Ueland Skrevet 7. januar 2005 Del Skrevet 7. januar 2005 3MX er nemo problemo om du kan litt matte. Definer litt matte? Lenke til kommentar
JuGeun Skrevet 7. januar 2005 Del Skrevet 7. januar 2005 Definer litt matte? Kan man grunnleggende algebra så er man på god vei, da veldig mye kun er å bruke formler (riktig også naturligvis). Har man denne grunnleggende forståelsen for matte er det også lettere å se hvordan man skal løse et problem, hvordan ligningene skal settes opp og formlene brukes. Nå vet jeg en god del ikke kan "litt matte", men da burde man ikke velge et studium hvor det er en viktig del. Selv fikk jeg toppkarakterer i matte uten å gjøre lekser og diverse, har man byggeklossene på plass er det ikke så vanskelig som man skal ha det til (og grunnleggende mattekunnskaper hjelper også veldig mye innen fysikk). Lenke til kommentar
Whiteshit Skrevet 10. januar 2005 Del Skrevet 10. januar 2005 (endret) Har bestått 3mx her. trykket i setningen ligger vel på bestått Endret 10. januar 2005 av Whiteshit Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 11. januar 2005 Del Skrevet 11. januar 2005 Jeg gruer meg til jeg skal ta 3mx på forkurs.. er det noe jeg kan gjøre for å forberede meg til dette året? Jeg har ikke hatt matte siden GK, tre-fire år siden. Lenke til kommentar
JuGeun Skrevet 11. januar 2005 Del Skrevet 11. januar 2005 Jeg gruer meg til jeg skal ta 3mx på forkurs.. er det noe jeg kan gjøre for å forberede meg til dette året? Jeg har ikke hatt matte siden GK, tre-fire år siden. Piff opp generell algebra, regneregler. Det er Alfa og Omega, kan du ikke det blir det vanskelig å bruke diverse formler, spesielt når man må begynne å stokke litt om på dem. Men går du rett på 3MX uten å hoppe innom 2? Lenke til kommentar
idsøe Skrevet 11. januar 2005 Del Skrevet 11. januar 2005 Jeg tar 3MX nå jeg Men jeg er slakking, så for meg går det nok ikke bra. Når jeg i tillegg har 3KJ og 3FY, blir det litt slit. Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 11. januar 2005 Del Skrevet 11. januar 2005 Tror det er i hvert fall 2mx først.. det er forkurs før ingeniørstudie. Vet ikke helt hvordan det fungerer. Lenke til kommentar
JuGeun Skrevet 11. januar 2005 Del Skrevet 11. januar 2005 Da vil jeg tro å friske opp "the basics" er det lureste, også følger du naturligvis godt med når kurset er husker ikke GK-pensum godt nok til å si hva du burde repetere. Lenke til kommentar
simes Skrevet 11. januar 2005 Del Skrevet 11. januar 2005 Basic algebra, annengradsligninger og forståelse for funksjoner (første og annengrads?) bør være nok til å komme i gang med 2MX. Deretter gjelder det å følge med derfra. Lenke til kommentar
Dr.X Skrevet 12. januar 2005 Del Skrevet 12. januar 2005 Du skal begynne på ingeniørskolen som krever 3mx og du har bare hatt 1mx? Get ready for some work! Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 14. januar 2005 Del Skrevet 14. januar 2005 Du skal begynne på ingeniørskolen som krever 3mx og du har bare hatt 1mx? Get ready for some work! Litt godvilje og flaks, så er man langt på vei.. Lenke til kommentar
Kamerat Skrevet 14. januar 2005 Del Skrevet 14. januar 2005 Bestod 3MX for noen år tilbake, femmer ble det. Du får vel en del av å følge med i timen, iallefall hvis læreren er god. Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 14. januar 2005 Del Skrevet 14. januar 2005 Du skal begynne på ingeniørskolen som krever 3mx og du har bare hatt 1mx? Get ready for some work! Neinei, jeg skal ta forkurs - altså forberedende til ingeniør. Jeg har vel forresten hatt 1mz eller noe. Vet ikke hva det heter Lenke til kommentar
KFS86 Skrevet 26. mars 2005 Del Skrevet 26. mars 2005 Jeg har 1Y og 2MX i år på allmenn-påbyggning. I 1Y får jeg 6 uten å jobbe, men i 2MX får jeg dårlige karakterer (2+, kanskje 3). Vet ikke om dette er fordi jeg mangler 1MX eller noe annet. Tok forresten privatisteksamen 1X (hadde 1M fra elektrofag) og fikk 3 uten å øve. Var ikke store prøven og jeg hadde litt problemer med integrasjon pluss noe eksponentiell vekst så da var det ikke så mye igjen som jeg klarte. Lenke til kommentar
bernini Skrevet 29. mars 2005 Del Skrevet 29. mars 2005 1MX: 5 2MX: 5 3MX: 3 (jul), 4 forhåpentligvis til våren 1 og 2MX gikk som en lek, nå har jeg dessverre nesten blitt nødt til å jobbe litt Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 6. april 2005 Del Skrevet 6. april 2005 har hatt 3mx og 2mx, syns nå 2 mx var verre. har hatt senere hatt 30 studiepoeng matte senere, kalkulus som det verste emnet. Lenke til kommentar
djorgen Skrevet 19. mai 2005 Del Skrevet 19. mai 2005 Bestod 1MZ/Y såvidt. Lol. Kan jo skylde på læreren.. Men nei - jeg var bare jævlig sløv. Og har ikke anlegg for matte. Hata det rett og slett. Lenke til kommentar
sim Skrevet 19. mai 2005 Del Skrevet 19. mai 2005 1MX: 5, muntlig eksamen 4 :/ Fikk sannsynlighetsdritt 2MX: 5 3MX: 5, skriftlig eksamen 3. Hadde jobba alt for lite det siste året. 3MX-faget for min del gikk ut på 10 min undervisning, 75 min pause og deretter 5 min snakking i klasserommet. Merkelig at jeg fikk så god standpunktkarakter. Lenke til kommentar
graastein Skrevet 20. mai 2005 Del Skrevet 20. mai 2005 (endret) Forkurs 3MX fikk D Forkursmatta går bra å komme seg igjennom, men med 10 timer matte i uka så krever det jobbing. Kurset begynner veldig basic så det er ingen problem selv om du kun har 1mz. Flere høgskoler har oppfriskningskurs rett før skolestart. Det gir deg en flying start BTW hadde mattematikk 2 eksamen på HiST igår, og fikk C To lette oppgaver som jeg ikke gjorde så hadde jeg hatt B. Men men, ferdig nå Endret 20. mai 2005 av graastein Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå