg pen ut, men litt kjedelig. Men det kan enkelt gjørest noe med. Du kan enten friske opp litt grønnfargen så det blir litt mer ja, friskt ? Eller så kan du legge til en farge til i designet ditt. Aller helst beggedeler. Lenke til kommentar
Andreaz_ Skrevet 26. desember 2004 Del Skrevet 26. desember 2004 Så bra ut det der, men etter min mening var det litt lite sjel i designet. Ble liksom - upersonelig. Noen farger hadde gjort seg Lenke til kommentar
potetskrell Skrevet 26. desember 2004 Del Skrevet 26. desember 2004 Slice and code tutorial Ut i fra den toturialen blir alle bildene klemt inn i tabeller, noe som ikke er veldig bra. Ellers så så jo sida di veldig pen og enkel (ikke misforstå enkel) ut. HVis du skal skrive litt om deg selv der, så trenger du strengt tatt ikke mer "design". Lenke til kommentar
Nicklas Skrevet 26. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 26. desember 2004 Takk for kritikk! Men se her: LINK Nå har jeg prøvd å sette siden sammen, men det gikk ikke så greit Hva skal jeg gjøre? Lenke til kommentar
Nicklas Skrevet 26. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 26. desember 2004 (endret) Trenger veldig hjelp med dette altså EDIT: Ehe... bare en liten glipp av meg Nå er den fin i Opera iallfall Endret 26. desember 2004 av Nicklas Lenke til kommentar
Vibeke S Skrevet 26. desember 2004 Del Skrevet 26. desember 2004 I menyen holder det vel å skrive <a id="home" href="index.html"></a> ? Siden validerer ikke siden du har satt inn en <div> i <a>. Ellers syns jeg siden er fin og enkel. Fine grønnfarger som passer bra sammen med bildet. En annen ting er at bakgrunnsbildet, hovedres.gif, ikke trenger å være så stort. Les denne artikkelen om faux columns, der står det forklart bra. Lenke til kommentar
Nicklas Skrevet 26. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 26. desember 2004 I menyen holder det vel å skrive <a id="home" href="index.html"></a> ? Siden validerer ikke siden du har satt inn en <div> i <a>. Ellers syns jeg siden er fin og enkel. Fine grønnfarger som passer bra sammen med bildet. En annen ting er at bakgrunnsbildet, hovedres.gif, ikke trenger å være så stort. Les denne artikkelen om faux columns, der står det forklart bra. Oki Hvordan skal man få en bildelink ved hjelp av CSS da? Lenke til kommentar
Vibeke S Skrevet 26. desember 2004 Del Skrevet 26. desember 2004 Det blir vel bildelink nå? Du har jo angitt hvilken id linken har. Uansett er det greit å lage menyen som en liste (<ul>), siden en meny er en liste. Det går an å lage menyen sånn: CSS: ul#menyen { list-style: none; margin: 0; padding: 0; } ul#menyen li a { display: block; } ul#menyen li a i { display: none; /*Gjør at teksten du skriver ikke vises.*/ } ul#menyen li#home a { background: url("home.gif") width: 203px; height: 33px; } HTML: <ul id="menyen"> <li id="home"><a href="index.html" title="Home"><i>Home</i></a></li> </ul> Så gjør du det samme for de to andre knappene. Lenke til kommentar
Nicklas Skrevet 26. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 26. desember 2004 (endret) Oki tusen takk! EDIT: Men herre!! Se ossen siden ser ut u firefox!! Hvorfor er det ALLTID sånn? Den er perfekt i både Opera og I.E men i Firefox så ser den jo helt forferdelig ut! Endret 26. desember 2004 av Nicklas Lenke til kommentar
Dunestar Skrevet 27. desember 2004 Del Skrevet 27. desember 2004 EDIT: Men herre!! Se ossen siden ser ut u firefox!! Hvorfor er det ALLTID sånn? Den er perfekt i både Opera og I.E men i Firefox så ser den jo helt forferdelig ut! Fordi du har koda feil? Lenke til kommentar
Nicklas Skrevet 27. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 27. desember 2004 EDIT: Men herre!! Se ossen siden ser ut u firefox!! Hvorfor er det ALLTID sånn? Den er perfekt i både Opera og I.E men i Firefox så ser den jo helt forferdelig ut! Fordi du har koda feil? Ingen ting er feil. Men problemet er vel at alle browserene leser forskjellig eller? Hva skal jeg gjøre? Lenke til kommentar
potetskrell Skrevet 27. desember 2004 Del Skrevet 27. desember 2004 EDIT: Men herre!! Se ossen siden ser ut u firefox!! Hvorfor er det ALLTID sånn? Den er perfekt i både Opera og I.E men i Firefox så ser den jo helt forferdelig ut! Fordi du har koda feil? Ingen ting er feil. Men problemet er vel at alle browserene leser forskjellig eller? Hva skal jeg gjøre? Nei, det finnes bare en måte å lese html; på den korrekte måten! Har sett litt på sida di, er så trøtt at jeg fant ikke feilen Men footer ordnes slik: http://www.purloin.net/ingard/TMPs4dde7rkay.htm Alt anna ble helt fucka, også i ie har bare prøvd på masse tull, vet ikke hvor jeg egentlig er i feilsøkinga da, menmen.. Lenke til kommentar
Nicklas Skrevet 27. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 27. desember 2004 Oki, men.. hmm Når jeg satt opp menyen slik som Nytrøa sa, så da ble siden akkuratt slik som den var i Firefox i Opera og I.E Men den var fortsatt helt rar i Firefox (den endra seg litt da). Så kanskje det er noe feil der? Lenke til kommentar
Vibeke S Skrevet 28. desember 2004 Del Skrevet 28. desember 2004 Jeg tok meg den frihet å sette sammen siden din jeg. Kutta endel av bildene, siden de var mye større enn nødvendig. Og nå vises siden likt i både FF og IE. Løsningen var å putte både vside og menyen i menywrapen. Og sette hvordan de skulle flyte i forhold til hverandre. Link til sida Lenke til kommentar
Nicklas Skrevet 28. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2004 (endret) Jeg tok meg den frihet å sette sammen siden din jeg. Kutta endel av bildene, siden de var mye større enn nødvendig. Og nå vises siden likt i både FF og IE. Løsningen var å putte både vside og menyen i menywrapen. Og sette hvordan de skulle flyte i forhold til hverandre. Link til sida Oki, tusen veldig takk!! EDIT: Hvordan ordnet du padding i FF? Endret 28. desember 2004 av Nicklas Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå