Gå til innhold

Passiv kjøling på Asus A8N-SLI...

Tjohei

Anbefalte innlegg

Vet dette kortet ikke er kommet, men lurte litt på deres tanker om hvordan det vil gå med passiv kjøling på dette kortet? Vil det stå i veien for noen av skjermkorta? Eller er eventuelt nFORCE4 for varmt for passiv kjøling? Har ikke tenkt å overklokke...

Endret av Tjohei
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En del andre kort (bl.a. fra ASUS) som har passiv kjøling har en del høyere ribbe en den ekstremt lave på A8N. -Så tror at om du tenker på et lydløst kort blir det enkleste å bruke vannkjøling (F.eks ThermalTake Bigwater til 849). -Men så spørs det jo om et vannkjølings element går under PCIe kortet :)

Endret av Kong Basse
Lenke til kommentar
Men du tror at en høyere kjøleribbe vil kollidere med skjermkortet?

Jeg trodde den ville krasje, men etter at jeg så på dette bildet: asus_a8nsli-d_l.jpg

har jeg byttet mening. -Ser ut som du kan ha en ganske høy ribbe der... -Så om den tar å putter på en av kobber, slik som bl.a. zalman sin chipset ribbe, så burde det gå...

Endret av Kong Basse
Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Jeg sitter og vurderer å bytte hovedkort, igjen.

Så spørsmål:

Med ett Asus A8n Deluxe kort og la oss si 2stk 6800 ultra skjermkort,

er det da plass til å skifte ut den standard chipset vifta med noe, la oss si,

mer galskap?

i tillegg lurer jeg på... :

Og ER det virkelig vanskelig å sette på XP120 vifte fra thermalright

i grunn? Bare å skifte ramma rundt cpu'n sant?

Eller må en gjøre noe mer "avansert" ?

Med så mange eiere av dette kortet her på hardware,det virker slik iallefall, så burde jo noen av dere ha ett veldig bra svar på det.

Lenke til kommentar

Det går fint å sette på en annen brikkestt kjøler f.eks en fra zalman til rudt 60kr.

Og JA man kan bruke XP120, det eneste er: Den ene minne plassen blir litt vanskelig å få minne i, men det går an uten å ta av kjøleren.

Lenke til kommentar
Og JA man kan bruke XP120, det eneste er: Den ene minne plassen blir litt vanskelig å få minne i, men det går an uten å ta av kjøleren.

Jeg har 4stk OCZ type meget fet og kjappe bastarder, og XP120 allerede (m120mm)

ocz pc3200 rev2.platinum..

Så jeg er helt avhengig av å få ned i alle 4 rambrikkene, 1gb ram er greit nok

men 2gb gir meg mulighet til å f.eks slå av virtuelt minne i windows f.eks.

Det er rimelig nice,tro meg... ;)

Så hva mener du egentlig? *MÅ* jeg sette i rambrikkene før jeg installerer XP120

på cpu'n eller lar den seg lirke inn etterpå?

Liksom sette den inn på skrått,dog forsiktig,slik at minnebrikken kommer halveis ned i

porten slik at jeg kan stille brikken i horisontal posisjon igjen og sette den inn i

slot'n. ?

Noen rambrikker er jo uten kjølere montert og det er jo ikke disse brikkene

eg har så..

Grunnen til at jeg vurderer asus a8n deluxe kortet istedetfor

er da nettopp at jeg vil ha mulighet til å skifte chipset vifta hvis jeg iallefall MÅ

gjøre det, og gjerne med det aller meste, enten det er en zalman eller noe stort

galskap,relativt. Pluss at det er Pci-express 1x slot der også.

Liker ikke layout'n helt da. Har tittet på ett par bilder av det kommende

Epox Sli Nforce4 kortet som er annonsert i prisguiden da (ingen som har enda),

og der er layout'n ganske så perfekt..

Lenke til kommentar

Tjohei

Skrevet: 03/03/2005 : 08:02

Bruker

Jeg bruker XP-120, som er enda større, og det blir på ingen måte trangt rundt. Det var litt tricky med ram (måtte sette i først), men bortsett fra det gikk det greit. Tipper (uten å vite ) at du ikke skal støte på noen problemer med den der...

Lenke til kommentar

Hvis du leser i Den store a8n sli tråden står det mye om slikt, står enda mer om det i http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=356965&hl= a8n sli deluxe og støy.

Jeg har zalman kjøleren montert på chipsett, men har bare ett 6600gt så det blir selvsagt ikke plass mangel for min del. Jeg har også 2x ocz brikker og XP120, du trenger IKKE ta av kjøleren for å ta in eller ut minnet, litt vrient er det... Fordelen med dette er jo at ene (eller 2 hvis du har 4 brikker) kommer direkte under XP120 kjøleren og vifta :)

Varme er ikke et problem med zalman kjøleren, temperaturen gikk ned i mitt og de fleste andres tilfeller, tror det kan bli temmlig varmt med 2x kort i SLI det går såfall snakk om dette.

Lenke til kommentar

Mener du at 6800 ultra vil gå over chipset vifta?!

Vel planen er at i løpet av året skal jeg ha 2x 6800ULTRA og den ppu saken,hvis den kommer, og ha hovedkort med bra kjøling over alt.

Forøvrig går alt strålende med 1 6800ultra så kommer nok til å

vente lengst mulig..

www.epox.nl kommer med ett Nforce4 Sli kort nå og det har

den absolutt beste layout eg har sett hittil av komponentene.

er det jeg vil ha...det ultimate..

Lenke til kommentar

Jeg _tror_ det går med to 6800ultra, alt opp til kjøleløsningen på kortene, du ser vell nå om asus viften kommer under skjermkortet ditt ? zalmann ribben er i samme dimensjon bare mye høyere. tror såfall de er ca like store annet en høyden. JimRamse har vell/har hatt 2ultra, kanskje han vet ?

Lenke til kommentar
Har ikke fått prøvd min revoltec kjøler.

Er den noe tess?

Fikk satt på min nå i helga (endelig). Det er god som gull den. Om den er bedre eller dårligere enn Zalman-kjøleren skal jeg ikke si noe om, men (uten at jeg husker 100%) jeg tror temperaturen er litt lavere enn med orginalkjøleren. :yes:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...