Gå til innhold

Nytt grafikkort til rundt 2000

Goliath

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Joa, vel spørsmålet er kjapt besvart uansett. I prisklassen 2000,- er det vel generell konsensus her på boardet om at hvis du kan/vil softmodde bør du muligens gå for et 6800LE da veldig mange (alle? Forsiktig med slike utsagn...) slike kort kan unlocke ekstra pipelines og gjøre kortet kjappere.

Hvis du ikke vil softmodde, går du for et Geforce 6600GT da dette (ifølge stickyen) er 25% kjappere enn radeon9800 kortene til samme pris.

Lenke til kommentar

"Rundt 2000 kr" heh det blir litt vagt. Mye spennende i den prisklassen der.

Siden jeg ikke hva egentlig hvor mye penger du har til rådighet vil jeg bare nøye meg med å si at du ihvertfall ikke bør kjøpe 9800 pro.

Ser du helst at du havner under 2000 er jo feks et XFX 6600 GT til 1750 et knall valg.

Kan du gå litt over er det jo klart at et softmoddet 6800 LE er enda bedre.

Så det koker vel ned til at du ikke skal ha 9800pro og at du må finne ut eksakt hvor mye "rundt 2000 kr" er :thumbup:

Lenke til kommentar
men 6600 er jo et PCI kort da, kansje en vesentlig del å ta med?

(greit så ikke at han ikke spesifiserte dette, sorry, bukker i støvet :blush: )

PCI kort? - tror ikke du får 6600 som PCI kort? - Finnes bare i AGP og PCI-express så vidt jeg vet ... :dontgetit:

Pass på å bestill riktig.- En kamerat av meg bestilte bare et 6600 GT kort, og det gikk ikke så bra når han hadde AGP (ikke alle som har hørt om PCI-e) :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...