quack Skrevet 26. desember 2004 Del Skrevet 26. desember 2004 Hvordan er bærbare PCer ute i kulda? Hvis man feks. har pcen sin i en bil som står ute noen dager i 20-.. kan man bare fyre den opp og bruke den eller risikerer man å skade noe? Vil kanskje tro at LCD-skjermen kan bli litt rar i kulda? Lenke til kommentar
Inc Skrevet 26. desember 2004 Del Skrevet 26. desember 2004 (endret) Tro det er batteriene som sliter mest, men det kommer vel litt an på type batterier Edit: typisk typografiterror Endret 26. desember 2004 av regga Lenke til kommentar
Frekkas Skrevet 26. desember 2004 Del Skrevet 26. desember 2004 Du bør nok la den avklimatisere seg med tanke på fukt og temperaturforskjeller. Lenke til kommentar
EyeLid Skrevet 26. desember 2004 Del Skrevet 26. desember 2004 en laptop er jo som så mye annet bestående av endel SMD komponenter. Dette står for overflatemontasje. Det som er spesielt her er veldig små avstander imellom komponenter og komponent-kretskort. Har PCen din -20°C og du brått tar den i et miljø med hurtig temperaturendring vil du nok få kondens i PCen, noe som er lite egnet pga mulig kortslutning (skal kanskje endel til, men allikevel nevner jeg det her) eller snikstrøm, samt at endringen av temperatur på hvertfall enkelte komponenter blir jo ENDA større når systemet slåes på. Evt korrosjon er jo heller ikke ønskelig akkurat... (dog litt usannsynlig) La det stå og roe seg noen minutter til utstyret har samme temperatur som miljøet rundt seg. Lenke til kommentar
Halvorsen Skrevet 26. desember 2004 Del Skrevet 26. desember 2004 Mitt Acer Ferrari Batteri skal helst ikke bli kaldere enn 10 grader og ikke høyere enn 60 grader om jeg ikke tar helt feil, det gjelder sikkert de aller fleste LION batteri Vet at IBM har en syk bærbar som tåler noe vanvillig med kulde, varme, vann, sand, støt osv. Men den koster sikkert skjorta også då Lenke til kommentar
quack Skrevet 26. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 26. desember 2004 (endret) Okidoki. Men dere tror altså PCen overlever det å ligge avskrudd i minus-grader hvis man tar ut batteriet da. Og venter litt i inne-temp hvis man skal skru den på. Sendte mail til produsenten i asia med det samme spørsmålet, men har ikke fått no svar. Får håpe ikke support-avdelinga dems dro til havet for å bade i dag (den var kanskje litt stygg) Endret 26. desember 2004 av quack Lenke til kommentar
Ghost Of Death Skrevet 27. desember 2004 Del Skrevet 27. desember 2004 Hvis jeg ikke tar helt feil, skal PC'n tåle det fint, men batteriet blir ganske mye svakere hvis du tar det i bruk mens det er kaldt. Lenke til kommentar
Arne_F Skrevet 27. desember 2004 Del Skrevet 27. desember 2004 RAM og batteriet er nok kanskje ødelagt.... Ram tåler ganske lite når det gjelder... ALT La den stå ca et døgn før du i det heletatt bør tenke på å fyre den opp Lenke til kommentar
Lættis Skrevet 27. desember 2004 Del Skrevet 27. desember 2004 (endret) Den går nok ikke i stykker, men du bør la den stå minst en time, helt flere timer for at den skal bli varmere før du skrur den på. Endret 27. desember 2004 av Lættis Lenke til kommentar
furrballfighter Skrevet 27. desember 2004 Del Skrevet 27. desember 2004 Min gamle iBook funket fint i ca -15(utendørs), men LCD-panelet var ganskje sluggish. Sunn fornuft tilsier dog at hurtige klimaforandringer og sensitiv elektronikk ikke er en bra match. I manualen din står det nok en liten oversikt over anbefalt brukstemp og lagringstemp. Alt utenfor anses for å "kunne" skade maskinen din. Lenke til kommentar
SE Skrevet 27. desember 2004 Del Skrevet 27. desember 2004 Vil ikke anbefale -20 på en bærbar. Går hardt utover batteri og LCD skjerm. Det kan jeg iallefall si sikkert. Hva det gjelder for annen elektronikk i maskinen vil jeg tro det ikke er noe særlg for, men kan ikke si noe for sikkert. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå