Gå til innhold

Usikker pa hva jeg kan forlange av butikken?


Christian86

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

alastor, Anette_ og jeg har fått frem teorien om at varer kjøpt i tyskland eller gjenstander av veldig billig kvalitet fungerer bedre enn:

 

nokia mobiler

dyre gjenstander

gjenstander med mange funksjoner (mer som kan gå galt)

gjenstander som nettopp har kommet på markedet

osv osv

 

 

dog; sistnevnte punkt gjelder for denne maskinen. Jeg fikk den ca nesten samtidig som de første kom i butikken, om ikke før ;) * I rest my case* :p

Lenke til kommentar

Uff. handling vs. håp er noe dritt.. (forresten, kan man si "dritt" på dette forumet i slike sammenhenger?)

 

Ikke for å være ekkel/lage bråk:

 

Det er ikke "noe svar" å vente på, det er ingen "avgjørelse" de har RETT til å ta, DU har RETT til å VELGE selv at du SKAL få hevet kjøpet ditt hvis DU VIL. DET er loven som bestemmer det, og hvis du da vil det samme som loven så er det DU som bestemmer det valget, ikke DE.

 

De kan ikke behandles som om de har den retten engang hvis de ikke har det. Hvis de viser tegn til at de vil gjøre det på den måten med "betekningstid/behandlnigstid" for noe som er innlysende etter loven, så sier det mer enn nok om instillingen deres imo.

 

Jeg skjønner at jeg er en liten sinnatagg nå, men dette er jo loven, den er ment for å følges, den er jo ikke laget for moro skyld. Bare rent prinsipielt er det galt av dem å "snu" situasjonen som om de gjør deg en tjeneste, nei og atter nei, de gjør ikke deg en tjeneste, du er ikke i dems nåde, de er ikke hånden som mater deg, det er omvendt, og det er de som biter hånden som mater dem når de dveler/trekker ut på den måten.

 

*PS, NOEN(meg) må jo gjøre drittjobben å hisse seg opp for deg, slik at du kan holde hodet kaldt* :D

 

Karmacom

Endret av Karmacom
Lenke til kommentar

lættis :p

Hittils så virker det som Acer har fått nok av meg som kunde. :dontgetit:

jeg håper bare løsningen blir enkel, og at det blir kreditering. det er det som jeg føler tjener begge parter best, og jeg tror Acer egentlig mener det samme. For butikken virket det nesten likegyldig. De vil egentlig være tjent med den maskinen jeg ønsker å kjøpe.

Lenke til kommentar

Fujitsu Siemens E8010

 

koster dog 1600 mer enn travelmate maskinen, men faren min har brukt s serien i snart 6 år uten problemer :p

 

syns egentlig Bestbuy skal være like glad. For det er et veldig stress dersom jeg hever kjøpet, og de må bære tapet for forsikringen på nesten 3000 kr

 

men slik at ingen misforstår meg; jeg er av den løsningsorienterte typen...jeg fortrekker en løsning som er spislig for alle parter ;)

Endret av Christian86
Lenke til kommentar
Det er ikke "noe svar" å vente på, det er ingen "avgjørelse" de har RETT til å ta, DU har RETT til å VELGE selv at du SKAL få hevet kjøpet ditt hvis DU VIL. DET er loven som bestemmer det, og hvis du da vil det samme som loven så er det DU som bestemmer det valget, ikke DE.

Vel, med denne holdningen kommer du ikke langt, legg merke til at forbrukerkjøpsloven legger alt ansvar på selger, men legger også mye av avgjørelsen ved reklamasjon i selger sine hender,

"Forbrukeren kan velge mellom å kreve at selgeren sørger for retting av mangelen eller leverer tilsvarende ting (omlevering). Dette gjelder ikke hvis gjennomføring av kravet er umulig eller volder selgeren urimelige kostnader".

"Selgeren har ikke rett til å foreta mer enn to avhjelpsforsøk for samme mangel, med mindre det foreligger særlige grunner som gjør at ytterligere avhjelp er rimelig"

Så her gjelder det å forhandle istedet for å kreve. Det er vanskelig å nå frem i slike saker som denne om man kommer i en fastlåst situasjon der selger setter seg på bakbeina, forbrukerrådet kan kun hjelpe deg å klage, skulle det ikke hjelpe går saken videre til Forbrukertvistutvalget, hjelper ikke det må du bringe FTUs vedtak inn for herreds- eller byretten innen fire uker etter at du og motparten ble gjort kjent med resultatet, ellers vil avgjørelsen få samme virkning som en vanlig dom. Vurder om du vil gjøre dette, fordi en rettssak kan koste penger. Kan aldri tenke meg at trådstarter har tid eller lyst til en slik prosess.

Lenke til kommentar

Bestbuy er som regel interessert i best mulig løsning. Det håper jeg acer også er, og som jeg sa til begge i går. jeg er ikke ute etter å krangle eller kjefte, men en løsning som fungerer for begge. Dagen min virker lys hittils, så jeg fortsetter i min egen lille verden hvor alt er mulig så lenge man er optimist :p

 

dog håper jeg at løsningen er på plass før torsdag kl 10:30. Da har jeg noe av hovedansvaret for et større opplegg ved en vgs i nærheten av den jeg går på. Til dette trenger jeg maskinen tror jeg.

Endret av Christian86
Lenke til kommentar

Må si meg litt uenig, men det kommer ann på hvor saklig personen du har med å gjøre. Har man å gjøre med idioter så merker man vel det fort, enkelte "kriminelle" forhandlere hører ikke på annet enn å bli tvunget.

 

Men sålenge personen/selskapet man forholder seg til virker samarbeidsvillige og saklige, så er det ingen grunn til å ikke ha samme tone tilbake, med mindre ting strekker seg så langt utover i tid i ukes/månedsvis at det begynner å gå opp for en at samarbeidsviljen deres ligger bare i ordene og ikke i handling , finnes et par av de også, de er nesten værst, for de får deg til å ha en goodwill-instilling så lenge som mulig bare for å trekke ut tiden.

 

Jeg har aldri brent meg få å kjøre hardt løp, men da har jeg også gitt den "tiltalte" benefit of the doubt i lengre tid og vært samarbeidsvillig i lengre perioder. Man skal jo alltid prøve å være hyggelig først, og stole på forhandler til det motsatte er bevist. Men når det motsatte ER bevist, da ser jeg ingen grunn til å være snill gutt lenger.

 

Jeg er neppe rolig av natur, jeg er rolig av omgivelser/situasjon. forandrer omgivelsen/situasjonen seg, så forandrer jeg meg derretter. :innocent:

 

 

Karma

Endret av Karmacom
Lenke til kommentar

da var saken nokså løst. Fordi jeg ikke gadd å vente mer så gikk butikken så og si god for at jeg kunne bestille en ny maskin, og få den gamle kreditert mot faren min sitt kort. Dreit meg litt ut og fikk IGP kort, men det takler faktisk NSFU2 veldig bra. Kjører i topp oppløsning.

 

valget endte på Lifebook serien

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...