Gå til innhold

Problemer med klokking av AMD 64 3200+

Anbefalte innlegg

Mine specs: AMD 64 3200+ "Winchester" (939)

MSI K8N NEO2 Platinium-54g

Corsair TWINX1024-3200C2 DDR-DIMM 1024MB Kit w/two matched

Problemet er at når jeg øker fsb,n til CPU, så ber de meg sette tilbake det jeg har overklokket. Da har jeg valget om f1(continue) og del(setup) Uansett hva jeg trykker så

kjører CPU'n på 2ghz!

Hva gjør jeg feil.

PS: har aldri gjort dette før

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du aldri gjort dette før bør du lese noen nybegynnerguider. Du finner en del her på forumet, samt på Overklokking.no.

I ditt tilfelle kan det være HT multiplier som er for høy. Ofte er dette det første problemet som dukker opp ved klokking av 3000+/3200+ Winchester.

Men nok en gang: les guider og gjerne også erfaringer fra andre før du setter i gang. Det er viktig å gjøre seg kjent med hva du egentlig driver med når du overklokker :)

EDIT: en annen hovedregel med stor H er å låse AGP og PCI frekvensene. Har du en S-ATA harddisk bør du koble den til port nr. 3 da den porten ikke blir påvirket av HTT bussen.

Endret av stian-hg
Lenke til kommentar

Hvor mye øker du fsb'en? Og ja det finnes mange poster her med amd64 overklokking. Om noen av de inneholder løsningen til dine problemer vet jeg ikke. For å overklokke så krever det at man har en viss forståelse av hvordan en maskinen fungerer, og hva den trenger for å kunne klokke bra. Sier ikke at du ikke har denne kunnskapen. Forklar hvilke innstillinger du stiller på når du skal overklokke, så skal jeg se om jeg kan se om du gjør noe feil.

Lenke til kommentar

Har desverre ikke så god kunnskap om dette!

Eneste jeg har gjort er å prøve å stille fsb'n til CPU'n.

Leter febrilsk etter en slags AGP lock, men finner det ikke!

Hørte at jeg måtte stille ned HTT til 4x fra 5x, men finner bare noe som heter HT!

Også var det noe med at satadisken skal kobles til port 3.

Jar ingen PCI kort i pc'n no!

Noen som bare kan si hva jeg skal stille på, og hvor mye det skal stilles på?

Sikkert en haug andre som også lurer med omtrent samme oppsett!

Endret av c[`]laburk
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...