Andreaz_ Skrevet 26. desember 2004 Del Skrevet 26. desember 2004 (endret) For det første, Telenor avidi tillater ikke flere enn èn PC per linje, stemmer ikke det? Uansett, det er vel ikke noe problem å sette opp en trådløs PC og en stasjoner bak modemet likevel? Sånn det står nå, så er det bare koblet èn stasjonær PC direkte til modemet - er det en trådløs routher jeg trenger da, eller aksesspunkt? Jeg regner med at jeg trenger en routher som jeg kobler til bak modemet, for så å koble den stasjonære til med kabel og en bærbare via trådløst. Jeg vet at det finnes lignede poster, t.o.m en sticky post, men jeg forstår ikke forkjellen på aksesspunkt og routher. Er aksesspunkt det samme som en switch? I så fall, da trenger man en routher, et trådløst nettverkskort og en liten TP kabel? Er det noen som har noen anbefalinger av noe billig utstyr? Edit: Er denne routheren fra datakjeden noe å satse på? - (produkt nr. 117795) SMC Barricade Wireless G 54 Mbps 802.11g, WPA, med 4-port switch Endret 26. desember 2004 av Dasse Lenke til kommentar
entonic Skrevet 26. desember 2004 Del Skrevet 26. desember 2004 det første der vet jeg desverre ikke. det jeg ville gjort der er å koble en router til modemet (trådløst om du vil ha det) og så koble pc`ene du skal ha på nett til den. Lenke til kommentar
sniperdybe Skrevet 26. desember 2004 Del Skrevet 26. desember 2004 kan ha så mange pc du vil , men du trenger en router Lenke til kommentar
Daehli Skrevet 26. desember 2004 Del Skrevet 26. desember 2004 kan ha så mange pc du vil , men du trenger en router ok, det var det jeg trodde. Men er det noe forskjell på kvalitet/pris - man får vel det man betaler for, eller går det bare på hastighet og nyere standarer = høyere pris? Lenke til kommentar
entonic Skrevet 26. desember 2004 Del Skrevet 26. desember 2004 det kommer litt an på om du skal ha trådløs eller ikke. Jeg ville valg noe fra et kjent merke men se litt rundt på forumet så finner du nok en bra router. Lenke til kommentar
Daehli Skrevet 26. desember 2004 Del Skrevet 26. desember 2004 okey, men er det noe vits å ha mer enn 11Mb trådløst, da dette kun skal brukes til surfing på nettet? Lenke til kommentar
entonic Skrevet 26. desember 2004 Del Skrevet 26. desember 2004 Vil ikke tro det viss det bare er surfing. men du kan jo sikre deg forframtida med et 54Mb kort Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå