Haraldson Skrevet 26. desember 2004 Del Skrevet 26. desember 2004 Har nå brukt Mozilla Thunderbird siden versjon 0.7 eller 0.8, og har flere ganger irritert meg over én ting: Det ser ut som det er umulig å eksportere mailene sine fra Thunderbird. Jeg pendler en del, og har nå mailer på tre forskjellige maskiner, som jeg gjerne bare skulle hatt på én maskin om gangen. Har lett mye på nettet i det siste, og sett gjennom Thunderbird-mappa både en og to ganger, uten at jeg ble noe klokere. Så - finnes det en extension, et lite program eller lignende som kan eksportere mailene mine, slik at jeg kan frakte de med meg for så å få importert disse i Thunderbird på en annen maskin..? Lenke til kommentar
Dell_Inspiron Skrevet 26. desember 2004 Del Skrevet 26. desember 2004 Har nå brukt Mozilla Thunderbird siden versjon 0.7 eller 0.8, og har flere ganger irritert meg over én ting: Det ser ut som det er umulig å eksportere mailene sine fra Thunderbird. Jeg pendler en del, og har nå mailer på tre forskjellige maskiner, som jeg gjerne bare skulle hatt på én maskin om gangen. Har lett mye på nettet i det siste, og sett gjennom Thunderbird-mappa både en og to ganger, uten at jeg ble noe klokere. Så - finnes det en extension, et lite program eller lignende som kan eksportere mailene mine, slik at jeg kan frakte de med meg for så å få importert disse i Thunderbird på en annen maskin..? Du finner det under documents and settings\brukernavn\programdata\thunderbird (Ca riktig filsti) Kopier den mappa så har du både innstillinger og mail. Mappa er skjult så du må vise skjulte mapper og filer, hvis du ikke har det. PS! Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 26. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 26. desember 2004 (endret) Ganske så enkelt, egentlig. Men da støter jeg på et nytt problem: Hvis jeg kopierer fila «Inbox» herfra, og limer den inn på en annen data, vil mailer overskrives. (Jeg regner med at jeg ikke bare kan klippe og lime innholdet i en fil over i en annen.) Mulig Tools - Import kan brukes her..? Tør ikke prøve i frykt for at noe går galt... Mozilla kunne gjort dette enklere Edit: Etter å ha sett nøyere gjennom filene, kan det faktisk se ut som at det bare er å kopiere innholdet i én fil over i en annen. Har dog ikke prøvd ennå, kan si fra om det funker i morra, om ingen vet dette fra før. Endret 26. desember 2004 av Mr.Berg Lenke til kommentar
Dell_Inspiron Skrevet 26. desember 2004 Del Skrevet 26. desember 2004 (endret) Hvis du går inn på account settings - server settings. Under local directory kan du velge hvor du vil lagre og hente mailene dine . Du må restarte thunderbird etter at du har gjort det. Du må altså ikke lagre/hente mailen din under programdata/thunderbird. Ja, er enig. Det burde vært mulighet for å eksportere og importere mail. Endret 26. desember 2004 av Dell_Inspiron Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 26. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 26. desember 2004 Hvor filene ligger hen er jo for så vidt det samme for meg, bare det funker. Kommer tilbake med resultater i morgen en gang på formiddagen. Lenke til kommentar
PelsJakob Skrevet 26. desember 2004 Del Skrevet 26. desember 2004 Det finnes et program som kan brukes til dette formålet: MozBackup. Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 26. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 26. desember 2004 Har prøvd MozBackup, men det skjønte jeg heller lite av. Husker ikke så mye av det nå, men fikk i alle fall ikke ut det jeg ville ha, i det formatet jeg ville ha osv. Lenke til kommentar
mandela Skrevet 26. desember 2004 Del Skrevet 26. desember 2004 (endret) du kan også prøve en extension litt drøyt forslag fra meg egentlig, men det den gjør er å eksportere den mailen du ønsker til "en mail pr fil" outlookformat. du kan deretter importere disse filene inn igjen i outlook eller t.bird (med samme extension) på en annen maskin. Kom gjerne med tilbakemelding An extension that allows one to automatically save messages (upon receipt) to their hard drive as individual messages.The messages will be named according to what you set in the options panel. This extension can be used to trigger events external to TB ( with a suitable application periodically scanning the save to folder for changes). The extension also supports saving an entire TB folder to disk as individual files http://www.extensionsmirror.nl/index.php?showtopic=1905 Endret 26. desember 2004 av modellmakt Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 26. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 26. desember 2004 Den skal testes, men ikke før i morgen. Takk for all hjelp så langt. (Syns fortsatt at Mozilla kunne gjort dette på en enklere måte ) Lenke til kommentar
mandela Skrevet 26. desember 2004 Del Skrevet 26. desember 2004 (endret) helt enig, en annen ting som mangler i t.bird som jeg synes er essensielt er en "minneresident" del som kjører for å sjekke epost uten at man trenger å starte selve programmet.. ville spart meg noe batteri på laptopen. t.bird bruker relativt mye minne hos meg, fra 30 til 40MB. Endret 26. desember 2004 av modellmakt Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 26. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 26. desember 2004 Riktig. Fant en extension for en stund siden, «Minimize to tray», som jo kunne være en slags reserveløsning på dette, men den fikk faktisk Firefox til å kræsje, og jeg så lite til den i Thunderbird, selv om jeg fant den i Thunderbirdseksjonen... Lenke til kommentar
dan1el Skrevet 26. desember 2004 Del Skrevet 26. desember 2004 Extensions, extensions, extensions... så mye trøbbel Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 26. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 26. desember 2004 Ingen vs-debatt i min tråd, dan1el. *Vifte med pekefingeren* Regner med at de får med mer funksjonalitet etter som versjonene strømmer på. Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 27. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 27. desember 2004 Ok, prøvde litt forskjellig nå. Først kopierte jeg over mapper og slikt jeg hadde ordnet med på den gamle maskina hos fattern. Så prøvde jeg å lime inn innholdet i den ene Inbox-fila i den andre, men det funka ikke. Så prøvde jeg å bytte om Inbox-filene, noe som heller ikke funka. Konklusjon: Overfør alle filene over i en Temp-mappe eller lignende før du legger dem over, for så å flytte de etterpå. Tungvint, men... Lenke til kommentar
ilex Skrevet 27. desember 2004 Del Skrevet 27. desember 2004 Den enkleste måten er å bare gi de et nytt navn før du flytter de over. Da kan du bare fyre opp tbird, markere all mailen i den nye katalogen som dukker opp og ta en 'move to' til inbox. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå