Gå til innhold

For dårlig psu? Nvidia Ge force fx 5600 "løst"

BurningAcid

Anbefalte innlegg

Jeg har problemer med at det kommer en fril melding om at skjermkortet mitt ikke får nok strøm, noe jeg synes virker litt rart, har 2 cdrom 1 harddisk 3 80 mm papst pingle vifter og en driger 120mm, har også Crative audigy 2 hvis det har noe å si....

Her er en link med specsa til PSUen:

http://www.skriveleif.net/arch/bilder/CIMG1011.JPG

Og her er en link med et bilde av tilkoblingen : jeg kan ikke skjønne at noe er feil der (parantes dårlig bilde): http://www.skriveleif.net/arch/bilder/CIMG1013.JPG

Det jeg lurer på er hva dere tror om PSUen er feilen , vil helst være sikker på at den er feilen før jeg bestiller ny , hvis du tror den er feilen kom gjerne med forslag til en ny fra komplett.no (pris max. rund 1000 lappen).

Endret av BurningAcid
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+9018234

Har hatt samme problem. Da var problemet at jeg hadde for mange enheter tilkoblet psu'en. (utallige vifter..7 for å være eksakt, tonnevis med harddisker o.l. Hadde en psu fra chieftec på 360W.) Syntes det var rart, men etter å koble vekk 4-5 vifter opplevde jeg aldri det problemet igjen.

Lenke til kommentar

Koble fra litt og litt, begynn f.eks med 1 cd-rom så hvis problemet fortsetter så tar du 1 til osv...

Hvis problembet fortsetter ville jeg tatt en PSU fra en annen maskin eventuelt lånt av en venn.., (Helst kraftigere) for hvis problemet ligger i noe annet en PSU'en vil probleme fortsette, og hvis probleme ligger i PSU'en vil det da være borte, jeg ville prøvd meg litt fram før jeg bestilte for det kjipeste er jo å bruke 1000 kr på "ingenting"!

Lykke til med feilsøkingen!

-MortenGj

Lenke til kommentar

Vel skal begynne med feil søk nå, så nå kobler jeg alle unødige vifter og alle cdromer + floppy ut, trekker audygy merkverdig med strøm , såjeg burde ta ut pci kort? Har desverre ikke noen kompiser som har slengende med data deler, er jeg som har litt peil i gjengen :ermm: MEn men trekker ut det som jeg kan , så må jeg spille CS source en stund å se om feilen komme roppigjenn.

Lenke til kommentar

Nå har jeg testa å bare kjøre med 1 cdrom , og den digrevifta ( er til cpu og trekker fra hoved kort) , men det hjelp ikke , siden jeg ikke kjenner noen med en psu å låne bort vet jeg ikke hva mer jeg kann gjøre? Er det trygt å satse på at PSUen er feilen?? eller kan det være andre ting?

Lenke til kommentar

Heisann, har samme skjermkort. Har du koblet til en ekstra strømkontakt fra psu til kortet? Hvis du ikke har gjort det får du en sånn melding. Eller kanskje spenningen er feil? Den skal være på 1,5 volt, men du kan også evt kjøre 1,6 volt. :)

Lenke til kommentar
Nå har jeg testa å bare kjøre med 1 cdrom , og den digrevifta ( er til cpu og trekker fra hoved kort) , men det hjelp ikke , siden jeg ikke kjenner noen med en psu å låne bort vet jeg ikke hva mer jeg kann gjøre? Er det trygt å satse på at PSUen er feilen?? eller kan det være andre ting?

såvidt jeg vet så trekker vel vifter og sånn mer strøm om de er koblet til hovedkortet og ikke rett til psu? :hmm:

Lenke til kommentar

Når drev å herja inne i pcen så jeg på vifta og fant en god del støv , så jeg fant frem støv sugern og tok å renka litt... Etter dette har jeg ikke merket noe mer til problemet , Men det kan være andre faktorer enn støvet som spillte inn , for jeg koblet om en del..

Men jeg har en teori om at nvidiaen måler rpm på vifta og at støvet gjorde at den falt drastisk , og kortet dermed antok at den ikke fikk nok strøm! Hva tror dere om teorien?

Ps: Oppdaterer hvis feilen skal vise seg å ikke være løst.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...