Doc_Chronic Skrevet 26. desember 2004 Del Skrevet 26. desember 2004 (endret) Jeg har planer om å begynne ett studie som heter "Nettverks-administrator". Mest sannsynlig så blir det et Web-basert studie. Både IT-Akademiet og Noroff-Instituttet tilbyr dette studiet. Jeg er SVÆRT interessert i å høre erfaringene til folk angående disse to skolene! Endret 26. desember 2004 av AcIdica Lenke til kommentar
lodott Skrevet 26. desember 2004 Del Skrevet 26. desember 2004 Prøv her: http://forum.hardware.no/index.php?showforum=235 Lenke til kommentar
Doc_Chronic Skrevet 26. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 26. desember 2004 Prøv her: http://forum.hardware.no/index.php?showforum=235 Oi, sorry jeg så ikkje det forumet. Men da kan vel forum-admin bare flytte denne tråden? Lenke til kommentar
am3k Skrevet 26. desember 2004 Del Skrevet 26. desember 2004 Prøv her: http://forum.hardware.no/index.php?showforum=235 Oi, sorry jeg så ikkje det forumet. Men da kan vel forum-admin bare flytte denne tråden? Også flytter vi denne Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 26. desember 2004 Del Skrevet 26. desember 2004 Lykke til.. håper du er stinn i penger.. Lenke til kommentar
Doc_Chronic Skrevet 27. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 27. desember 2004 Lykke til.. håper du er stinn i penger.. 50000,- er igrunn ikke så dårlig. Jeg er borteboer så 15000 - 20000 vil jo gå over til stipend når jeg er ferdig. Til sammenligning: Hvor mye studielån sitter ikke en lærer igjen med etter endt skole? 250000? Kan godt vær jeg skyter meg selv i foten her... Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 28. desember 2004 Del Skrevet 28. desember 2004 Altså.. du må jo regne med penger til husleie, mat og strøm i TILLEGG til skolepengene. Man får vel maks 80 000 (84 000 med reisestipend) i året i lån/stipend. Har du planer om å leve for 30 000 til husleie/strøm/mat osv på et år? Sikkert bare jeg som er vanskelig her. Men jeg har vurdet saken selv, og kommet frem til at en gratis utdannelse må bli det mest realistiske dersom man ikke har masse penger/rike foreldre. Hun er heldig hun som vant 200k i klisterhjerne til utdannelse.. Sinnsykt heldig. Lenke til kommentar
Armalite66 Skrevet 28. desember 2004 Del Skrevet 28. desember 2004 En annen faktor: Læreren vil få seg jobb til å betale studielånet, mens personen med IT utdannelse vil gå arbeidsløs til han/hun finner seg en jobb som ikke har noen ting med IT å gjøre. Skal du ha noen sjangse, snakker vi om IT ingenør, helst en master etterpå. Lenke til kommentar
Doc_Chronic Skrevet 28. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2004 Jeg skal være BORTEBOER, men skal ikke bo borte...hehe...*hysj*... Koselig å se alle er så positive! Går det til hælvete får jeg bli kassa-kjerring på rema... Det sitter mangen fortvilte nørder bak på rema lagere og bøyer agurker... Lenke til kommentar
Anonym234 Skrevet 30. desember 2004 Del Skrevet 30. desember 2004 Jeg går på Noroff og er ikke fornøyd. Går ikke det du skal gå, men dog. Det er kjempedyr skole, dårlig informasjon om ting og tang. Men, (alltid et men), jeg trives Lenke til kommentar
Doc_Chronic Skrevet 1. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 1. januar 2005 Jeg går på Noroff og er ikke fornøyd. Går ikke det du skal gå, men dog. Det er kjempedyr skole, dårlig informasjon om ting og tang. Men, (alltid et men), jeg trives hehe, vet ikke hvordan jeg skal tolke den der. Du er ikke fornøyd, det er dårlig informasjon, men alikevel trives du? Da må jo noe vær bra? Lenke til kommentar
Anonym234 Skrevet 1. januar 2005 Del Skrevet 1. januar 2005 (endret) Jeg går på Noroff og er ikke fornøyd. Går ikke det du skal gå, men dog. Det er kjempedyr skole, dårlig informasjon om ting og tang. Men, (alltid et men), jeg trives hehe, vet ikke hvordan jeg skal tolke den der. Du er ikke fornøyd, det er dårlig informasjon, men alikevel trives du? Da må jo noe vær bra? Ja, menneskene. Elevene altså. Det er jo de som utgjør skolene. Ca 70% av klassen min i fjor var misfornøyd. Det sier vel nok. Endret 1. januar 2005 av Stine Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 3. januar 2005 Del Skrevet 3. januar 2005 Jeg vurderte selv Bachelor of Multimedisystems i Stavanger ved Noroff Instituttet da jeg i fjor sommer måtte finne ut hva jeg skulle studere. Endte opp med Bachelor of Mediemanagement (Grafisk Ingeniør) ved Høyskolen i Gjøvik, og er igrunn litt glad jeg ikke valgte Noroff, fordi: Noroff koster 80.000 (det gjorde vertfall det jeg ville gå på) i året. Man får 20.000 mer i lån fra lånekassen om man går privatskole, men man overlever ikke på disse 20.000 på et år. Fant ut at om jeg skulle gå Noroff så ville det koste det dobbelte av det jeg går nå. Jeg ble fortalt at Noroff har et litt dårlig rykte i bransjen. Dette hørte jeg fra flere hold, de fleste uavhengige av hverandre. Nå i ettertid er jeg glad jeg ikke valgte det, da jeg hører rykter om at de som går i Stavanger er misfornøyde og vurderer søksmål mog Noroff grunnet dårlig opplæring og slikt. Lenke til kommentar
Anonym234 Skrevet 3. januar 2005 Del Skrevet 3. januar 2005 (endret) Jeg vurderte selv Bachelor of Multimedisystems i Stavanger ved Noroff Instituttet da jeg i fjor sommer måtte finne ut hva jeg skulle studere. Endte opp med Bachelor of Mediemanagement (Grafisk Ingeniør) ved Høyskolen i Gjøvik, og er igrunn litt glad jeg ikke valgte Noroff, fordi: Noroff koster 80.000 (det gjorde vertfall det jeg ville gå på) i året. Man får 20.000 mer i lån fra lånekassen om man går privatskole, men man overlever ikke på disse 20.000 på et år. Fant ut at om jeg skulle gå Noroff så ville det koste det dobbelte av det jeg går nå. Jeg ble fortalt at Noroff har et litt dårlig rykte i bransjen. Dette hørte jeg fra flere hold, de fleste uavhengige av hverandre. Nå i ettertid er jeg glad jeg ikke valgte det, da jeg hører rykter om at de som går i Stavanger er misfornøyde og vurderer søksmål mog Noroff grunnet dårlig opplæring og slikt. Jup, anger litt jeg... Er så mye surr. Og de har ikke nok fotoutstyr, videoutstyr etc til elevene. Og det de har er så dårlig at.. Ja. Endret 3. januar 2005 av Stine Lenke til kommentar
Doc_Chronic Skrevet 3. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2005 Uff...nå ble jeg usikker her. Det sies jo så og si bare drit om noroff. Hva med it-akademiet? Finnes det andre skoler med liknende studier? Noen med erfaringer fra dem? Jeg så Nærings-akademiet hadde noe liknende, men de hadde ikke web-studie... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå