Gå til innhold

Finnes det en søkemotorvalidator?

allyse

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hvordan crawlerene er programmert er vel noe firmaene ønsker å holde tettest mulig til sine bryst.. Men du kan jo bruke f.eks. wget, selv om det ikke akkurat crawler siden, men ekstraherer lenker?

Hva menes med at siden er "optimal" ?

Hm, ja. det jeg frykta mtp. algorytmen :/ Kanskje det kunne finnes noen motscript som finner ut når en crawler er på siden og sjekker hvordan den validerer siden?

Med optimal tenkte jeg på at siden er likt av søkemotoren. Både med tanke på metatags ol (som blir mindre og mindre brukt) og selveste oppbyggingen av siden for å komme høyt opp på lista.

Lenke til kommentar

Crawleren har bare i oppgave å hente ned selve siden, finne linker til andre sider og følge disse. Selve rangeringen av siden skjer en annen plass i søkemotoren. Så, det nærmeste du kommer er kanskje å slenge opp et script som sjekker hosten der forespørselen kommer fra, og dersom det er crawler.google.com (eller hva det nå er), så legger du ut en spesial-side for høyere ranking..

(Når jeg tenker over det, bruker google flere faktorer i rankingen, så det ville sikkert ikke funke alikevel).

Men, det finnes firmaer som kan få deg høyt ranket på google, ved å trikse med det som trikses kan.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...