Gå til innhold

Jeg oppgraderer endelig (snart)! :P

Anbefalte innlegg

Nå venter jeg bare på studielånet mitt så kommer det snart en ny maskin i huset! :dribble:

Vel uansett, det jeg tenkte var...

AMD64 S939 3500+ Winchester (m/Thermaltake vannkjøling fra julekalenderen :D)

Et hittil ukjent S939 HK med pciE (noen forslag?)

Kingston PC3200 HyperX DDR 1024MB KIT Non-ECC Ultra Low Latency (2-2-2-5-1) (Kjøpte denne i julekalenderen ;) )

Radeon X850XT PE PCI-E

NorthQ Strømforsyning Silent 400W

Western Digital Caviar 200GB S-ATA 8MB cache 7200RPM

Total pris omtrentlig 11000,- ca ca ca ;)

Noen forslag til endringer ?

Det er ikke noen bottlenecks her som dere kan se håper jeg ?

Nå har jeg en ca 4 år gammel maskin (T-Bird 1,4ghz, hvor jeg bare oppgraderte skjermkortet for 2 år siden...) Jeg tenker vel at det sånn ca er planen min nå oxo, så jeg håpte dette er en maskin som kan overleve essensielt i en 3-4 år ? =)

Jeg har lagt inn litt rom for evt å bytte ut skjermkortet ved at jeg satser pci-e, men en annen plan kan jo være å bytte ut hk om et år eller mer og kjøpe et skjermkort til på et nytt hk som støtter tandem ATI kort :yes:

Setter pris på tilbake melding!! :thumbup:

EDIT: Jeg er vel hovedsaklig en hobbygamer, som ikke tenker å overklokke noe særlig foreløpig da det med en slik maskin ikke er behov før om et år og to, men da blir det nok aktuelt... (Jeg driver ikke med noe redigering av noen art...)

I tillegg: ATI skal jo komme med sin nye skjermkortserie nå om noen måneder (blir sikkert typisk mai-august eller no') Er det noen som synes d kanskje hadde vært verdt å utsette hele oppgraderingen for ? Har hørt og lest at de korta skulle yte kraftig mye mere enn de nåverende korta i tillegg til at tandem kjøringen til ATI på den tida skulle være oppe og gå ?

Endret av Cilveran
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...