vanilla ice Skrevet 21. mai 2005 Del Skrevet 21. mai 2005 (endret) Bestod 1MZ/Y såvidt. Lol. Kan jo skylde på læreren.. Men nei - jeg var bare jævlig sløv. Og har ikke anlegg for matte. Hata det rett og slett. Da er vi to om den Selv fikk jeg krangla meg til en 3'er etter endt 1MX. Valgte 2MZ til VK1, men etter bare to uker fant jeg ut at jeg ikke gadd å slite med matte enda et år, har ikke noe særlig anlegg for matte lenger. Så jeg bytta det ut med SK, og angrer ikke et sekund Endret 21. mai 2005 av Gnomenz Lenke til kommentar
Zlatzman Skrevet 21. mai 2005 Del Skrevet 21. mai 2005 Består 3MX nå til våren, og det er ikke et spesiellt vanskelig fag. Jeg har 5 alle år i matte, kunne kanskje fått 6 hvis jeg hadde gjort lekser, men det er for sent nå uansett. 3MX er veldig mye formler, og bruk av dem. Man behøver ikke så mye forståelse for det man driver på med for å klare det greit, men en evne til å holde orden på tall og bokstaver hjelper veldig. Lenke til kommentar
sexyme Skrevet 23. mai 2005 Del Skrevet 23. mai 2005 Snart ferdig med 3mx nå, mye bedre matte enn 1mx og 2mx... Lenke til kommentar
Josten Skrevet 24. mai 2005 Del Skrevet 24. mai 2005 Blir ferdig med 3mx nå til sommeren, og regner med å få 6. Hvis du har en god lærer burde det ikke være så vanskelig. Husk også å bruke formelheftet flittig. Det meste man trenger står der. Lenke til kommentar
Skurupu Skrevet 24. mai 2005 Del Skrevet 24. mai 2005 1MX: 4 2MX: 3 3MX: Karakter ikke satt enda, men jeg håper på 4. Lenke til kommentar
Serqevx Skrevet 31. mai 2005 Del Skrevet 31. mai 2005 Jeg får 2 eller 3 i matte 1 MX og skal defintivt ikke ha matte neste år. Skjønner ikke at dere orker? :S Lenke til kommentar
Feh Skrevet 31. mai 2005 Del Skrevet 31. mai 2005 Ungdomskolen: 5 1MX (første semester): 5 1 MX (andre semester): 2 2MX: 1 Eksamen: 3 Gadd ikke å tenke på å begynne på 3mx en gang. Men skal ta det opp til høsten når jeg begynner på ingeniørforberedende. Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 31. mai 2005 Del Skrevet 31. mai 2005 hatt en solid treer jeg. Nå var det faget jeg prioriterte minst også da. Motsetning så hadde jeg 5 og 4 i bedriftsøkonomi De praktiske delene (økonomiske) av matten gikk veldig fint Lenke til kommentar
djorgen Skrevet 3. juni 2005 Del Skrevet 3. juni 2005 (endret) Ser det er flere som tar forberedende til ingeniør. Har også en kamerat som skal ta dette. Har en kamerat som faktisk går på ingeniør fortsatt, 2 år etter han begynte. Hvorfor? Jo, han har kontroll på matta. Men han er skikkelig strukturert og jobber godt. Har også et par kamerater som ikke er like strukturerte.. Men kom seg gjennom 3MX på videregående. Disse hoppet av ingeniør før 1 år hadde gått. Så - om du skal klare ingeniør, så må du virkelig stå på og jobbe godt... Endret 3. juni 2005 av djorgen Lenke til kommentar
Breiker Skrevet 3. juni 2005 Del Skrevet 3. juni 2005 hehe.. er snart ferdig med 2. året ved HiO. Elektroing. Selv tok jeg 3. terminsordningen ( 2fy, 2mx og 3mx ). Har nå: 2MX: A 3MX: A MM1 ( matematiske metoder 1 ): B MM2 : C Skal ha matte3 til høsten.. Lenke til kommentar
HellKicker Skrevet 5. juni 2005 Del Skrevet 5. juni 2005 Matte Ungdomsskole: 6 1MX, GK: 6 2MX, VK1: 5 3MX, VK2: 6 Piece of cake Norsken, derimot.. Lenke til kommentar
Pug Skrevet 5. juni 2005 Del Skrevet 5. juni 2005 Jeg får 2 eller 3 i matte 1 MX og skal defintivt ikke ha matte neste år. Skjønner ikke at dere orker? :S Grunnen til at folk (inkl. meg) tar 2/3MX er for å komme inn på spesielle studier (som f.eks. siv. ing. ol.) Er ferdig med 2MX nå, får 4 tror jeg (kunne fått 5, men gikk helt skeis på sannsynlighetsprøven, fikk 3 ) Hadde også 2FY i år, men tviler på at jeg tar 3FY, fordi det er svært få studier som krever det (er det noen studier i det hele tatt som krever 3FY?) Lenke til kommentar
gaardern Skrevet 17. juni 2005 Del Skrevet 17. juni 2005 Får intrykk av at folk tror 3MX og 3FY er det siste man ser av matte og fysikk. Husk at på ingeniør-studier er det som oftest tre matte-kurs og ett fysikk-kurs, disse bygger på 3MX og 2/3FY. Etter min mening bør man gå inn for faktisk å skjønne matte og fysikk på videregående/forkurs, og ikke bare prøve å bestå, det gjør det iallefall mye lettere når man begynner på et ingeniør-studie... Lenke til kommentar
sexyme Skrevet 29. juni 2005 Del Skrevet 29. juni 2005 Siden alle andre skryter av mattekarakterene: 1mx: 6 2mx: 4 3mx: 5 Lenke til kommentar
Zlatzman Skrevet 29. juni 2005 Del Skrevet 29. juni 2005 Jeg får 2 eller 3 i matte 1 MX og skal defintivt ikke ha matte neste år. Skjønner ikke at dere orker? :S Grunnen til at folk (inkl. meg) tar 2/3MX er for å komme inn på spesielle studier (som f.eks. siv. ing. ol.) Er ferdig med 2MX nå, får 4 tror jeg (kunne fått 5, men gikk helt skeis på sannsynlighetsprøven, fikk 3 ) Hadde også 2FY i år, men tviler på at jeg tar 3FY, fordi det er svært få studier som krever det (er det noen studier i det hele tatt som krever 3FY?) Andre tar 3MX / 3FY fordi de er interessert i matte og fysikk. Lenke til kommentar
simes Skrevet 30. juni 2005 Del Skrevet 30. juni 2005 Andre tar 3MX / 3FY fordi de er interessert i matte og fysikk. Ja, det skulle jeg til å si også. Jeg tok ikke fagene for å komme inn på noe ingeniørstudie, men tanken på at fagene gav meg flere muligheter og realfagspoeng holdt meg gående på VK1. På VK2 var det interessen som dro meg videre. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå