Gå til innhold

Skole, men hvilken?

Doc_Chronic

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Lykke til.. håper du er stinn i penger.. :p

50000,- er igrunn ikke så dårlig. Jeg er borteboer så 15000 - 20000 vil jo gå over til stipend når jeg er ferdig. Til sammenligning: Hvor mye studielån sitter ikke en lærer igjen med etter endt skole? 250000? Kan godt vær jeg skyter meg selv i foten her...

Lenke til kommentar

Altså.. du må jo regne med penger til husleie, mat og strøm i TILLEGG til skolepengene. Man får vel maks 80 000 (84 000 med reisestipend) i året i lån/stipend. Har du planer om å leve for 30 000 til husleie/strøm/mat osv på et år?

Sikkert bare jeg som er vanskelig her. Men jeg har vurdet saken selv, og kommet frem til at en gratis utdannelse må bli det mest realistiske dersom man ikke har masse penger/rike foreldre. Hun er heldig hun som vant 200k i klisterhjerne til utdannelse.. Sinnsykt heldig.

Lenke til kommentar
Jeg går på Noroff og er ikke fornøyd. Går ikke det du skal gå, men dog.

Det er kjempedyr skole, dårlig informasjon om ting og tang. Men, (alltid et men), jeg trives :)

hehe, vet ikke hvordan jeg skal tolke den der. Du er ikke fornøyd, det er dårlig informasjon, men alikevel trives du? Da må jo noe vær bra? :D

Lenke til kommentar
Jeg går på Noroff og er ikke fornøyd. Går ikke det du skal gå, men dog.

Det er kjempedyr skole, dårlig informasjon om ting og tang. Men, (alltid et men), jeg trives :)

hehe, vet ikke hvordan jeg skal tolke den der. Du er ikke fornøyd, det er dårlig informasjon, men alikevel trives du? Da må jo noe vær bra? :D

Ja, menneskene. Elevene altså. Det er jo de som utgjør skolene.

Ca 70% av klassen min i fjor var misfornøyd. Det sier vel nok.

Endret av Stine
Lenke til kommentar

Jeg vurderte selv Bachelor of Multimedisystems i Stavanger ved Noroff Instituttet da jeg i fjor sommer måtte finne ut hva jeg skulle studere. Endte opp med Bachelor of Mediemanagement (Grafisk Ingeniør) ved Høyskolen i Gjøvik, og er igrunn litt glad jeg ikke valgte Noroff, fordi:

Noroff koster 80.000 (det gjorde vertfall det jeg ville gå på) i året. Man får 20.000 mer i lån fra lånekassen om man går privatskole, men man overlever ikke på disse 20.000 på et år. Fant ut at om jeg skulle gå Noroff så ville det koste det dobbelte av det jeg går nå.

Jeg ble fortalt at Noroff har et litt dårlig rykte i bransjen. Dette hørte jeg fra flere hold, de fleste uavhengige av hverandre. Nå i ettertid er jeg glad jeg ikke valgte det, da jeg hører rykter om at de som går i Stavanger er misfornøyde og vurderer søksmål mog Noroff grunnet dårlig opplæring og slikt.

Lenke til kommentar
Jeg vurderte selv Bachelor of Multimedisystems i Stavanger ved Noroff Instituttet da jeg i fjor sommer måtte finne ut hva jeg skulle studere. Endte opp med Bachelor of Mediemanagement (Grafisk Ingeniør) ved Høyskolen i Gjøvik, og er igrunn litt glad jeg ikke valgte Noroff, fordi:

Noroff koster 80.000 (det gjorde vertfall det jeg ville gå på) i året. Man får 20.000 mer i lån fra lånekassen om man går privatskole, men man overlever ikke på disse 20.000 på et år. Fant ut at om jeg skulle gå Noroff så ville det koste det dobbelte av det jeg går nå.

Jeg ble fortalt at Noroff har et litt dårlig rykte i bransjen. Dette hørte jeg fra flere hold, de fleste uavhengige av hverandre. Nå i ettertid er jeg glad jeg ikke valgte det, da jeg hører rykter om at de som går i Stavanger er misfornøyde og vurderer søksmål mog Noroff grunnet dårlig opplæring og slikt.

Jup, anger litt jeg... Er så mye surr. Og de har ikke nok fotoutstyr, videoutstyr etc til elevene. Og det de har er så dårlig at.. Ja.

Endret av Stine
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...