Gå til innhold

Mange på forumet som har bestått 3mx?

tbend

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Definer litt matte? :)

Kan man grunnleggende algebra så er man på god vei, da veldig mye kun er å bruke formler (riktig også naturligvis). Har man denne grunnleggende forståelsen for matte er det også lettere å se hvordan man skal løse et problem, hvordan ligningene skal settes opp og formlene brukes. Nå vet jeg en god del ikke kan "litt matte", men da burde man ikke velge et studium hvor det er en viktig del.

Selv fikk jeg toppkarakterer i matte uten å gjøre lekser og diverse, har man byggeklossene på plass er det ikke så vanskelig som man skal ha det til (og grunnleggende mattekunnskaper hjelper også veldig mye innen fysikk).

Lenke til kommentar
Jeg gruer meg til jeg skal ta 3mx på forkurs.. er det noe jeg kan gjøre for å forberede meg til dette året? Jeg har ikke hatt matte siden GK, tre-fire år siden.

Piff opp generell algebra, regneregler. Det er Alfa og Omega, kan du ikke det blir det vanskelig å bruke diverse formler, spesielt når man må begynne å stokke litt om på dem. Men går du rett på 3MX uten å hoppe innom 2?

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Jeg har 1Y og 2MX i år på allmenn-påbyggning. I 1Y får jeg 6 uten å jobbe, men i 2MX får jeg dårlige karakterer (2+, kanskje 3). Vet ikke om dette er fordi jeg mangler 1MX eller noe annet. Tok forresten privatisteksamen 1X (hadde 1M fra elektrofag) og fikk 3 uten å øve. Var ikke store prøven og jeg hadde litt problemer med integrasjon pluss noe eksponentiell vekst så da var det ikke så mye igjen som jeg klarte.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 1 måned senere...

1MX: 5, muntlig eksamen 4 :/ Fikk sannsynlighetsdritt

2MX: 5

3MX: 5, skriftlig eksamen 3. Hadde jobba alt for lite det siste året.

3MX-faget for min del gikk ut på 10 min undervisning, 75 min pause og deretter 5 min snakking i klasserommet. Merkelig at jeg fikk så god standpunktkarakter.

Lenke til kommentar

Forkurs 3MX fikk D :nei:

Forkursmatta går bra å komme seg igjennom, men med 10 timer matte i uka så krever det jobbing.

Kurset begynner veldig basic så det er ingen problem selv om du kun har 1mz.

Flere høgskoler har oppfriskningskurs rett før skolestart. Det gir deg en flying start ;)

BTW hadde mattematikk 2 eksamen på HiST igår, og fikk C :roll:

To lette oppgaver som jeg ikke gjorde så hadde jeg hatt B.

Men men, ferdig nå :w00t:

Endret av graastein
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...