freddy.e Skrevet 26. desember 2004 Del Skrevet 26. desember 2004 Hei, Fikk et GeForce 6600gt til jul av foreldrene mine. Jeg avinstalerte driverne til det gamle grafikkortet, tok ut det gamle kortet, startet maskinen igjen og alt virket lovende. Men etter at jeg installerte driverne og restartet maskinen så henger den seg før jeg kommer inn i windows xp. Er det noen som har peiling på hva som kan være galt? Jeg hadde satt veldig stor pris på litt hjelp. Lenke til kommentar
Da1shan Skrevet 26. desember 2004 Del Skrevet 26. desember 2004 Tja, du kan vel prøve å resette BIOS. Evt. legge inn windows på nytt... Lenke til kommentar
hds Skrevet 26. desember 2004 Del Skrevet 26. desember 2004 Kommer den til win-load skjermen så bare restarter hele systemet seg? I såfall tror jeg det skal hjelpe med en kjapp og effektiv formatering. Lenke til kommentar
freddy.e Skrevet 26. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 26. desember 2004 (endret) Den kommer akkurat forbi win-load skjermen. Så blir skjermen helt svart bortsett fra at musepekeren er i midten av skjermen en liten stund før den blir til et timeglass helt til venstre. Endret 26. desember 2004 av freddy.e Lenke til kommentar
Dux ducis Skrevet 26. desember 2004 Del Skrevet 26. desember 2004 fungerer sikkerhetsmodus? Lenke til kommentar
freddy.e Skrevet 26. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 26. desember 2004 Jada, sikkerhetsmodus fungerer. Det går også an å starte opp i "vanlig" windows (ikke sikkerhetsmodus) så lenge driverne til skjermkortet ikke er installert. Lenke til kommentar
talisar Skrevet 26. desember 2004 Del Skrevet 26. desember 2004 Hvilke drivere benytter du? Lenke til kommentar
freddy.e Skrevet 26. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 26. desember 2004 Jeg har prøvd med de som fulgte med kortet (vet ikke hvilken versjon dette er), 66.93 og 67.02 (beta) uten at det har vært noen forandring. Lenke til kommentar
durabit Skrevet 26. desember 2004 Del Skrevet 26. desember 2004 Start i safe-mode, fjern driverene, restart og last ned siste driverene. Det burde fikse problemet ditt. Har selv opplevd noe lignende. Det er tross alt Windows vi snakker om her Alt kan skje. Lenke til kommentar
freddy.e Skrevet 26. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 26. desember 2004 Vel, 66.93 er de siste driverne, men jeg prøvde det du foreslo. Samme problem dessverre. Lenke til kommentar
LordBendtner Skrevet 26. desember 2004 Del Skrevet 26. desember 2004 Prøv å formater pc'en Lenke til kommentar
ludobadger Skrevet 26. desember 2004 Del Skrevet 26. desember 2004 Hvis du tilfeldigvis hadde et ATI kort fra før ville jeg definitivt kjørt Driver Cleaner (du får google etter den...) og fjernet alt av gamle drivere både fra Nvidia og ATI. Les readme som følger med så ser du hvordan du får til en helt "ren" driver installering. Det gjorde underverker for meg. Ja kjør drivercleaner selv om du aldri har eid et ATI kort du. Formatering funker jo selvfølgelig men imo er det noe man gjør "when all else fails". Det er jo så kjedelig å bruke hele kvelden på det ikke sant. Lenke til kommentar
freddy.e Skrevet 27. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 27. desember 2004 Nå har jeg formatert pc'en. Fremdeles har jeg det samme problemet. Noen som har noen gode forslag? Lenke til kommentar
matricz Skrevet 27. desember 2004 Del Skrevet 27. desember 2004 Hvilken produsent er kortet fra? Lenke til kommentar
gsn Skrevet 27. desember 2004 Del Skrevet 27. desember 2004 Kan det være for svak strømforsyning ? når skjermkortet starter opp så blir det for mye load selv i idle ? hmmm Lenke til kommentar
freddy.e Skrevet 27. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 27. desember 2004 Kortet er produsert av Leadtek. Strømforsyningen er en chieftec 340w. Av annet hardware i maskinen har jeg en athlon xp1900+, 3 harddisker, et tvkort, et lydkort, nettverks kort og et harddisk kontroller kort. Lenke til kommentar
Dux ducis Skrevet 27. desember 2004 Del Skrevet 27. desember 2004 Jeg hadde samme problem før, Hz var alt for høy... Under oppstart av PC-en trykker du F8 og velger noe som heter "aktiver VGA-modus". Da blir oppløsningen og Hz-en satt ned til 480x640 med 60 Hz. Det kan ALLE skjermer vise. Eventuelt installere et program som kontrollerer oppfriskningsfrekvens og så sette den ned på 60 hz.. Lenke til kommentar
freddy.e Skrevet 27. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 27. desember 2004 Lastet ned et program som het RefreshForce og satte oppdateringsfrekvensen til 60Hz. Når jeg restartet maskinen kom jeg inn i windows før den hang seg. Neste gang jeg restartet maskinen så fikk jeg kun den svarte skjermen som før. Noen flere ideer? Lenke til kommentar
The Stig Skrevet 27. desember 2004 Del Skrevet 27. desember 2004 Hmm, bare tatt ut av luften... Prøv å oppdater DirectX? Lenke til kommentar
freddy.e Skrevet 28. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2004 Ja, directx 9.0c er installert. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå