Gå til innhold

Problemer med 6600gt

freddy.e

Anbefalte innlegg

Hei,

Fikk et GeForce 6600gt til jul av foreldrene mine. Jeg avinstalerte driverne til det gamle grafikkortet, tok ut det gamle kortet, startet maskinen igjen og alt virket lovende. Men etter at jeg installerte driverne og restartet maskinen så henger den seg før jeg kommer inn i windows xp.

Er det noen som har peiling på hva som kan være galt?

Jeg hadde satt veldig stor pris på litt hjelp.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du tilfeldigvis hadde et ATI kort fra før ville jeg definitivt kjørt Driver Cleaner (du får google etter den...) og fjernet alt av gamle drivere både fra Nvidia og ATI. Les readme som følger med så ser du hvordan du får til en helt "ren" driver installering. Det gjorde underverker for meg. Ja kjør drivercleaner selv om du aldri har eid et ATI kort du.

Formatering funker jo selvfølgelig men imo er det noe man gjør "when all else fails". Det er jo så kjedelig å bruke hele kvelden på det ikke sant.

Lenke til kommentar

Jeg hadde samme problem før, Hz var alt for høy... Under oppstart av PC-en trykker du F8 og velger noe som heter "aktiver VGA-modus". Da blir oppløsningen og Hz-en satt ned til 480x640 med 60 Hz. Det kan ALLE skjermer vise.

Eventuelt installere et program som kontrollerer oppfriskningsfrekvens og så sette den ned på 60 hz..

Lenke til kommentar

Lastet ned et program som het RefreshForce og satte oppdateringsfrekvensen til 60Hz.

Når jeg restartet maskinen kom jeg inn i windows før den hang seg. Neste gang jeg restartet maskinen så fikk jeg kun den svarte skjermen som før. :(

Noen flere ideer?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...